HomeRynek outdoor

Nowa powierzchnia, nowy wizerunek – rozmowa z Dyrektorem Polar Sport, Grzegorzem Rojkiem

Od 9 czerwca br. krakowski Polar Sport zaprasza klientów do nowej, większej o ponad 120 m2 powierzchni. O nowym wizerunku sklepu, promocjach i planach na przyszłość rozmawiamy z Dyrektorem Polar Sport, Grzegorzem Rojkiem.

Polar Sport, Grzegorz RojekGrzegorz Rojek, Dyrektor Polar Sport

4outdoor.pl – Piotr Turkot: Spotykamy się podczas otwarcia nowej powierzchni Polar Sportu. Czy to efekt ogólnego rozwoju rynku outdoorowego, czy też efekt wzrostu popularności samego sklepu?

Grzegorz Rojek: Myślę, że jest kilka czynników, które spowodowały, że się o to postaraliśmy. Przede wszystkim to, że chcieliśmy lepiej wyeksponować towar, który posiadamy. W dolnej powierzchni po prostu nie było już na to miejsca. Z drugiej strony rzeczywiście coraz bardziej zauważalny jest wzrost zainteresowania klientów sportami ekstremalnymi, również wspinaczką, w której się specjalizujemy. Liczymy także na to, że ten mocno zauważalny wzrost dopiero przyjdzie. Staramy się do tego przygotować.

4outdoor.pl: Generalnie ten stopniowy wzrost widoczny jest już od dłuższego czasu. Pojawia się coraz więcej sklepów, duże centra sportowe w galeriach. Jak sobie radzicie z taką konkurencją? Jesteście sklepem technicznym, z tradycją, gdzie klient może zostać profesjonalnie obsłużony. Ale ten większy ruch odbywa się jednak w galeriach. Czy jest to problem dla mniejszego sklepu?

Grzegorz Rojek: Myślę, że nie jest to dużym problemem. Konkurencja jest potrzebna, choćby po to, by pobudzała do działania 🙂 Kwestia, jak do tego podejść. My staramy się skupić przede wszystkim na tym, aby mieć w swojej ofercie produkty najwyższej jakości i pod tym kątem dobieramy ofertę do naszego sklepu. Już teraz możemy zaoferować naszym klientom produkty większości czołowych marek outdoorowych obecnych na rynku polskim.
Głównie zależy nam jednak na tym, żeby nie schodzić z poziomu jakościowego. A jeżeli do tego dołożymy starania i wiedzę naszych sprzedawców, mamy nadzieję na pozyskanie stałych, wiernych klientów.

4outdoor.pl: Co się do tej pory sprzedaje najlepiej i czy macie jakieś plany w związku ze wzrostem powierzchni, nową ekspozycją? Czy zakładacie, że jakiś rodzaj produktu dzięki temu będzie się lepiej sprzedawał?

Grzegorz Rojek: Nową powierzchnię przeznaczyliśmy w całości na ekspozycje odzieży. Jest to odzież specjalistyczna, która powinna być dobrze wyeksponowana. Dzięki lepszej ekspozycji właśnie produktów odzieżowych, począwszy od bielizny, a skończywszy na bardzo specjalistycznych kurtkach ekspedycyjnych, mamy nadzieję, że pojawi się perspektywa wzrostu sprzedaży. Co do pozostałego asortymentu, jeśli zostanie on lepiej wyeksponowany w dolnej części – na parterze, to tak naprawdę łatwiej go będzie znaleźć, obejrzeć, dotknąć. Myślę, że tu też jest jakiś potencjał.

Chcę jednak mocno podkreślić, że głównym celem przyświecającym temu przedsięwzięciu była lepsza ekspozycja towaru.

Polar Sport, widok ogólnyPolar Sport, widok ogólny

Polar Sport, przymierzalniePolar Sport, przymierzalnie

4outdoor.pl: Zmiana wizerunku sklepu wiąże się pewnie też z tym, że chcecie zachęcić klientów do odwiedzin. Czy w związku z tym przygotowaliście jakieś promocje?

Grzegorz Rojek: Tak, przygotowaliśmy tzw. kalendarz promocji, związanych z otwarciem nowej powierzchni. We współpracy z naszymi dostawcami udało nam się obniżyć ceny na kilkadziesiąt produktów, które w najbliższym czasie będą dostępne. Niektóre z nich będzie można kupić nawet za ok. 50% pierwotnej wartości. Szkoda, że nie są to oferty na stałe. Niemniej, chociaż w ten sposób chcemy zachęcić klientów do odwiedzania naszego sklepu. Być może uda się tą promocję rozciągnąć na dłuższy okres czasu, trwają rozmowy z dostawcami.

4outdoor.pl: Dziękuję za rozmowę i życzę powodzenia.

Grzegorz Rojek: Również dziękuję.

Oprac. Dorota Dubicka

KOMENTARZE

WORDPRESS: 0