Home

Ponad 150 premier na OutDoor 2008

Na targach we Friedrichshafen przewidywanych jest ponad 150 europejskich premier najnowszych innowacji rynku outdoorowego. 787 wystawców z 40 krajów ma okazję zaprezentować zaawansowane rozwiązania, które będą miały długotrwały wypływ na przyszłość sportów outdoorowych.

OutDoor, Friedrichshafen, logo

Aby odnieść sukces na współczesnym rynku, najnowsze generacje produktów muszą być jeszcze lżejsze, trwalsze, bardziej oddychające. Muszą również zapewniać jeszcze większą swobodę ruchu, wygodę i bezpieczeństwo. Te nowe produkty mogą być specjalistycznymi urządzeniami lub przedmiotami codziennego użytku, długo oczekiwanymi rozwiązaniami, udoskonaleniami szczegółów, przełomowymi innowacjami lub najbardziej zaawansowanymi technologiami. Bez względu na to, czy będą to premiery światowe, europejskie czy niemieckie, wszystkie te rzeczy mają jedną cechę wspólną: w każdym prawdziwym produkcie outdoorowym liczy się przede wszystkim funkcjonalność.

Produkty z super lekkiej kategorii Lightweight wciąż pozostają niezwykle popularne. Ultralekki zestaw Pak II od Fjällräve waży jedynie 2,1 kilo. Składa się z oddychającej bluzy, sportowej bielizny, kurtki przeciwwiatrowej, peleryny przeciwdeszczowej, 30-litrowego plecaka oraz namiotu. Lampka Orbit LED Lantern od Black Diamond Equipment zapewnia uniwersalne źródło światła na biwaku przy wadze zaledwie 84 gram. Idealnie będzie do niej pasowała mata NeoAir proponowana przez Therm-a-Rest – waży zaledwie 410 gram, a równocześnie zapewnia 6,3 cm wygody podczas snu oraz poziom izolacji termicznej nigdy nie osiągnięty w konwencjonalnych materacach dmuchanych.

OutDoor Friedrichshafen, plecakiOutDoor Friedrichshafen, innowacje w plecakach
Coraz więcej aktywności wspinaczkowych koncentruje się w miastach – zainspirowało to Mammuta do stworzenia specjalnej kolekcji dedykowanej „urban climbing”, w jej skład wchodzi model buta Obelisk DLX, który został specjalnie zaprojektowany do wspinaczek na murach i fasadach budynków. Niebezpieczeństwo popełnienia błędów podczas asekuracji na ścianach wspinaczkowych zostało wyeliminowane przez firmę Fazinatour oferującą automatyczny system bezpiecznej asekuracji Smart-Belay. Brytyjska firma Wild Country prezentuje kask Alpine Shield Helmet, który posiada specjalną, przypinaną osłonę, która czyni z niego uniwersalną, całoroczną ochronę głowy. Wiele z nowych produktów spełnia najwyższe standardy designerskie, np. nowe ringi BH1 od Bolt Products, wykonane z giętej stali nierdzewnej, nie tylko posiadają niezwykłą wytrzymałość, lecz również przykuwają uwagę swoim niezwykle oryginalnym i atrakcyjnym wyglądem.

Namioty należą do tych produktów, przy których projektanci mogą wykazać się największą inwencją. Oprócz namiotów super lekkich, kolejnym popularnym trendem są namioty rodzinne i wieloosobowe. Terra Nova prezentuje Laser Space 5, pięcioosobowy namiot z dwoma komorami, który waży niewiele ponad 5 kg i mierzy 1,50 m wysokości w części centralnej. Norweska firma Bergans powróciła do tradycyjnych kształtów w modelu Wiglo – koczowniczym namiocie ludu Sami, którego konstrukcja została tylko nieznacznie zmodernizowana i udoskonalona. Ta przestrzenna, wolno stojąca kopuła posiada wysokość 2,5 m i powierzchnię 15 m2 – może pomieścić co najmniej 8 osób i ich sprzęt.

OutDoor Friedrichshafen, namiotyOutDoor Friedrichshafen, prezentacja namiotów

Dodatkowe informacje i kompletna lista innowacji dostępne na: www.european-outdoor.com.

Tłum. Yankes
źrdóło: www.european-outdoor.com

KOMENTARZE

WORDPRESS: 0