HomeRynek outdoor

Lafuma – wysoka jakość za odpowiednią cenę

O kondycji i perspektywach rynku outdoor w Polsce oraz pozycji Lafuma S.A. rozmawiamy z Jarosławem Jakubowskim, właścicielem Kanion s.c. – dystrybutora marek Lafuma, Oxbow, Millet i Eider.

Lafuma, Jarosław Jakubowski

4outdoor.pl: Lafuma to jedna z najmocniejszych firm na rodzimym rynku outdoorowym. Działacie już od wielu lat, w związku z tym znacie wyżyny i dołki branży. W jakim punkcie obecnie znajduje się outdoor w Polsce?

Jarosław Jakubowski: Lafuma jest dostępna na polskim rynku już ponad 10 lat. W tym czasie zmieniła się w Polsce sytuacja gospodarcza i polityczna, m.in. wejście do UE znacznie ułatwiło nam logistykę. Polski rynek outdoorowy od kilku lat jest w fazie rozwoju. Uważam, że prawdziwy boom jest jeszcze dopiero przed nami. Mimo licznych sieci zachodnich, jak Intersport, GoSport oraz Decathlon z rozbudowaną siecią sprzedaży, istnieją liczne mniejsze sklepy i sieci polskie. Na wejście na nasz rynek czeka też Sport2000. Rynek ucywilizuje się i zacznie przypominać te na zachodzie Europy. Oprócz dużych sklepów w galeriach handlowych będą istnieć mniejsze, oferujące bardziej specjalistyczny sprzęt w szerszej ofercie.

Współpracujecie z różnymi rodzajami sklepów, od dużych sieciowych po małe specjalistyczne. Jaki procent waszej sprzedaży odbywa się w galeryjnych sieciach?

To prawda. Współpracujemy z różnorodnymi sklepami, od małych po wielkie sieci handlowe. W Polsce w ostatnich latach powstało wiele galerii handlowych, także w mniejszych miastach. Myślę, że obecnie sprzedaż Lafumy rozkłada się równomiernie po 50% na centra handlowe i samodzielne sklepy.

Lafuma to jedna z niewielu firm działających na polskim rynku, która swoje akcje PR-owe oparła na linii produktów ekologicznych. Czy nasz rynek w jakiś sposób to docenił, zauważył?

W Polsce świadomość ekologiczna ludzi jest jeszcze bardzo niska. Nie mamy nawyku np. segregacji śmieci, nie zwracamy uwagi na sposób i miejsce produkcji, liczy się cena. Jednak pierwszym zwiastunem zmian jest kampania wycofywania foliowych toreb z niektórych supermarketów, bądź pobieranie opłat za torby z przetworzonych materiałów. Możliwe, że z czasem polscy konsumenci docenią produkty ekologiczne.

Lafuma w najnowszej kolekcji posiada bardzo dużą ilość modeli odzieży, butów, plecaków oraz śpiworów z linii ekologicznej. Firma także stara się wprowadzać w życie zasady zrównoważonego rozwoju. Nasza kampania PR jest częścią kampanii Lafumy prowadzonej na całym świecie, kreującej wizerunek Lafumy, jako firmy dbającej o środowisko naturalne.

W ostatnim czasie do swojej oferty dołączyliście specjalistyczną, francuską markę Millet, znajdującą się w tej samej grupie kapitałowej, co Lafuma. Millet znany jest na naszym rynku, ale poprzedni przedstawiciel Koninmpex nie poradził sobie ze znaczącym wprowadzeniem marki do polskich sklepów. Czy macie w planach jakąś mocniejszą kampanię promocyjną? I czy w ogóle jest jeszcze miejsce na kolejną, drogą specjalistyczną markę?

Firma Millet należy do grupy Lafuma S.A. podobnie jak Lafuma i firma Oxbow, której dystrybutorem jesteśmy już od ponad 2 lat. Nadszedł więc czas na Millet, jako uzupełnienie naszej kompleksowej oferty specjalistycznej.

Co do kompanii promocyjnej to myślę, że będzie ona oparta na tradycyjnych i sprawdzonych metodach tzn. reklamie w specjalistycznych magazynach i portalach internetowych.

Na polskim rynku nie ma wielu specjalistycznych marek, jak Patagonia, Mountain Hardware czy Arc’terix. oraz firm skandynawskich i na pewno jest miejsce na wysokiej jakości produkty. Kolekcja spotkała się z dużym entuzjazmem naszych klientów, co potwierdza fakt, iż potencjał marki nie został do tej pory wykorzystany przez poprzedniego dystrybutora. W chwili obecnej Grupa Lafuma S.A. przejęła markę Eider, którą będziemy wkrótce, jako kolejną firmę, wprowadzać na polski rynek. Grupa Lafuma planuje również przejęcia kolejnych światowych marek. O czym będziemy informować na bieżąco.

Z jakimi założeniami wybieracie się na targi w Kielcach? Czy wasze stoisko będzie już tradycyjnie przeżywało oblężenie?

Oczywiście, jak zwykle będziemy na targach. Sądząc po ilości umówionych spotkań, nasze stoisko będzie tradycyjnie oblegane. Chcemy pokazać i sprzedać najnowszą kolekcję nie tylko Lafumy, ale także Milleta i Oxbowa.

Czym zaskoczy nas Lafuma w kolekcji na nadchodzący sezon jesienno-zimowy?

Lafuma prowadzi konsekwentną linię sprzedaży i raczej nie będzie wielkich zmian w kolekcji. Nadal pozostajemy wierni ustalonemu wizerunkowi: sportowy modny krój, wysoka jakość za odpowiednią cenę.

KOMENTARZE

WORDPRESS: 0