Home

ispo winter 2009 – JILT, ekstrawagancja w najlepszym wydaniu!




JILT to nowa polska firma na rynku odzieży narciarskiej – pomysł niezwykle przebojowej i odważnej projektanki Zosi Sobolewskiej.
Firma bowiem postawiła sobie za cel wykreowanie zaskakującej kolekcji
narciarskiej, skierowanej do kobiet poszukujących wrażeń nie tylko
sportowych, ale i estetycznych. Ale uwaga, JILT nie prezentuje rozwiązań
kompromisowych, to propozycja ekstrawagancka i elitarna!

ispo winter 2009 - stoisko JILT (4outdoor.pl)ispo winter 2009 – stoisko JILT (4outdoor.pl)

Siłę
prezentacji firmy na targach monachijskich wzmacnia – i czyni to w
sposób godny podziwu – efektownie zaprojektowane przez właścicielkę
stoisko. To naszym zdaniem najlepsza polska prezentacja tegorocznych (i nie tylko) targów, która z
powodzeniem mogłaby znaleźć się w eksluzywnej części targów ispo vison,
gdzie króluje sportowa haut couture.

Piotr
Turkot (4outdoor.pl): Skąd pomysł na taką zaskakującą i ciekawą sportową kolekcję?

Zosia
Sobolewska (właścicielka Jilt):
Osobiście jeżdżę bardzo dużo na
nartach – również slalomy na tyczkach, z ochraniaczmi, w kasku – i z doświadczenia wiem, że kobiety często tak naprawdę niczym
specjalnym nie odróżniają się na stoku od mężczyzn. Często jedynym rozwiązaniem
na przerwanie tej jednostajności w ubiorze staje się włożenie różowego
kombinezonu 🙂 Mój pomysł wziął się więc z pewnej luki, którą jako architekt z
wykształcenia (teraz akurat zajmuję się głównie modą) chciałabym wypełnić.

Staram się połączyć modę ze sportem, przy użyciu najwyższej
jakości tkanin. Używamy tkanin Schoellera, membran Sympatexu, ocieplin
Primaloft etc. Projektujemy odzież specjalistyczną, przeznaczoną dla osób uprawiających
aktywnie sport, a jednocześnie chcących wyglądać oryginalnie, ciekawie. Nasze
kolekcję dedykujemy odważnym kobietom, które są pewne siebie, chcą wyróżniać
się na stoku, nosić się ekstrawagancko 🙂 Jest to więc mała, raczej niszowa
kolekcja.

ispo winter 2009 - JILT, Veronica Jacket (materiał zewnętrzny Eschler, wypełnienie Primaloft), Veronica Ski-rt oraz Satine PantsJILT, Veronica Jacket (materiał zewnętrzny Eschler, wypełnienie Primaloft), Veronica Ski-rt oraz Satine Pants (fot. JILT)

Na
targach ispo już od dłuższego czasu organizatorzy promują styl łączenia sportu
z modą (vide projekt ispo vision). Jak Wasza propozycja została przyjęta tutaj, na
targach? Jak na polskie warunki jest to daleko idąca ekstrawagancja, tutaj już
tylko ekstrawagancja 🙂

Tak, zgadzam się. Dlatego właśnie nastawiamy się głównie na
zachodniego odbiorcę. Mamy świadomość, że na polskim rynku nasze pomysły na
dzień dzisiejszy tak naprawdę by się nie przyjęły. Stąd nie pojechaliśmy na
targi do Kielc, tylko od razu do Monachium.

A jeśli chodzi o odbiór naszej oferty na ispo, to przyznam,
że wpada w oko. Na początku przede wszystkim nasze stoisko, bo jest to po
prostu dużo większej skali produkt. Ludzie podchodzą, dotykają, są
zainteresowani. Nie wiem jeszcze, czy dlatego, że jest to coś zupełnie innego i
zwraca uwagę oryginalnym pomysłem, czy z powodów już czysto użytkowych tzn.
chcieliby ubrać taki kombinezon. Ta druga opcja o wiele bardziej by mi
odpowiadała 🙂 Nie jestem w stanie tego wyczuć w chwili obecnej. Zobaczymy,
jaki będzie odbiór po targach. Mamy już kilka ciekawych kontaktów…

ispo winter 2009 - właścicielka i projektanka JILT Zofia Sobolewska odbiera gratulacje od niemieckiego designera za wyjątkowy projekt stoiska ispo
winter 2009 – właścicielka i projektanka JILT Zosia Sobolewska odbiera
gratulacje od niemieckiego designera za wyjątkowy projekt stoiska (fot.
4outdoor.pl) 

Gratulacje
za projekt stoiska. To był twój, autorski pomysł?

Tak, mój pomysł, mój projekt. Przyjechałam tu we wtorek
rano, z czwórką montażystów postawiliśmy stoisko i okazuje się, że się nawet
spodobało 🙂

ispo winter 2009 - kolekcja JILT (fot. JILT)ispo winter 2009 – kolekcja JILT (fot. JILT)

Pomysł
to jedno, druga sprawa to zaprojektowanie całej kolekcji i wreszcie trzecia to
zdobycie na to wszystko funduszy. Jak to wygląda w przypadku JILT?

Firma działa dopiero niecały rok i przyznam, że nie jest
łatwo. Opieramy się głównie na własnych funduszach i mniejszych dotacjach
unijnych. Prawda jest taka, że potrzebujemy partnera finansowego, który uwierzy
w projekt, zainwestuje w niego i zapewni płynność finansową.

ispo winter 2009 - efektowne stoisko JILTispo winter 2009 – efektowne stoisko JILT (fot. 4outdoor.pl)

Czy
przy projektowaniu kolekcji, również jej technicznej strony pracowałaś
sama?   

Tak. Mam spore doświadczenie, jeździłam z magazynem NTN,
uczestniczyłam w testach w Szwajcarii, we Włoszech. Można więc powiedzieć, że
poznałam narciarstwo od zaplecza. Przy okazji przyjrzałam się modzie
światowej (zwłaszcza St.
Moritz czy Cortina D’Ampezzo) i zauważyłam, że ani tam ani tym bardziej w Polsce nie ma czegoś takiego – do nas nie dociera przecież połowa produktów. Stąd pomysł na tę
kolekcję, na wypełnienie luki, która mnie osobiście dotykała. Sama bardzo lubię się oryginalnie ubrać, więc dlaczego nie przenieść
tego na stok.  Tym bardziej, że
kombinezony w kwiatki już się chyba
przejadły 🙂 Na ogół jest tak, że albo
mamy produkt (np. narty) dobry technicznie i słabo zaprojektowany od strony
estetycznej, albo nie za dobry jakościowo za to atrakcyjny wizualnie. My
staramy się połączyć te elementy w jedno, stąd również dbałość o wysokiej jakości tkaniny. Moim ideałem jest zobaczyć kobietę,
która jeździ dobrze na nartach i jednocześnie jest oryginalnie ubrana. I do
tego zmierzamy 🙂

Życzymy zatem powodzenia!

KOMENTARZE

WORDPRESS: 0