HomeRynek outdoor

Wzrost przychodów Mammuta w 2008 roku

Bardzo dobrym wynikiem finansowym za 2008 rok może poszczycić się Mammut Sports Group – jej przychody liczone we frankach szwajcarskich wzrosły aż o 8,8%.

Mammut (logo)

Mammut Sports Group należy do holdingu przemysłowego Conzzeta, którego podstawowymi polami działalności jest przemysł maszynowy, inżynieria projektowania a także produkcja dla przemysłu. Przychody z Mammut Sports Group (marki Mammut, Raichle oraz Toko) stanowią ok. 13% przychodów całego holdingu. Warto zauważyć fakt, że wyniki działu outdoorowego są najlepsze (!) ze wszystkich działów Conzzeta i gdyby nie Mammut Sports Group spadek przychodów i zapewne dochodów holdingu byłby większy – w 2008 roku przychód całej grupy spadł o 2,3%, a jej dochód zmniejszył się prawie o połowę, do 78,8 milionów franków.

Zatem szefowie Mammut Sports Group mogą z zadowoleniem oceniać swoje ubiegłoroczne dokonania. Tak dobremu wynikowi niewątpliwie dopomogło wczesne nadejście zimy, owocujące bardzo dobrą sprzedażą w końcówce 2008 roku. A sprzedaż Mammuta rośnie 16% rok do roku, co menadżerowie skromnie przypisują rosnącemu zapotrzebowaniu na techniczny ubiór oraz sprzęt outdoorowy.

Ale ubiegłoroczny wzrost Mammut zawdzięcza również wzmocnieniu kanałów sprzedaży. Firma przejęła dystrybucję swoich produktów w Wielkiej Brytanii i utworzyła własną firmę dystrybucyjną na tym rynku. W 2008 roku powstał też drugi sklep franszyzowy Mammuta w Niemczech oraz wiele nowych „shops-in-shop”. Ponadto firmie udało się otworzyć pierwszy flagowy sklep w Japonii, zlokalizowany w bardzo dobrej dzielnicy w Tokio.

Wygląda na to, że udziałowcy Conzzeta mogą ze spokojem patrzeć na perspektywy działu outdoorowego holdingu, zwłaszcza, że wiosną tego roku Mammut Sports Group wprowadza, już pod marką Mammut, odnowioną kolekcję obuwia Raichle’a, a jak podaje firma przedzamówienia na całość kolekcji Mammuta na lato 2009 są obiecujące…

Źródło:  Conzzeta

KOMENTARZE

WORDPRESS: 0