Barometr rynku outdoor – powrót umiarkowanego optymizmu

Oto kolejna dawka informacji o sprzedaży w
specjalistycznych sklepach outdoorowych. Wyniki wyglądają optymistycznie.

Barometr rynku maj 2009W maju stacjonarne sklepy outdoorowe zanotowały delikatny, prawie niezauważalny, spadek
sprzedaży wynoszący -0,3%, w stosunku do maja 2008 roku. Porównując wyniki maj-kwiecień możemy mówić o poprawie sprzedaży.

Utrzymanie sprzedaży na poziomie zeszłego roku jest bez wątpienia optymistycznym sygnałem dla branży. Wygląda na to, że wpływ kryzysu został w jakimś stopniu opanowany, sklepy oraz klienci zaczynają się również przyzwyczajać do nowych, wyższych cen. Nieodłącznie ważnym czynnikiem jest pogoda, która w maju była dla naszej branży łaskawsza (spadki temperatury i deszcze) i dzięki niej wyniki wykazały poprawę. Choć z drugiej strony brak słońca nie wpływa dobrze na sprzedaż letnich kolekcji, stąd może jedynie tylko delikatna poprawa wyników.

Sklepy biorące udział w naszym badaniu:

KOMENTARZE

WORDPRESS: 0