HomeRynek outdoor

Innowacyjne z natury: 16. targi OutDoor większe niż kiedykolwiek

Przed nami kolejna, 16. już edycja targów OutDoor 2009. W dniach 16-19 lipca we Friedrichshafen będą zarówno światowi liderzy, jak i nowi gracze w cały czas rozwijającej się branży outdoorowej. 779 wystawców z 39 krajów pozwoliło odnotować tegorocznym targom OutDoor 2009 rekordową powierzchnię wystawową.

targi OutDooor2009 logo

 

Kolejnym istotnym osiągnięciem jest dodanie dwóch hal wystawowych, poszerzających całkowitą przestrzeń wystawową do 85 000 m2.

Jesteśmy już liderem europejskich targów outdoorowych. Rozmowy z przedstawicielami tej branży wskazują, że jesteśmy na dobrej drodze, żeby stać się również największą tego typu imprezą na świecie – mówi Dyrektor Targów, Klaus Wellmann w przeddzień 16. dorocznej edycji targów OutDoor.

To wydarzenie branżowe weszło już na stałe do harmonogramu wielu biznesowych potentatów od Azji po Amerykę Północną. Lokalizacja przy jeziorze Bodeńskim stanowi również dodatkową atrakcję dla wielu międzynarodowych gości. Dzięki obfitości pięknych krajobrazów, Friedrichshafen stało się także idealną lokalizacją dla wielu outdoorowych aktywności.

Premiery i innowacje ponownie stają się tematem przewodnim targów OutDoor 2009. Międzynarodowi wystawcy, reprezentujący więcej niż 1000 marek, będą prezentować po raz pierwszy wiele ze swoich najnowszych produktów – zazwyczaj będą tą premiery przygotowane wyłącznie na tę okazję. Praktycznie wszyscy członkowie European Outdoor Group (EOG) będą obecni w Friedrichshafen.

Targi OutDoor 2009 - haleTargi OutDoor (fot. www.outdoor-show.de)

Nasza branża korzysta na zmianach systemu wartości. Konsumenci inwestują w swoje zdrowie, czas wolny i przyjemności życia – tłumaczy Prezydent EOG, Rolf G. Schmid, odnosząc się do przeważającego, pomimo kryzysu ekonomicznego, wśród przedstawicieli outdooru nastroju optymizmu.

W Friedrichshafen wystawcy oraz odwiedzający targi OutDoor będą mieli okazję spotkać się nie tylko z wieloma dystrybutorami i dostawcami. Ostatnią edycję targów odwiedziło ponad 850 dziennikarzy z 26 krajów, czyniąc ją jednym z najważniejszych wydarzeń przemysłu outdoorowego. Potwierdza to Dyrektor Targów Klaus Wellmann: Ci, którzy zaprezentują swoje premierowe produkty na targach OutDoor mogą liczyć na to, że o nowościach zostanie poinformowana cała światowa branża.

• Branża outdoorowa oferuje nowe technologie i innowacje

Na targach OutDoor 2009, w ramach tematu przewodniego „Innowacje i Technologie” oraz podczas panelu dyskusyjnego „Laboratorium Innowacji OutDoor”, zostanie omówiona obecna i przyszła sytuacja na rynku outdoorowym. Międzynarodowi prelegenci ze wszystkich poziomów procesu wytwórczego i dystrybucyjnego będą się wypowiadać na temat tego, jak być innowacyjnym, i jak dzięki innowacjom wyprzedzać panujące na rynku trendy. Wykład przygotowany przez Zukunftinstitut, zatytułowany „Innowacje w trudnych czasach”, postara się odpowiedzieć na pytanie, które z trendów społecznych i konsumenckich są odpowiedzialne za boom outdoorowy oraz spróbuje stworzyć profil przyszłego konsumenta outdoorowego. Natomiast eksperci ds. dystrybucji z BBE przedstawią analizę rozwoju i perspektyw handlu detalicznego w swojej prezentacji pt. „Handel detaliczny w Europie”.

Targi OutDoor 2009 - branża wspinaczkowaTargi OutDoor (fot. outdoor-show.de)

• Dalsze innowacje i oszczędzanie surowców naturalnych

Podobnie jak w poprzednim roku targi OutDoor skupią się również na temacie oszczędności surowców naturalnych. W piątek grupa robocza EOG Sustainability Working Group będzie omawiać strategie oszczędzania surowców naturalnych w ramach branży outdoorowej, włączając w to program REACH – będzie to dyskusja otwarta, na którą zaproszeni są wszyscy zainteresowani.

• Nagradzając doskonałość: nagrody branżowe OutDoor 2009

NAGRODY BRANŻOWE OutDoor po raz kolejny będą stanowić zaskakujący pokaz nowych pomysłów rynkowych. Po raz czwarty jury ekspertów przyzna złote i srebrne nagrody twórcom innowacyjnych produktów w różnych kategoriach. Tegoroczni zwycięzcy zostaną odłoszeni podczas ceremonii 16 lipca. Przyznany zostanie również tytuł „OutDoor Celebrity of the Year” stanowiący wyraz uznania dla osoby, której wkład w rynek outdoorowy był najbardziej znaczący.

• Nowe trendy w odzieży outdoorowej

Po raz drugi zaprezentuje się stowarzyszenie projektantów odzieży sportowej IDEAS Active Sports Design Network. W piątek w Centrum Konferencyjnym Wschód, IDEAS przedstawi prezentację wyników sprzedaży nowych trendów w odzieży outdoorowej.

źródło: www.outdoor-show.de
tłum. Tomasz Przesmycki

KOMENTARZE

WORDPRESS: 0