HomeRynek outdoor

Drugi kwartał 2009 dobry dla The North Face

Kolejne informacje spływające z rynku pokazują, że branża outdoor mimo światowego kryzysu radzi sobie dość dobrze. VF Corporation, jedna z
największych globalnych korporacji zajmujących się branżą odzieżową, opublikowała raport z drugiego kwartału 2009 roku. Jej marki z segmentu "Outdoor and Action Sports" odnotowały dobre wyniki.

VF Corporation, logo

Ostatnie miesiące nie był najlepsze dla VF Corporation. Pomimo, że należą do niej (poza The North Face), takie marki jak: Wrangler, Lee, Vans, JanSport, Nautica, w drugim kwartale cała korporacja odnotowała przychody na poziomie 1 485,6 mln dolarów, co oznacza 11-procentowy spadek w stosunku do analogicznego okresu 2008 roku. Po uwzględnieniu różnic kursowych spadek ten wyniósł 3% (w pierwszym kwartale 2%).

Bardzo dobrze na tle innych marek radzą sobie brandy segmentu "Outdoor and Action Sports". Po uwzględnieniu różnic kursowych segment ten odnotował 2% wzrost – The North Face urósł o 4% (pierwszy kwartał 14%), zaś Vans o 14%. Ogromny, 32-procentowy wzrost sprzedaży odnotowano na rynkach azjatyckich. O 19% wzrosła również sprzedaż w bezpośrednich kanałach sprzedaży (sklepy monobrand, internet).

Eric C.
Wiseman
, prezes VF Corporation mówi:

Dzięki podjętym działaniom oszczędnościowym i marketingowym w drugiej połowie roku powinniśmy osiągnąć znaczącą poprawę zarówno przychodów, jak i dochodów. Jesteśmy przekonani, że model biznesowy VF, czyli oparcie się na silnych brandach działających w wielu segmentach oraz siła finansowa korporacji zdadzą egzamin w tych trudnych czasach, co pozwoli nam dalej budować naszą przewagę konkurencyjną w nadchodzących miesiącach i latach.

Źródło: VF Corporation

 

KOMENTARZE

WORDPRESS: 0