Grupa Lafuma opublikowała raport obejmujący 3/4 roku
finansowego (od października 2008 do czerwca 2009). Tradycyjnie segment outdoor zachowuje się rewelacyjnie!
Przypomnijmy, że Grupa Lafuma w ubiegłym roku podjęła poważne działania
modernizacyjne – wykonano głęboką restrukturyzację firmy oraz w szybkim
czasie przejęto markę Eider (patrz 2008 – rok zmian w Grupie Lafuma). Zmiany te na pewno przynoszą pozytywne efekty, przychody grupy za ostatnich 9 miesięcy wynoszą 170,2 mln euro i podniosły się o 2,4%. Niestety, gdy uwzględnić efekt przejęcia Eidera dane nie wyglądają już tak optymistycznie – przychód Grupy bez Eidera spadł o 4,5%.
Największe spadki zanotowały marki modowe, którym kryzys szkodzi najbardziej. Sprzedawcy reagując na nastroje konsumentów i brak taniego kredytu gwałtownie zmniejszają zapasy i wielkości nowych zamówień. Za to rewelacyjnie radził sobie techniczny Millet notując prawie 20% wzrosty sprzedaży oraz nowy w Grupie Eider. Światowy trend służy tym markom, bo przypomnijmy, że także inne duże outdoorowe marki idą w górę, np. The North Face, czy Mammut.
Grupa zanotowała duże wzrosty sprzedaży w Chinach i Japoni. Znacząco rosła też sprzedaż internetowa.
Sprzedaż w Grupie Lafuma z podziałem na "dywizje" |
|||
miliony euro |
9M 07/08 |
9M 08/09 |
zmiana |
Grand Outdoor Div. – Lafuma |
78.9 |
71.2 |
-9.8% |
Country Division – Le Chameau |
17.0 |
16.0 |
– 5.9% |
Mountain Div. – Millet, Eider |
28.9 |
46.1 |
+ 59.5% |
|
45.4 |
41.1 |
-9.5% |
Lafuma Group |
170.2 |
174.4 |
+ 2.4% |
Źródło: Lafuma
KOMENTARZE