Spadki w Timberland

Ostatni kwartał nie był dobry dla Timberland, globalnej marki działającej także w branży outdoor. Od kwietnia do czerwca firma odnotowała 14-procentowe spadki sprzedaży.

Timberland to światowy lider na rynku wysokiej jakości obuwia, odzieży i akcesoriów. W ofercie firmy znajdują się kolekcje zarówno casualowe, jak i outdoorowe. Produkty tej światowej korporacji są sprzedawane pod brandami: Timberland(R), Timberland PRO(R),
SmartWool(R), Timberland Boot Company(TM), howies(R),
Mountain Athletics(R) i IPATH(R).
W
Polsce Timberland obecny jest od roku 2002 kiedy to krakowska spółka ZG
PLUS TRADING COMPANY Sp. z o.o. podpisała umowę dystrybucyjną.

Sprzedaż Timberland w drugim kwartale 2009 wyniosła 179.7 mln $, oznacza to 14% spadek przychodów w stosunku do drugiego kwartału 2008, gdy przychody wyniosły 209,9 mln $. Po uwzględnieniu różnic kursowych oznacza to spadek
przychodów o ok. 9%. Straty Timberlanda w drugim kwartale wyniosły 19.2
mln dolarów (w 2008 roku – 18,9 mln $). Prezes Timberland, Jeffrey B. Swartz, uważa jednak:

Pierwsza połowa 2009 roku postawiła przed nami bezprecedensowe wyzwania, które pokonujemy przez działania zmierzające do poprawy ogólnej efektywności organizacji, uznając
jednocześnie, że musimy nadal inwestować długookresowo. Naszą siłą jest dobry bilansu i płynność finansowa. Będziemy nadal inwestować w
kluczowych obszarach, takich jak rozwój produktu i marketingu, które
są ważne dla ogólnego zdrowia marki Timberland (R) i
partnerów franczyzowych. W ten sposób, gdy poprawi się stan światowej gospodarki będziemy w dobrym punkcie.

Sprzedaż regionami:

  • Ameryka Północna – 86,314 mln $ (spadek 13.3%)
  • Europa – 65,681 mln $ (spadek 16.6%)
  • Azja – 27,707 mln $ (spadek 12.3%)

Sprzedaż kategoriami:

  • Obuwie – 126,954 mln $ (spadek 11.2%)
  • Odzież i akcesoria – 47,241 mln $ (spadek 24.6%)
Źródło: Timberland

 

Nowsze artykuły
Starsze artykuły

KOMENTARZE

WORDPRESS: 0