Zarządzający firmą Globetrotter nagrodzeni tytułem „OutDoor Celebrity of the Year 2009”

Dyrektorzy zarządzający firmą Globetrotter, Andreas Bartmann i Thomas Lipke, odebrali we Friedrichshafen tytuł osobowości roku – „OutDoor Celebrity of the Year 2009″.

Outdoor Awards 2009, logo

Andreas Bartmann (50) i Thomas Lipke (50), dwaj partnerzy zarządzający firmą „Globetrotter Ausrüstung”, lidera dystrybucji detalicznej i wysyłkowej przemysłu outdoorowego, zostali uhonorowani tytułem „OutDoor Celebrity of the Year 2009″. Poprzez ten tytuł targi Messe Friedrichshafen wyróżniły zaangażowanie i poświęcenie wykazywane przez czołowe osobowości branży outdoorowej. Nagrodę wręczono już po raz czwarty, w trakcie tegorocznego OutDoor Show, kluczowego wydarzenia handlowego w branży outdoorowej.  

Tegoroczni zwycięzcy zostali wybrani przez jury składające się z czołowych dziennikarzy branży outdoorowej. W jury zasiedli: Ulrike Arlt (zastępca redaktora naczelnego „SAZ magazin”, Niemcy), Federico Acquarone (Montagnard, Włochy), Benedetto Sironi, (outdoor magazine, Włochy), Jordi Vilagut (diffusion sport, Hiszpania), Gabriel Arthur (Nörr, Norwegia), Piotr Turkot (4outdoor magazine, Polska), Heikki Kuva (Sport Timyyjä, Finlandia) i Markus Huber (Sporting goods intellegence, Francja). 

Outdoor Awards 2009, Celebrity of the Year, Andreas Bartmann i Thomas Lipke odbierają nagrodę (fot. 4outdoor.pl)Outdoor Awards 2009, Celebrity of the Year, Andreas Bartmann i Thomas Lipke odbierają nagrodę (fot. 4outdoor.pl)

  • O firmie Globetrotter

Firmę Globetrotter założyli dwaj globtroterzy, Klaus Denart i Peter Lechhart. Powstał tym samym pierwszy specjalistyczny sklep detaliczny w północnych Niemczech (w Hamburgu), dostarczający sprzęt na ekspedycje, safari, survival i trekking. W 1979 roku jego powierzchnia wynosiła zaledwie 100 m². Dzisiaj „Globetrotter Ausrüstung” posiada sklepy w Hamburgu, Berlinie, Dreźnie, Frankfurcie, Bonn i Kolonii. Znajduje się w czołówce europejskich sieci detalicznych sprzętu outdoorowego.

700 producentów dostarcza ponad 25.000 produktów. Mimo, że ponad 1.000 pracowników pochodzi z 35 różnych narodowości, firma stara się utrzymać rodzinną tradycję, dzięki której powstała silna więź pomiędzy pierwotnymi założycielami i ich klientami. Nazwa firmy stanowi synonim sprzętu najwyższej jakości, który może zaspokoić wszelkie potrzeby klienta. W ostatnim roku fiskalnym (marzec 2008 r. – luty 2009 r.) firma Globetrotter Ausrüstung odnotowała rekordową sprzedaż sięgającą 205 milionom euro.

  • O zwycięzcach

Wszystko zaczęło się w 1980 roku, kiedy dwaj młodzi studenci, Andreas Bartmann i Thomas Lipke, pomagali w jednym z nowych sklepów Globetrotter – powoli wrastali w biznes i uczestniczyli w jego rozwoju. Głównie chodziło o zabawę, a nie o robienie interesów – tak mówi o tamtych czasach Andreas Bartmann.

Outdoor Awards, Celebrity of the Year, Lipke i BartmannOutdoor Awards, Celebrity of the Year, od lewej Andreas Bartmann  i Thomas Lipke

Na początku lat 90. Bartmann i Lipke dołączyli do firmy jako partnerzy zarządzający. Dzięki temu zamienili swoje hobby na zawód i od tamtej pory pozostają siłą napędową rozwoju firmy. Dzisiaj Lipke odpowiada za sprzedaż, HR i IT, podczas gdy Bartmann zajmuje się zakupami i finansami.

Obaj są prawdziwymi, zaangażowanymi outdoorowcami, którzy wciąż dzielą tę samą pasję. Ostatnio dokonali czegoś, o czym od dawna marzyli – spłynęli razem rzeką Yukon w Kanadzie.

Obaj znają swoją branżę na wylot. Utrzymują bardzo dobre kontakty z dostawcami z całego świata – i co ważne, każdego z nich znają osobiście. Uczciwość to ich zasada biznesowa. A tajemnica ich sukcesu? Wszystko sprowadza się do ludzi, którzy tu pracują. Pozostałe rzeczy można łatwo skopiować – mówi Thomas Lipke.

Jako prawdziwi pionierzy, uczynili z outdooru istotne zagadnienie w Niemczech. W 2006 r. otworzyli w Kolonii Globetrotter Megastore o powierzchni 7.000 m² – z chłodnią, tunelem wspinaczkowym, akwarium, poradnią podróżniczą, restauracją, specjalistycznym sklepem do nurkowania i wieloma innymi atrakcjami. Obecnie jest to największy specjalistyczny sklep outdoorowy w Europie. Tylko w soboty sklep odwiedza ok. 15.000. Ta inwestycja przynosi korzyści całej branży outdoorowej.

Outdoor Awards, sklep Globetrotter w KoloniiOutdoor Awards, robiące wrażenie wnętrza sklepu Globetrotter w Kolonii (fot. globetrotter.de)

Outdoor Awards, sklep Globetrotter w Kolonii

Outdoor Awards, sklep Globetrotter w Kolonii

W 2008 r. Lipke i Bartmann otworzyli 4-Seasons.TV – pierwszą stację telewizyjną w internecie, specjalizującą się w outdoorze, sportach ekstremalnych, sprzęcie i podróżach. To kolejna innowacja w branży.

Fakt, że firma jest zarządzana przez i dla „ludzi z outdooru” powoduje, że zgodnie z zamysłem partnerów zarządzających firmą, sprzedawane przez nią produkty muszą być przyjazne dla środowiska. Globetrotter przekazuje 5% swoich zysków na fundację, która zajmuje się odnową lasów na Costa Rice. Torby na zakupy stosowane w sklepach tej firmy są wykonane z biodegradowalnych materiałów.

Obaj globtroterzy od lat są związani z targami Messe Friedrichshafen. Andreas Bartmann jest między innymi członkiem rady doradczej OutDoor Advisory Board. Obaj byli jurorami nagród OutDoor INDUSTRY AWARD, jak również uczestnikami wielu paneli dyskusyjnych i konferencji prasowych pokazów OutDoor Show.

Interaktywna panorama centrum Globetrotter Megastore tutaj.

źródło: www.messe-fn.de
tłum. Tomasz Przesmycki

KOMENTARZE

WORDPRESS: 0