Barometr rynku – w lipcu nad kreską

Lipcowe wyniki sprzedaży w specjalistycznych sklepach outdoorowych są potwierdzeniem nastrojów branży – mimo kryzysu większość uczestników rynku jest nad kreską i z umiarkowanym optymizmem patrzy w przyszłość.

Barometr rynku - lipiec 2009Barometr rynku – lipiec 2009

W lipcu badane przez nas sklepy outdoorowe osiągnęły 4,8% wzrosty sprzedaży w stosunku do roku ubiegłego. Choć w lipcu średni wzrost był o ponad 3% większy niż w czerwcu, to i tak wyniki te można uznać za bardzo dobre. Wydaje się, że osiągniętym wynikom sprzyjała aura, lipiec, choć generalnie pogodny, był na tyle urozmaicony, że przyciągnął do sklepów również amatorów kurtek i innej odzieży outdoorowej.

Nasz barometr wyprzedza o miesiąc wyniki spływające z polskiej gospodarki i z rynku amerykańskiego.  A warto spojrzeć na kondycję naszej branży z szerszej perspektywy. Dlatego musimy cofnąć się do czerwca. W tym właśnie miesiącu firmy handlujące meblami oraz sprzętem rtv i agd osiągnęły 6,3% wzrosty sprzedaży (źródło GUS), podczas gdy w sklepach outdoorowych odnotowaliśmy 8% wzrosty. Nawet jeżeli ten wynik w dużej części zawdzięczamy podwyżce cen produktów wywołanym wyższym kursem euro, to i tak oznacza, że klienci outdooru byli w stanie zaakceptować wyższe ceny. Również porównanie z rynkiem amerykańskim wypada korzystnie. Za Oceanem kryzys trwa. Outdoor skurczył się kolejny miesiąc z rzędu – spadki w czerwcu wyniosły 2% (patrz Czerwcowe spadki w amerykańskim outdoorze).

Wydaje się, że nadal przed branżą rysują się dobre perspektywy. Miejmy nadzieję, że tego obrazu nie zburzy zapowiadana przez niektórych ekonomistów druga fala kryzysu. Josef Ackermann, prezes Deutsche Banku mówi:

Kryzys jeszcze się nie skończył. W sektor finansowy uderzy druga jego fala. Szkody poniosą nawet te banki, które do tej pory radziły sobie nieźle. (Źródło Wyborcza)

Oby był kiepskim prorokiem…

W naszym badaniu bierze udział 11 sklepów i są to:

KOMENTARZE

WORDPRESS: 0