W Lafumie outdoor górą

Ostatni rok nie był dobry dla branży odzieżowej, ale w kryzysie bardzo dobrze radzą sobie działy outdoorowe dużych korporacji, tak samo jest też w grupie Lafuma.

Lafuma logo

Grupa Lafuma w zakończonym 30 września roku finansowym 2008/09 odnotowała 3% spadek skonsolidowanych przychodów. W obliczu kryzysu wyniki te są całkiem dobre, lecz po uwzględnieniu zmian kursowych i zmian strukturalnych w firmie (np. przejęcia Eidera) spadek ten wynosi już 9,2%.

W Lafumie tradycyjnie świetnie radził sobie segment outodoorowy. Przychody ze sprzedaży działu Mountain Division (Eider i Millet) wzrosły o 36,3%. Po uwzględniu różnic kursowych oraz efektu włączenia Eidera wzrost ten wyniósł 5,3%! Tym samym dział ten stał się drugim najważniejszym dla Lafumy z przychodami wynoszącymi prawie 69 mln euro.

Koncern mocno inwestuje w ekspansję na rynku azjatyckim, co przynosi wymierne efekty. Wzrost sprzedaży wszystkich działów Lafumy na tym rynku wyniósł 38%.

Sprzedaż w Grupie Lafuma geograficznie

mln euro

07/08

08/09

zmiana

France

158,0

150,2

– 4,9 %

International

104,1

104,0

– 0,1 %

Lafuma Group

262,1

254,2

– 3,0 %

       

Sprzedaż w Grupie Lafuma z podziałem na "dywizje"

mln euro

 07/08

08/09

zmiana

Great Outdoor division – Lafuma, Ober

104,9

92,2

– 12,0 %

Country division – Le Chameau

28,3

26,0

– 8,3 %

Mountain division – Millet, Eider

50,5

68,8

+ 36,3 %

Board sports division – Oxbow

78,4

67,2

– 14,3 %

Lafuma Group

262,1

254,2

– 3,0 %

Źródło: Lafuma


Grupa Lafuma to jeden z większych graczy na europejskim rynku
outdoorowo-sportowym. Roczne przychody Grupy wynoszą ok. 260 mln €. Oczywiście
Lafuma jest najmocniejsza na swoim rodzimym rynku, przychody ze
sprzedaży we Francji to grubo ponad połowa całości sprzedaży (ok. 158
mln €). W pakiecie Grupy Lafuma znajdują się marki obejmujące cały
segment rynku sportowo-outdorowego.

KOMENTARZE

WORDPRESS: 0