HomeRynek outdoor

The North Face idzie w górę

VF Corporation, jedna z
największych globalnych korporacji zajmujących się branżą odzieżową, opublikowała raport z trzeciego kwartału 2009 roku. Jej flagowa marka outdoorowa The North Face odnotowała znaczące wzrosty.

VF Corporation, logo

W skład VF Corporation wchodzą m.in. takie marki jak: Wrangler, Lee, Vans, JanSport,
Nautica. Przychody korporacji w trzecim kwartale 2009 roku wyniosły 2,1 mld $ i były o 5% niższe niż roku ubiegłym. Po uwzględnieniu różnic kursowych spadek ten wyniósł 3%.

Podobnie, jak w innych korporacjach odzieżowych (np. Lafuma, Columbia) bardzo dobrze radziły sobie marki z segmentu outdoor. Po uwzględnieniu różnic kursowych ten segment odnotował 3% wzrost. Ale wzrost przychodow The North Face lidera światowego rynku outdoorowego rynku wyniósł aż 10%!

Przychody segmentu outdoor na rynku amerykańskim wzrosły o 1%, podczas gdy przychody międzynarodowe o 4%. Liderem na rynkach miezynarodowych była Azja, gdzie wzrost był wyjątkowo duży. To już kolejny sygnał o dobrej kondycji rynków azjatyckich, w których globalne korporacje widzą swoją przyszłość.

Rosła sprzedaż w sklepach monobrandowych oraz w internetowym kanale sprzedaży segmentu outdoor i action sports. W trzecim kwartale sprzedaż internetowa wzrosła o 17%.

Eric C.
Wiseman
, prezes VF Corporation mówi o sytuacji całej korporacji: 

W stosunku do początku roku osiągnęliśmy znaczącą poprawę wyników za sprawą redukcji kosztów, obniżenia zapasów oraz skupieniu się na inwestycjach przynoszących największe profity. Będziemy kontynuować tą politykę w następnym kwartale i w 2010 roku. 

Źródło: VF Corporation

KOMENTARZE

WORDPRESS: 0