Marketing Prize 2009 – Nagroda szwajcarskiej GfM dla firmy Mammut Sports Group

Strategia firmy Mammut skierowana na rozwój marketingu przyniosła ciekawe efekty. Oprócz rewelacyjnych wyników finansowych (news) przyszły również sukcesy prestiżowe. Szwajcarskie Stowarzyszenie Marketingu (GfM* – Gesellschaft für Marketing) nagrodziło Mammuta za imponujące działania marketingowe.

Mammut, kampania reklamowa

27 października 2009 w Zurichu Dyrektor generalny Mammuta Rolf G. Schmid i dyrektor marketingu Michael Gyssler odebrali prestiżową nagrodę GfM podczas gali w Dolder Grand Hotel. Nagrodę, świadczącą o zorientowanej na rynek strategii marketingowej Mammuta, wręczył professor Manfred Bruhn – prezes GfM.

Mammut zyskał szczególne uznanie za umiejętne połączenie zastosowanych w produktach innowacyjnych technologii z wysokim poziomem satysfakcji klienta i nowatorską koncepcją komunikacji.

Obecnie, obok rozwoju produktu oraz ciągłej optymalizacji procesów biznesowych, komunikacja stała się kluczowym punktem zarządzania. Już w poprzednich latach Mammut dążył do tworzenia wyjątkowych kampanii, np. outdoorowa kampania letnia 2005 prezentująca Mary Woodbridge – ambitną 80-latkę, „planującą" wyprawę na Mt. Everest.

Jury doceniło aktywność internetową firmy i obecną kampanię reklamową. Nowa strona internetowa Mammuta i trwająca kampania "Mammut test event"** są przykładami, jak tego typu polityka reklamowa może być wykorzystana do bardzo szybkiego przyciągnięcia uwagi grupy docelowej – wyjaśnia Manfred Bruhn.

Michael Gyssler podkreślił wagę nagrody GfM:

W przeszłości otrzymywaliśmy już nagrody za indywidualne kampanie, ale moim zdaniem ta nagroda jest najbardziej znacząca dla całej naszej polityki, rozwijanej i z sukcesem wprowadzanej na rynek w ciągu ostatnich kilku lat.

Nie zawsze wybieraliśmy najprostsze rozwiązania. Często podejmowaliśmy ryzykowne kroki. Tym bardziej jesteśmy usatysfakcjonowani, że nasza odwaga, wysiłki i rezultaty otrzymały tak wielkie uznanie.

Mammut wyrósł z małej, rodzinnej firmy – specjalizującej się w produkcji lin – na nowoczesne, specjalistyczne przedsiębiorstwo, zajmujące czołowe miejsce obok renomowanych firm w branży takich, jak North Face czy Jack Wolfskin.

Sukces Mammuta w ostatnich latach – w większej mierze na rynkach eksportowych, które stanowią ponad 70% jego całościowej sprzedaży – jest wynikiem wysokiej jakości produktów, dopasowanych to grupy docelowej oraz innowacyjnego marketingu firmy. Dodatkowo partnerskie relacje ze sprzedawcami, profesjonalna obsługa klienta i współpraca ze słynnymi ludźmi gór pomogły stymulować ciągły wzrost firmy.

*GfM (Gesellschaft fur Marketing – Stowarzyszenie Marketingu) to zespół pionierów marketingu. GfM powstało w 1941 roku i przez 68 lat znacznie wpływało na rozwój zorientowanych marketingowo przedsięwzięć w Szwajcarii. Jego członkowie należą do ponad 700 znanych podmiotów wszystkich branż, jak również instytucji publicznych zajmujących się gospodarką rynkową. Misją GfM jest pobudzanie działań marketingowych, jako stylu myślenia w długofalowym zarządzaniu przedsiębiorstwem.

** W 2008 roku 200 entuzjastów produktów firmy Mammut przybyło z całej Europy do Berner Oberland, by wziąć udział w aktywnym teście alpejskiej bielizny Mammuta. 

źródło: Mammut
tłum. Monika Hajnos

KOMENTARZE

WORDPRESS: 0