Barometr rynku – październik dobry dla outdooru

Przełom lata i jesieni przyniósł zmienną koniunkturę sklepom
outdoorowym, ale wyniki października pozwalają z optymizmem patrzeć
w przyszłość – zapowiada się dobra końcówka roku.

Barometr rynku outdoor - październik 2009Barometr rynku outdoor – październik 2009

Od lipca notowaliśmy tendencję spadkową w dynamice sprzedaży i wrzesień
przyniósł sklepom niższe wyniki niż w ubiegłym roku (-1,7%).
Szczęśliwie październik przyniósł wyraźnie ochłodzenie, co wpłynęło
pozytywnie na wyniki sprzedaży i pozwoliło przełamać niekorzystny
trend.

Był
to miesiąc bardzo mokry, na przeważającym obszarze kraju spadło
o połowę więcej deszczu lub śniegu niż wynosi norma wieloletnia,
a średnia temperatura oscylowała na poziomie od 0 do 2 stopni poniżej
normy. Takie warunki pozwoliły sklepom uzyskać 10% wzrosty sprzedaży.
Dobre wyniki osiągnęły także duże firmy. Po 4 miesiącach tendencji
spadkowej również Euromark przełamał negatywny trend, a nawet
minimalnie przebił wyniki ubiegłoroczne – 0,2% wzrost. Również
w salonach Intersportu odnotowano 25% wzrost sprzedaży.

Nadchodzące świąteczne miesiące mogą przynieść branży kolejne wzrosty
sprzedaży. Wydaje się, że wyniki października, jak również ogólne
perspektywy dla polskiej gospodarki uprawniają do takiej optymistycznej
prognozy.

Nasz barometr obejmuje wyniki sprzedaży z 14 sklepów:

KOMENTARZE

WORDPRESS: 0