Listopad ciepły i trudny

Listopad był wyjątkowo ciepły i nie przyniósł branży prognozowanych wysokich wzrostów sprzedaży. Choć średnio sprzedawcy osiągają lepsze wyniki niż w roku ubiegłym, to dla wielu z nich miesiąc ten był bardzo trudny.

Sprzedaż rok do roku w sklepach outdoorowych - listopad 2009Barometr rynku outdoor – listopad 2009

Od lipca sklepy odnotowywały tendencję spadkową w dynamice sprzedaży i negatywną kumulacją tego trendu były ujemne (-1,7%) wyniki wrześniowe. Jednak chłodny październik przyniósł dobre wyniki (+10%) i odwrócenie tego negatywnego trendu, co dawało nadzieję na dynamiczny wzrost w nadchodzących świątecznych miesiącach.

Niestety listopad, który był bardzo ciepły (średnie temperatury przekraczały od 1 do 5 stopni normę wieloletnią) i dość mokry (opady w granicach 100-150% normy wieloletniej) nie przyniósł spodziewanej skali wzrostów, a wielu sprzedawców odnotowało znaczące spadki. Spadki dotknęły również dużych outdoorowych graczy – Euromark odnotował 5,1% obniżenie przychodów (patrz Ciepły listopad, słabe wyniki Euromark).

Wydaje się, że nie tylko za sprawą pogody część sklepów przeżywa trudne chwile, gdyż ubiegłoroczny listopad był pod względem aury dość podobny. Ogólna sytuacja finansowa Polaków jest na pewno trudniejsza niż pod koniec 2008 roku i wyższe ceny podstawowych produktów zmniejszają ilość gotówki, jaką mogą przeznaczyć na swoje pasje.

Nasz barometr obejmuje wyniki sprzedaży z 14 sklepów:

KOMENTARZE

WORDPRESS: 0