HomeRynek outdoor

Outdoor w sezonie 2010 – nowości i strategie

Z jakimi planami i nowościami firmy outdoorowe wchodzą w nowy sezon? To pytania, jakie postawiliśmy menadżerom polskiego outdooru. Część odpowiedzi dotyczy całego sezonu, część skupia się na okresie jesień-zima 2010.

Michał Sojka (The North Face Country Manager Polska)Michał Sojka (The North Face Country Manager Polska)

Hasłem przewodnim The North Face – nie tylko na nadchodzący sezon – jest "inspiracja". Oferowane przez nas produkty są wynikiem wieloletnich doświadczeń płynących ze współpracy z najlepszymi alpinistami, wspinaczami, biegaczami, narciarzami oraz innymi sportowcami. To dziedzictwo sprawia, że w każdej kolekcji staramy się zaproponować odzież dostosowaną do różnorodnych potrzeb – nie tylko dla profesjonalistów, ale również osób, które zainspirowane historiami tych pierwszych, decydują się na osiąganie szczytów własnych możliwości.

The North Face, Five Point JacketThe North Face, Five Point Jacket

Do nich właśnie skierowane są nowości – wiosenna kolekcja Action Sports dla rowerzystów, czy zupełnie odmieniona linia jesiennej odzieży termoaktywnej. W tym roku wprowadzamy do kolekcji także nową kolorystykę oraz nowoczesne, lifestylowe kroje, nie rezygnując oczywiście z najbardziej zaawansowanych technologicznie materiałów, czego przykładem może być kurtka Point Five w pięciu opcjach kolorystycznych.

—————

Zenon Raszyk (Menadżer ds. Sprzedaży Campus)Zenon Raszyk (Menadżer ds. Sprzedaży Campus)

Campus: Na nowy sezon poszerzyliśmy ofertę zarówno pod względem designowym, jak i cenowym. Nasza propozycja zaczyna się od kolekcji trekkingowej, w której przeważa jednokolorowe, stonowane wzornictwo, przechodzi przez kolekcję narciarską, wykonaną w najlepszym alpejskim stylu, aż po bardzo odważną kolekcję snowboardową skierowaną do młodzieży. Do każdej z tych kolekcji przygotowaliśmy również szereg odpowiednich dodatków – od softshelli i fleeców, po rękawiczki i czapki.

Campus, kurtka GajaCampus, kurtka Gaja

Żeby powiększyć grupę zadowolonych klientów, oferta w każdej grupie została poszerzona cenowo zarówno w górę – wracamy do produktów z membraną Vaportex Pro, jak i w dół, gdzie oferujemy ciekawe produkty po bardzo przystępnych cenach. Są to tzw. price-breakery, które mamy nadzieję określą na nowo ten segment rynku. Podsumowując naszą strategię – celem było przygotowanie kolekcji dla każdego. I wierzymy, że to się udało.

————— 

Rafał Tyszkiewicz (Columbia Sportwear Poland Country Manager)Rafał Tyszkiewicz (Columbia Sportwear Poland Country Manager)

Columbia: Sezon jesien-zima 2010 to innowacyjna, opracowana przez centrum badań Columbii, technologia Omni-Heat, umożliwiająca utrzymanie ciepła i lepszą jego regulację w czasie aktywności outdoorowych. Omni-Heat to trzy uzupełniające się rozwiązania, mogące występować razem, jak i oddzielnie:

  • Omni-Heat REFLECTIVE – materiał (podszewka) bazujący na koncepcie koca NRC, ale w przeciwieństwie do niego, umożliwiający cyrkulację powietrza i odprowadzający wilgoć i nadmiar ciepła do wierzchnich warstw odzieży lub obuwia. Połączenie tego materiału z dowolną ociepliną poprawia jej termikę o 20%. W chłodnych i suchych warunkach bazujące na aluminum kropki odbijają ciepło ciała w jego kierunku, natomiast gdy temperatura i wilgotność otoczenia rośnie, te same kropki, dzięki wysokim właściwościom przewodzenia ciepła, odprowadzają jego nadmiar do wierzchnich warstw odzieży. Jednocześnie materiał, na którym są umieszczone, odprowadza wilgoć. Co ciekawe – i na dodatek rzadko spotykane w naszej branży – jest to technologia, którą widać gołym okiem, i której działanie jest bardzo łatwe do zrozumienia, niemal intuicyjne.
  • Omni-Heat THERMAL – ocieplina, która choć niewidoczna, bo „schowana" wewnątrz produktu, stanowi równie wielki przełom jak OH Reflective. Jej wyjątkowość polega na fantastycznych parametrach termicznych. Testy porównawcze wykazały, że przy tej samej gramaturze, współczynnik CLO (określający wartość termiczną) OH Thermal jest aż o 30% wyższy od uważanej za najlepszą obecnie sztuczną ocieplinę Primaloft (!). Jeśli dodatkowo połączymy OH Thermal z podszewką OH Reflective to parametry termiczne gwałtownie wzrastają. Te wyjątkowe właściwości OH zostały potwierdzone przez niezależne laboratoria – niemieckie TUV oraz szwajcarskie SGS. Warty podkreślenia jest też fakt, że OH Thermal w 50% wykonany jest z materiału uzyskanego w procesie recyclingu.

Columbia, buty BugathermColumbia, buty Bugatherm

  • Omni-Heat ELECTRIC – to technologia występująca tylko w obuwiu, umożliwiająca dzięki wbudowanym w cholewkę butów bateriom ich dogrzanie. Wystarczy wcisnąć guzik i natychmiast odczuwamy przypływ ciepła. W zależności od intensywności dogrzewania bateria wystarcza na 4-6 godzin ciągłej pracy. Aktualny poziom grzania pokazują diody zmieniające kolor wraz z jego intensywnością. Baterię można doładować przez złącze USB podłączając np. do laptopa lub przez klasyczny kabel sieciowy.
—————

Jacek Grzędzielski (Salewa Polska General Manager)Jacek Grzędzielski (Salewa Polska General Manager)

W sezonie zimowym 2010/11 Salewa stawia na model Free-Ski-Mountaineering, będący logicznym etapem rozwoju tradycji Salewy. Łączy on w sobie umiejętności związane ze wspinaczką oraz z ekstremalnymi zjazdami na nartach. Wymagające kondycji i psychicznego przygotowania długie i strome wspinaczki z użyciem lin i technik asekuracyjnych prowadzą zaawansowanych wspinaczy w niedostępne alpejskie tereny.

Salewa, Contact JacketSalewa, Contact Jacket

To miejsce dla najdzikszego i najbardziej zaawansowanego narciarstwa. Dziedzinę tę promują członkowie naszego teamu, takie sławy jak: Davo Karnicar, Eva Walkner, Björn Heregger, Martin „McFly" Winkler.

————— 

Mateusz Suchocki (Meindl Brand Manager)Mateusz Suchocki (Meindl Brand Manager)

Firma Meindl to kilkuwiekowa tradycja rzemiosła szewskiego. Jest to jedna z najważniejszych wartości jaką kierują się właściciele oraz pracownicy firmy. Jednak rozwój marki i jej produktów nie byłby możliwy, gdyby nie innowacyjne rozwiązania i poszukiwanie nowych technologi. Dlatego Meindl nieustannie tworzy warunki do symbiozy tradycji z innowacyjnością. W roku 2010 w sprzedaży pojawi się nowa wersja legendarnego już modelu Island.

Meindl, buty Island MFS ActiveMeindl, buty Island MFS Active

Polepszona została koncepcja pianki MFS, a nowe rozwiązania wentylacji wyściółki i materiałów zewnętrznych sprawiają, że but oddycha jeszcze lepiej. Technologia AIR-ACTIVE® jest niezauważalna na pierwszy rzut oka, ale odczuwalna dla jej użytkownika. Model Island MFS Active doskonale odzwierciedla filozofię firmy Meindl: łączenie tradycji z innowacjami technologicznymi oraz ciągłe poszukiwanie optymalnych rozwiązań.

————— 

Arkadiusz Majewski (Właściciel Red Bird)Arkadiusz Majewski (Właściciel Red Bird)

W sezon wiosna-lato 2010 Red Bird wchodzi z nową ofertą kurtek przeciwdeszczowych mac-in-sac firmy Target Dry. Ich wyjątkowość polega na tym, że zajmują mało miejsca oraz mają wysokie parametry techniczne: paroprzepuszczalność 5000 g/m2/24h oraz wodoodporność 5000 mm H20. Nie ma takich drugich na rynku w cenie detalicznej 119 zł. Skupiamy się przede wszystkim na tym, aby nasze produkty były dobrej jakości. Taka koncepcja przyświecała nam do tej pory i zamierzamy ją kontynuować. Uważam, że kryzys nie oznacza, że klient chce mieć „byle co", byle by było tanio. Coraz dostępniejsze dla przysłowiowego Kowalskiego stają się egzo­tyczne podróże samolotami. Zabieramy w nie coraz lepszy sprzęt, pozwalający uwiecznić piękne widoki. Nasza oferta zabezpieczeń przeciw kradzieży pacsafe jest coraz szersza i pozwala na profesjonalne zabezpieczenie bagażu.

Pacsafe, torba ScansafePacsafe, torba Scansafe

Ciekawostką jest tu torba na laptopy o rozmiarach 13′ i 15’4" ScanSafe. Polecana zwłaszcza tym, którzy często podróżują samolotem i chcą szybko i sprawnie przejść odprawę celną. Nie ma potrzeby wyjmowania laptopa, jeśli został włożony do specjalnej przegródki, a pozostałe rzeczy do przegrody głównej. Wystarczy całkowicie rozpiąć kieszeń, w której znajduje się laptop i otwartą torbę położyć płasko na taśmie, na której bagaż wjeżdża do skanowania. Zintegrowana kombinacja zamków zabezpiecza znajdujące się wewnątrz torby sprzęt i dokumenty. 

————— 

Tomasz Jakoniuk (Berghaus Brand Manager)Tomasz Jakoniuk (Berghaus Brand Manager)

Rdzeniem nowej kolekcji Berghaus jest seria Extrem, która była testowana w najcięższych warunkach podczas zdobywania góry Asgard na Baffin Island. Wyprawa prowadzona wspólnie z firmą Nokia zakończyła się sukcesem jesienią 2009 roku.

Berghaus, Attrition Jacket i plecak Arete 35LBerghaus, Attrition Jacket i plecak Arete 35L

Kolekcja Extrem składa się z wysokiej jakości odzieży zaprojektowanej na najbardziej ekstremalne warunki, bazującej na najlepszych membranach i ocieplinach (Gore-Tex® Pro Shell, Primaloft®, Pertex®). Uzupełnia ją nowa linia plecaków ekspedycyjnych i wspinaczkowych. 

————— 

Karol Bujak (Przedstawiciel Handlowy marki Under Armour)Karol Bujak (Przedstawiciel Handlowy marki Under Armour)

Na nowy sezon marka Under Armour wchodzi z nowym konceptem/podejściem do tematu base layer i nie tylko. Chcemy poprzez hasło FEEL:STRONG pokazać i uświadomić ludziom, że Under Armour to nie tylko odzież dla wybranych gałęzi sportu i doświadczonych sportowców. Chcemy pokazać, że również jako amator uprawiający jakikolwiek sport rekreacyjnie możesz czuć się silny (kampania FEEL:STRONG), a marka Under Armour w każdej dziedzinie sportowej aktywności podnosi wydajność Twojego organizmu.

Under Armour, bielizna Base MPZ Crew/ShortUnder Armour, bielizna Base MPZ Crew/Short

I nieważne, czy ekstremalnie jeździsz na nartach, rekreacyjnie na rolkach, biegasz, wspinasz się czy uprawiasz fitness – w każdym w tych sportów Under Armour znajdzie dla ciebie odpowiedni „sprzęt" i pozwoli czuć się STRONG, czuć się silnym. 

—————  

Adam Bujak (Keen Brand Manager)Adam Bujak (Keen Brand Manager)

Keen w każdej swojej kolekcji największy nacisk stawia na ekologię, nie inaczej będzie również w 2010 roku. Dużym zainteresowaniem powinny cieszyć się komplety, w których zastosowano połączenie naturalnej gumy oraz wełnianego wykończenia. Proponowane modele idealnie wpisują się w filozofię marki Keen, a niebanalny design nada charakteru każdej noszącej go kobiecie. 

Keen, komplet torba Albina Sweater Kint oraz buty Auburn BootKeen, komplet – torba Albina Sweater Kint oraz buty Auburn Boot

—————  

Regatta, Anna BudrunAnna Budrun
(Regatta LTD
General Sales
Manager Eastern Area)

Regatta Ltd to cztery marki i ponad 600 nowych modeli w każdym sezonie. Hitem są niewątpliwie spodnie Geo Softshell wykonane z rewelacyjnej elastycznej tkaniny softshellowej. Najlepiej sprzedające się produkty w Regacie to Alanz (kurtka damska) i Skyway (kurtka męska), wykonane z fenomenalnej tkaniny technicznej Isotex 20 000 X-PT. Z kolei Dare2b wykorzystuje w swojej produkcji Ared V02 20 000 – wodoodporny i oddychający strecz wielokierunkowy pozwalający na maksymalną swobodę ruchów.

Dare2be, Extremist JacketDare2be, Extremist Jacket

Zastosowano go w kurtkach Armament (męska), Extremist (damska) oraz Upload (unisex) dla dorosłych i dla dzieci. Upload ma jeszcze dodatkowy atut, mianowicie dodatkowe miejsce do haftowania  i printowania, co pozwoli wykorzystać ten model dla grup, klubów i na największe imprezy sportowe.

—————  

Paweł Mielcarek (MJ Sport, Agent na Polskę  marek: Arc’teryx,  Bergans of Nowary, Five Ten)Paweł Mielcarek (MJ Sport, Agent na Polskę marek: Arc’teryx, Bergans of Nowary, Five Ten)

Arc’teryx w sezonie zima 2010/11 rozszerzył kolekcję dla narciarzy WHITELINE, powiększono także kolekcję rękawic, nad którą firma pracowała przez ostatnie lata (rękawicę Alpha SV Glove nagrodzono jako najlepszy produkt w swojej kategorii na targach ispo 2010). Nowością jest kolekcja bielizny syntetycznej oraz merino.

Arc'teryx, Alpha SV GlovesArc’teryx, Alpha SV Gloves

Bergans of Norway w znacznej części kolekcji zastosował proekologiczne materiały (PrimaLoft eco w 50% włókna z recyklingu) oraz naturalne jak puch (w bardzo rozbudowanej kolekcji odzieży puchowej zarówno narciarskiej, miejskiej i technicznej) i wełna. Five Ten wprowadził 5 nowych modeli butów. Istotne dla klientów jest także wprowadzenie rozliczeń i konta w złotówkach, co niweluje ryzyko kursowe.

—————  

HiMountain, Grzegorz Chwoła Grzegorz Chwoła(Szef Marketingu HiMountain)

HiMountain: W 2010 roku chcemy zwrócić uwagę klientów na kolekcję Lite&Fast – stworzoną przez naszych projektantów i Maćka Ciesielskiego – oraz na linię SUPERNATURAL z kolekcji OUTDOOR. Styl wspinania, by szybko i na lekko, bez lin poręczowych i obozów pośrednich pokonywać ściany, zdobywać szczyty, stał się inspiracją dla kolekcji Lite & Fast. Przeznaczona została dla ambitnych, lubiących wyzwania i pokonywanie barier. Zadowoli najbardziej wymagających. Linia SUPERNATURAL to część naszej kolekcji OUTDOOR.

HiMountain, plecak ThorytHiMountain, plecak Thoryt

Inspiracji do projektowania produktów tej linii szukaliśmy w kolorach i kształtach stworzonych przez naturę. Stworzyliśmy spójną linię plecaków o pojemności od 20 do 80 litrów, śpiworów, namiotów i akcesoriów. Naturalne kolory ziemi, wyzwolenie się od kątów prostych to cechy linii SUPERNATURAL. Zapraszamy na stronę www.himountain.pl, gdzie można zobaczyć nasze nowe „dzieci". Katalog dostarcza praktycznych informacji, ale mamy nadzieję, że jego oglądanie dostarczy też estetycznych przeżyć. Zapraszamy.

—————  

Marcin Gabryołek (Współwłaściciel FAM, Dystrybutor Jack Wolfskin)Marcin Gabryołek (Współwłaściciel FAM, Dystrybutor Jack Wolfskin)

Jack Wolfskin począwszy od lata 2010 przechodzi z bawełny tradycyjnej na organiczną we wszystkich produktach z serii Casual i Family. Bawełna organiczna (Organic Cotton) produkowana jest przy użyciu technik, które są zdrowe, bezpieczne i przyjazne dla środowiska oraz ludzi, którzy pracują i żyją blisko pól uprawnych.

Jack Wolfskin, koszulka damska Hot ChilliJack Wolfskin, koszulka damska Hot Chilli

Przy uprawie bawełny organicznej nigdy nie stosuje się nawozów syntetycznych, pestycydów, herbicydów lub defoliantów, a sama bawełna nie podlega jakiejkolwiek modyfikacji genetycznej. Rolnictwo i przetwórstwo organiczne certyfikowane są przez niezależne organizacje takie jak USDA, Organic Exchange oraz Organic Trade Association.

—————  

Artur Sobczyk (Właściciel Sudetica Verticalia, Dystrybutor Tilak)Artur Sobczyk (Właściciel Sudetica Verticalia, Dystrybutor Tilak)

W przyszłym sezonie w kolekcji Tilaka oprócz nowych wersji kolorystycznych, przygotowanych dla dobrze już znanych modeli (m.in. Evolution, Raptor, Skardu), pojawi się także kilka całkowicie nowych produktów. Przede wszystkim będzie to nowy model lekkiej kurtki technicznej o nazwie Asgard wykonany z 3-warstwowego Gore-texu Pro Shell, przewidziany zarówno dla miłośników wspinaczki, jazdy freeride, jak i turystyki. Kolejną nowością będzie gruntownie zmodernizowany Svalbard, połączenie bardzo ciepłej kurtki Primaloft i klasycznego Windstoppera. W nowej wersji model ten zyskał ciekawszy i bardziej funkcjonalny krój, dodany został kaptur oraz zmianie uległa kolorystyka.

Tilak, kurtka Ogre LadyTilak, kurtka Ogre Lady

Dla Pań Tilak przygotował damską wersję technicznego softshella Ogre wykonanego prawie w całości bez użycia szwów dzięki zastosowaniu najnowszej ultrasonicznej technologii łączenia materiału. Całkowitą nowością jest również kurtka Bora wykonana z Gore-texu Performance Shell, zaprojektowana dla zwolenników stylu outdoor, z myślą o codziennym użytkowaniu. Pojawią się również nowe spodnie wykonane z materiału Polartec Power Shield, nowy model spodni Raptor oraz podkoszulek z Windstoppera przewidziany do wszelkich aktywności aerobowych.  

KOMENTARZE

WORDPRESS: 0