HomeRynek outdoorPrasa outdoorowa

Najnowszy numer Magazynu 4outdoor nr 9

W kolejnych numerach magazynu 4outdoor staramy się przybliżać te segmenty rynku, które choć są bliskie klasycznie pojmowanemu outdoorowi, to mają wciąż niewykorzystany przez
branżę potencjał.

Sprawą dyskusyjną pozostaje, na ile są one wytworem szybko przemijającej mody. Jednak wydaje się, że duża część nowych trendów związanych z takimi dyscyplinami jak adventure racing, freeride, skitouring, nordic walking czy trail running, na stałe weszła już do outdoorowego biznesu.

Głównym tematem numeru uczyniliśmy zatem prezentację cieszącego się dużym zainteresowaniem trail runningu. O historii dyscypliny oraz potrzebnej do jej uprawiania odzieży i akcesoriach pisze Monika Strojny, specjalistka od rajdów typu adventure. Tak, jak nie można wyobrazić sobie wspinania bez dobrych butów, tak również bieganie w terenie wymaga doboru odpowiedniego i specjalistycznego obuwia.

Odpowiedzią redakcji na to zagadnienie jest test przygotowany przez Dorotę Dubicką i Adama Koptę, w którym zestawiono najważniejsze cechy, zalety oraz wady butów do trail runningu. W teście wzięły udział 3 modele znanych outdoorowych marek czyli Columbia, Keen i The North Face. To opracowanie powinno stać się źródłem wielu interesujących informacji dotyczących specjalistycznego obuwia. Warto podkreślić, że entuzjastów biegania w lesie lub w terenie górskim można bez trudu znaleźć wśród turystów i wspinaczy, czyli klientów odwiedzających sklepy outdoorowe. Może małe, sygnalne stoisko poświęcone trail runningowi, spowoduje, że swoją kolejną parę butów kupią oni w Waszym sklepie a nie w jakiejś ogólnosportowej „sieciówce”?

Dużą popularnością cieszą się przygotowywane przez nas przeglądy rynkowej oferty. Tym razem Aneta Żukowska i Artur Szachniewicz sprawdzają propozycje producentów dotyczące segmentu lekkich, wodoodpornych kurtek, których waga nie przekracza 400 g. Dokładnej charakterystyce, opisowi optymalnego kroju i innym ważnym rozwiązaniom, towarzyszy zestawienie wybranych modeli.

Kolejny poradnik z dziedziny merchandisingu poświęcony jest zmysłom. Dostarcza on ciekawych, tylko z pozoru oczywistych, wskazówek. Potraktowane w przemyślany sposób rozwiązania mogą z dnia na dzień odmienić Wasz sklep. Co istotne, opisywane przypadki przetestowane zostały na doświadczonym amerykańskim rynku outdoor.

Zapraszamy zatem do lektury kolejnego numeru!

Magazyn jest dostępny w księgarni wspinanie.pl.

KOMENTARZE

WORDPRESS: 0