Asics kupuje markę Haglöfs

Japońska firma Asics Corporation zdecydowała się kupić markę Haglöfs – szwedzkiego producenta, działającego na rynku outdoor. Cena kupna wynosi 1 bilion szwedzkich koron, czyli ponad 133 miliony dolarów.

Haglöfs, mający swą siedzibę w szwedzkim mieście Avesta, jest całkowicie zależną marką, od 2001 roku należącą do spółki Ratos AB.
Haglöfs dostarcza na rynek odzież, buty i akcesoria.

Przez ostatnie 9 lat cieszyliśmy się udaną współpracą z Ratos, i jesteśmy entuzjastycznie ustosunkowani do nowego partnera. To połączenie pozwoli marce Haglöfs osiągnąć pozycję wiodącej, światowej marki outdoorowej – mówi Mats Hedblom, dyrektor generalny Haglöfs.

Jesteśmy aktualnie skupieni na dalszym wzroście i globalnej ekspansji naszej działalności – zapewniła firma Asics w oświadczeniu. – Ponadto, dynamicznie wykorzystujemy możliwości jakie dają działania M&A (Mergers and Acquisitions), włączając w to współpracę z innymi firmami, aby wzmocnić i pobudzić biznesową aktywność w obrębie naszej grupy.

Asics twierdzi ponad to, że wpływ nowego nabytku na skonsolidowany wynik finansowy, za okres roczny do 31 marca 2011, roku będzie minimalny.

W odrębnym oświadczeniu kompania Ratos AB podkreśliła, że Haglöfs jest jednym z liderów marek outdoorowych w Europie. Firma rozwija i sprzedaje techniczny i wysoce funkcjonalny sprzęt outdoorowy, spełniający wymagania jakości i wykonania stawiane przez ludzi zaangażowanych w aktywny styl życia.

Biznesowe uzasadnienie tej transakcji jest jasne. Asics poszukiwał najlepszej marki outdoorowej, by uzupełnić swoją podstawową działalność. Haglöfs zaś dostrzegł potrzebę znalezienia partnera, który posiadając wiedzę i możliwości, pomoże marce w jej ekspansji na rynku globalnym – mówi Mats Hedblom. – Pomimo, że między firmami Asics i Haglöfs istnieją różnice w wielkości jak i w pochodzeniu, to jednak da się znaleźć wiele podobieństw łączących te marki. Obie mają wysoką pozycję i podzielają tę samą filozofię niemal we wszystkim, począwszy od tego jak się rozwijają, aż do kwestii wyróżniania swoich produktów. Jednocześnie należy podkreślić, że mimo, iż jesteśmy teraz rodziną, to obie firmy zachowają swoją tożsamość – podsumowuje dyrektor generalny marki Haglöfs.

Transakcja wymaga zezwolenia od właściwego urzędu ochrony konkurencji i ma być sfinalizowana w trzecim kwartale 2010 roku.

Źródło: www.sportsonesource.com

KOMENTARZE

WORDPRESS: 0