Barometr rynku – kiepski czerwiec

Czerwiec niestety nie przyniósł dobrej sprzedaży outdoorowi. Sklepy biorące udział w naszym barometrze odnotowały średnio ponad 2% spadki przychodów.

Barometr rynku - czerwiec 2010Barometr rynku – czerwiec 2010

Wydawałoby się, że po dość dobrych wynikach majowych (5,4% wzrosty) można było się spodziewać utrzymania pozytywnej tendecji wzrostowej. Niestety nasze nadzieje nie zostały spełnione. W czerwcu outdoorowi sprzedawcy odnotowali 2,3% spadek przychodów w stosunku do czerwca 2009 roku.

Wygląda na to, że pesymizm wyrażany przez handlowców okazał się proroczy. Z badań nastrojów prowadzonych przez GUS w czerwcu wśród sprzedawców wynikało, że swoje perspektywy widzą oni raczej w czarnych barwach. A najmniej optymistycznie w przyszłość spoglądają mikro firmy.

Tradycyjnie wydaje się, że pewien wpływ na wyniki sklepów mogła mieć pogoda. Czerwiec był w
Polsce ciepły. W większości regionów kraju średnia miesięczna temperatura oscylowała na
poziomie lekko powyżej normy wieloletniej. Ponadto czerwiec średnio na terenie całego kraju był
bardzo suchy. W całej zachodniej połowie kraju spadło od 25 do 75 procent normy wieloletniej deszczu. Ale były też obszary, gdzie sytuacja była zdecydowanie odmienna. Na zachodzie
Mazowsza, na północnym wschodzie i południowym wschodzie Polski, gdzie spadło
przeważnie o 50% więcej deszczu niż wskazuje na to norma wieloletnia.
W rejonie Nowego Sącza w Małopolsce spadło
ponad 200 litrów deszczu na metr kwadratowy ziemi, czyli 200% normy
wieloletniej!

Nasz barometr obejmuje wyniki sprzedaży z 14 sklepów:

 

KOMENTARZE

WORDPRESS: 1
  • comment-avatar
    Anonim 7 lat

    barometr czerwiec. Jestem klientem sklepów ouddorowych w PL i dziwi mnie rozpatrywanie wzrostów lub spadków sprzedaży w zależności właściwie tylko od czynników zewnetrznych.
    Czy szacowne sklepy myśłą o tym co zmienić w obsłudze klienta, asortymencie, wystroju wnętrza itp Mam wrażanie ze w większości nie! Piszcie i o tym!