HomeRynek outdoor

Zwycięzcy ispo Eco Responsibility Award 2011

Podczas targów ispo 11 nagroda Eco Responsibility Award została wręczona już po raz trzeci. Zwiększająca się z roku na rok liczba zgłoszeń potwierdza rosnące zainteresowanie zrównoważonym rozwojem i odpowiedzialnością ekologiczną.

Ze względu na ilość oraz różnorodność zgłoszonych produktów do kategorii Hardgoods, Softgoods i Accessories dołączyły dwie nowe – Company Ecolution oraz Fabrics & Fibres. Jury w sumie przyznało sześć nagród (dwie w kategorii Softgoods).

Stopień ekologiczności zgłaszanych produktów został oceniony w oparciu o kluczowe kryteria ESPA, rozwinięte przez Technical University of Munich, we współpracy z międzynarodowym zespołem ekspertów w dziedzinie ochrony środowiska. Pod uwagę brano następujące obszary: logistyka, produkcja, eko kompatybilność, kultura organizacyjna i odpowiedzialność społeczna (CSR).

Zwycięzca w kategorii Company Ecolution: Marka Vaude

O wysokiej ekologicznej świadomości marki Vaude świadczy wiele certyfikatów. Produkty marki ucieleśniają ekspercką wiedzę w dziedzinie sportów górskich, innowacyjności oraz odpowiedzialne podejście zarówno wobec ludzi jak i środowiska naturalnego.

Dzięki mnogości innowacji, przekonywującym konceptom i wyraźnym, całościowym zasadom, Vaude stał się liderem w obszarze zrównoważonego rozwoju. Strategia pokrywających się produktów, oferująca klientom proekologiczne wyroby wysokiej jakości i funkcjonalności we wszystkich kategoriach zrobiła na jurorach ogromne wrażenie.

Zwycięzca w kategorii Hardgoods: Narty Völkl Nawaro Rent Ski oraz system Eco Rental Project

Marka Völkl wprowadzając Nawaro Rent Ski oraz Eco Rental Project do kwestii wynajmu sprzętu outdoorowego podeszła z ekologicznej perspektywy. Nawaro Rent Ski jest nartą wykonaną w większości z odnawialnych materiałów, które mogą być seryjnie przetwarzane bez większego, dodatkowego wysiłku technologicznego. Użycie komponentów pochodzących z recyklingu czy rezygnacja z dodatkowego barwienia także przekłada się na zachowanie zasobów. System wypożyczalni związany z nartą Nawarro Rent Ski, czyli Eco Rental Project, jest zatem pierwszym, pilotażowym projektem wykorzystującym przyjazny środowisku model nart.

Narty Völkl Nawaro Rent SkiNarty Völkl Nawaro Rent Ski

„Nowa narta Nawaro Rent Ski podkreśla wiodącą pozycję marki Völkl wśród producentów ekologicznego sprzętu narciarskiego. Produkcja w nowoczesnej fabryce oraz kategoria ‘made in Germany’ czyni nartę Nawaro przekonującą koncepcją, która może pokazać całemu rynkowi sprzętu narciarskiego co należy robić” – komentuje jury nagrody Eco Responsibility Award.

Zwycięzca w kategorii Softgoods (1): kurtka Women’s Snow Jacket Rena & spodnie Snow Pant Waldorf Tech Denim oraz kurtka Men’s Snow Jacket Sargas & spodnie Snow Pant Avior Tech Denim marki Zimtstern

Podobnie jak cała kolekcja odzieży wierzchniej marki Zimtstern na sezon jesień-zima 2011/12, kurtka Women’s Snow Jacket Rena i spodnie Waldorf Tech Denim oraz kurtka Men’s Snow Jacket Sargas i spodnie Snow Pant Avior Tech Denim zostały wykonane w 100% z materiałów certyfikowanych logo bluesign. Spodnie Snow Pant Waldorf Tech Denim wyznaczają nowy trend dżinsowej odzieży w góry. Stylowe modele nie tylko dobrze wyglądają ale także robią wrażenie dużym stopniem funkcjonalności i użytecznymi cechami. Dzięki certyfikatom bluesign i GOTS eko kompatybilność tych produktów jest w pełni gwarantowana. Klienci mogą być pewni, że do produkcji użyto wyłącznie nietoksycznych materiałów, a sama odzież została wykona w sposób przyjazny dla środowiska naturalnego.

Women’s Snow Jacket Rena marki ZimtsternWomen’s Snow Jacket Rena marki Zimtstern

„Zimtstern otrzymał najwyższe oceny we wszystkich aspektach, które były brane pod uwagę przy wręczaniu nagrody Eco Responsibility Award. Marka pokazała, że ekologiczne i jednocześnie modne produkty mogą być tworzone bez kompromisów względem funkcjonalności i designu. Zwycięska koncepcja w całości dostarcza przykładu dla całego przemysłu dóbr sportowych” – ocenia jury.

Zwycięzca w kategorii Softgoods (2): Whizz Series (damskie i męskie kurtki oraz spodnie) marki Pyua

 

Pyua ma doskonałe powody aby czuć się pewnie w sezonie 2011/12. Marka, która jest synonimem ekologicznego freeridu jest pożądana w handlu detalicznym jak żadna inna. To dowodzi, że koncepcja produkcji wyłącznie w Europie, przy użyciu tylko w całkowicie przetwarzalnych materiałów w pełni zasługuje na uznanie. Techniczną nowinką w kolekcji jest ocieplana, trzywarstwowa kurtka Whizz 3l Lined Men’s Jacket oraz pasujące do niej spodnie Whizz 3l Lined Men’s Pants. Oba produkty z pewnością przyciągną uwagę wielu osób w następnym sezonie.

Whizz Series marki PyuaWhizz Series marki Pyua

„Już po raz drugi młoda marka Pyua przyciągnęła naszą uwagę swoją całościową koncepcją ekologiczną. Konsument otrzymuje elegancki i modny produkt, który nie tylko świetnie wygląda, ale także gwarantuje wysoki stopień funkcjonalności, optymalny stopień eko kompatybilności, jest w 100% przetwarzalny, a wszystko dzięki użyciu dobrze dobranych i zaprojektowanych materiałów” – zachwala jury.

Zwycięzca kategorii Fabrics & Fibers: Włókna Tencel Sun firmy Lenzing Fibers GmbH

Włókna Tencel Sun firmy Lenzing nazywane są „włóknami celulozy wytworzonymi przez człowieka” – co znaczy, że powstają w procesie przemysłowym z naturalnego, nieprzetworzonego drewna, składającego się w 40% z celulozy. Naturalne pochodzenie włókien skutkuje korzystnymi właściwościami, takimi jak doskonały transport wilgoci i absorpcja; metoda przemysłowej produkcji zapewnia czystość, zintegrowaną zdolność ochrony przed słońcem oraz stałą i wysoką jakość.

„Doskonała, całościowa koncepcja firmy Lenzing otrzymała wysokie stopnie we wszystkich poszczególnych kryteriach, od logistyki użycia surowców aż do warunków pracy w firmie. Dostarczone dokumenty jasno pokazują całościowe podejście wprowadzone przy użyciu doskonałych rozwiązań szczegółowych. Lenzing zajmuje wiodąca pozycję w przemyśle tekstylnym” – podsumowuje jury.

Zwycięzca Accessories: Namiot blue one marki Vaude

Dwuosobowy namiot marki Vaude wyróżnia się dzięki kształtowi zbliżonemu do łzy i wynikającej z tego aerodynamice. Namiot jest wykonany w 65% z bio-bawełny uprawianej zgodnie ze ścisłymi ekologicznymi wytycznymi – w trakcie uprawy nie użyto żadnych pestycydów i nawozów. 35% wkład poliestru pochodzi z przetworzonych plastikowych butelek pet. Użyte butelki są czyszczone, mielone i przetapiane, a następnie powstaje z nich włókno – rezultatem jest wysokiej jakości poliester. W procesie jego produkcji zaoszczędza się do 50% energii, całkowicie eliminując użycie składników powstałych z paliw kopalnych i redukując emisje CO2 o 50%.

Namiot blue one marki VaudeNamiot blue one marki Vaude

„Namiot blue one marki Vaude wyraźnie pokazuje, że jest możliwe wprowadzenie ekologicznych koncepcji nawet dla niecodziennych grup produktów. Od logistyki poprzez użycie materiałów aż po kulturę organizacyjną firmy i odpowiedzialność społeczną, blue one odzwierciedla wysokie standardy zrównoważonego rozwoju obowiązujące w firmie Vaude. Dzięki temu użytkownik wie, że wysoka jakość i bezkompromisowa funkcjonalność są gwarantowane” – głosi jury.

Źródło: ispo

KOMENTARZE

WORDPRESS: 0