HomeRynek outdoorBarometr rynku outdoor

Barometr rynku – w lutym kiepsko

Styczeń przyniósł zaskakująco duże spadki outdoorowym sprzedawcom. Niestety w lutym wyniki były także zdecydowanie poniżej oczekiwań branży.

Barometr rynku - luty 2011Barometr rynku – luty 2011

W lutym spadek sprzedaży w stosunku do roku ubiegłego wyniósł 14,6%. To już drugi miesiąc z rzędu, gdy sklepy odnotowują tak słabą sprzedaż. Wynik ten na tle wskaźników w handlu detalicznym można ocenić jako zły. Według GUS sprzedaż detaliczna w całej gospodarce wzrosła w lutym o 12,2%. Oczywiście należy pamiętać, że punktem odniesienia dla outdooru jest bardzo dobra zima ubiegłego roku i to właśnie chyba pogodę należy winić za słabe wyniki branży w pierwszych dwóch miesiącach roku.

Tegoroczny luty był w Polsce zimny. W całym kraju temperatura była niższa od normy wieloletniej. Na zachodzie, południu i w środkowo-wschodniej części kraju odchylenie od normy sięgnęło od 1 do 3 stopni.Ale wydaje się, że kluczem do złych wyników branży była raczej niska ilość opadów. W całej południowej i środkowej części kraju było sucho i bardzo sucho. W Kotlinie Kłodzkiej spadło mniej niż 25 procent miesięcznej normy opadów. W pozostałych regionach południowej Polski spadła mniej niż połowa normy deszczu lub śniegu.

Nasz barometr obejmuje wyniki sprzedaży z 17 sklepów:

KOMENTARZE

WORDPRESS: 0