HomeRynek outdoor

W ubiegły piątek zakończył się Skandynawski Szczyt Outdoorowy

Åre zaoferowało piękną, wczesnowiosenną pogodę w piątek, 1 kwietnia, podczas ostatniego dnia Skandynawskiego Szczytu Outdoorowego (Scandinavian Outdoor Summit). Prawie 300 uczestników z 15 państw z 3 kontynentów zebrało się w Copperhill Mountain Lodge aby wspólnie spędzić dwa dni, dyskutując o zagadnieniach czekających na rynek outdoorowy w przyszłości.

Skandynawski Szczyt Outdoorowy był pierwszym tego typu spotkaniem w Skandynawii, wymierzonym w producentów, sprzedawców, badaczy, inwestorów i innowatorów rynku outdoorowego i sportowego z całego świata. Spędzili oni dwa dni (od 31 marca do 1 kwietnia 2011) dyskutując zagadnienia związane z rynkiem outdoorowym – od tematyki e-commerce i strategii budowania marki, aż po problemy związane z przyszłością ruchu turystycznego i zmianą klimatu.

W szczycie wzięło udział prawie 300 uczestników z 15 państw (fot. Piotr Drożdż/GÓRY))W szczycie wzięło udział prawie 300 uczestników z 15 państw (fot. Piotr Drożdż/GÓRY)

Pośród tych, którzy zabrali głoś znaleźli się: Thomas Lipke, CEO i współwłaściciel niemieckiego Globetrotter Ausrüstung, największego europejskiego detalisty outdoorowego, Chris Doyle, wiceprezydent ATTA, Adventure Travel and Trade Association z USA oraz Mark Held, sekretarz generalny European Outdoor Group.

W samej tylko Szwecji rocznie wydajemy 96 miliardów koron szwedzkich na aktywności outdoorowe. Forum pragnie uzmysłowić całemu rynkowi outdoorowemu to, co w najbliższych latach stanie się kluczem do sukcesu w tej branży – mówi Jonas Hellentin, który wraz z Peak Innovation odpowiedzialny był za Scandinavian Outdoor Summit.

Uczestnicy Scandinavian Outdoor Summit (fot. Piotr Drożdż/GÓRY)Uczestnicy Scandinavian Outdoor Summit (fot. Piotr Drożdż/GÓRY)

Oliver Messing, dyrektor sprzedaży amerykańskiej firmy Eagle Creek produkującej sprzęt podróżny, opisuje rynek outdoorowy jaki młody sektor o dużym potencjale wzrostu i z dużym optymizmem patrzy w przyszłość.

To było bardzo interesujące dwa dni i myślę, że to spotkanie przyczyni się do wzrostu naszego sektora. Udało nam się dyskutować o przyszłości nie przyjmując perspektywy wzajemnych konkurentów, ale dzieląc nasze przemyślenia i pomysły – zapewnia.

Nie było sprawą przypadku, że to właśnie Åre zostało wybrane by gościć uczestników szczytu. Åre bowiem, tak jak cały rejon Jämtland stało się centrum skandynawskiego przemysłu outdoorowego.

Gdybyśmy podjęli decyzję by Scandinavian Outdoor Summit odbyło gdziekolwiek indziej na świecie, to organizacja kosztowałoby by dwa razy więcej, byłaby trzy razy trudniejsza i tylko w połowie tak przyjemna! Regionalni przedstawiciele biznesu jak i wszyscy ci, którzy nam pomogli byli niesamowici! – mówi Jonas Hellentin.

Wydarzenie tego typu oznacza, że uwaga światowego rynku skupia się na Åre i rejonie Jämtland; demonstruje także, że chcemy mieć udział w rozwijaniu outdoorowego rynku przyszłości – wyjaśnia Tomas Ekström z Peak Innovation.

O organizatorach:

Scandinavian Outdoor Group jest stowarzyszeniem skandynawskich marek działających w obszarze rynku outdoorowego. SOG to 36 prominentnych marek regionu północnej Europy. Grupa jest organizacją non-profit. Peak Innovation natomiast stymuluje badania oraz działania zmierzające do rozwoju biznesu wewnątrz sportowego, turystycznego i outdoorowego sektora rynku. Wspólnym celem jest ustanowienie Åre/Östersund w Szwecji największym i najbardziej innowacyjnym europejskim miejscem spotkań uczestników rynku outdoor.

Źródło: Scandinavian Outdoor Group

KOMENTARZE

WORDPRESS: 0