HomeRynek outdoor

Niemcy są fanami turystyki pieszej – badanie rynku

Jak wynika z badań przeprowadzonych dla rządu niemieckiego, ponad połowa Niemców uprawia regularnie turystykę pieszą. Najnowsze wyniki badań opublikował w maju wpływowy niemiecki tygodnik Der Spiegel.

56% Niemców raz w roku uprawia turystykę pieszą (hiking). 30% z nich spaceruje przynajmniej raz w miesiącu, z czego ponad połowa (15,8%) wędruje kilka razy w miesiącu.

Hiking (fot. outdoor-show.com)Hiking (fot. outdoor-show.com)

Hiking czyni ludzi szczęśliwymi – wiedzieliśmy to już wcześniej – mówi we słowie wstępnym do badania Ernst Burgbacher, sekretarz parlamentarny. – Ale, że turystyka piesza jest uprawiana w tak szerokim zakresie albo, że ma tak poważne skutki ekonomiczne, tego nie widzieliśmy tak jasno zanim nie przeprowadziliśmy tych badań.

Pomimo, że spacery powinny działać uspokająco na tych, którzy je uprawiają, to jak wynika z innych badań, Niemcy są najbardziej martwiącym się narodem w Europie. Do takich wniosków doszli badacze z niemieckiego instytutu GfK Verein.

Nieco ponad 2/3 Niemców bez wysiłku jest w stanie wymienić więcej niż trzy rzeczy, które martwią ich najbardziej. W pozostałych krajach Europy wymienia się maksymalnie dwa zmartwienia. Liczba zmartwień nieznacznie wzrosła w Niemczech względem jesieni ubiegłego roku.

Pomimo wzrostu zmartwień, przyroda i piesze wycieczki nadal pozostają ważne w życiu Niemców. Być może spacerują więc właśnie po to, aby ukoić nerwy?

Dlaczego Niemcy spacerują?

  • Dla kontaktu z naturą – 87,3%
  • Aby być aktywnym fizycznie – 72,2%
  • Dla zdrowia – 64,6% 

Jak długo spacerują?

  • Zimą średnio 2,45 h. 
  • W ciepłych miesiącach średnio 3.15 h lub dłużej.

Ile mają lat?

  • Osoby, które spacerują regularnie, czyli przynajmniej raz w miesiącu w większości są starszymi ludźmi, z czego blisko połowa z nich ma od 55 do 74 lat.
  • Osoby, które uprawiają turystykę pieszą okazjonalnie, kilka razy w roku, są młodsi, z czego 28,3% z nich ma od 45 do 54 lat, a 21,9% od 35 do 44 lat.

Dlaczego niektórzy nie spacerują?

  • Blisko 1/3 tych osób, którzy nigdy nie udaje się na piesze wycieczki jako przyczynę wskazuje problemy ze zdrowiem.
  • Nico ponad 1/4 stwierdziła, że ten sport ich nudzi, drugie tyle przyznało, że jest to zbyt meczące.
  • Blisko 1/5 nie spaceruje z braku czasu.

W jakim stopniu korzystają z technologii?

  • Blisko 2/3 używa internetu aby znaleźć informacje, których potrzebują.
  • Ponad połowa nie używa GPS ani mapy.

Ekonomiczny wpływ nie maleje

Uprawianie turystyki pieszej wciąż oznacza wydawanie pewnej ilości pieniędzy na sprzęt. – Właściwie nie potrzeba zbyt wiele na wędrówkę – zauważają autorzy raportu. – Buty, kurtka i mały plecak.

Badacze doszli jednak do wniosku, że ponieważ spacerujący są zależni od pogody, różne typy funkcjonalnej odzieży stają się dla nich coraz ważniejsze, zwłaszcza, że wiele z tych rzeczy należy teraz do produktów lifestylowych. Co więcej, można je zaliczyć do symboli statusu społecznego.

Co posiadają osoby, które spacerują i osoby, które tego nie robią?

  1. Kurtkę ochronną – spacerujący – 92,4% / nie spacerujący – 73,6%
  2. Niewielki plecak – 80,4% / 50,3%
  3. Buty do hikingu – 72,2% / 24,6%
  4. Śpiwór – 62,2% / 45,8%
  5. Mapę – 58,0% / 20,4%

Poza powyższą, podstawową piątką, inny rodzaj sprzętu posiada mniej niż połowa spacerowiczów, i mniej niż 1/4 tych, którzy nie uprawiają turystyki pieszej.

Mowa tu o plecakach, namiotach, funkcjonalnej odzieży, kompasach, specjalistycznych spodniach, kijkach do pieszych wędrówek, specjalistycznych koszulkach, a także urządzeniach GPS (tylko 17,6% piechurów jest wyposażonych w GPS).

Gdzie robią zakupy?

Ponad połowa (51,8%) osób kupuje w detalicznych sklepach sportowych, a 36,2% robi zakupy w centrach handlowych. Jedna na pięć osób (19,2%) udaje się do specjalistycznych sklepów outdoorowych.

Hiking (fot. outdoor-show.com)Hiking (fot. outdoor-show.com)

Odrodzenie się turystyki pieszej w ostatnich latach przyczyniło się do zmiany jej obrazu – proces ten jednak nie został jeszcze ukończony – stwierdzono w raporcie. – Badanie jednoznacznie pokazało, że turystyka piesza jest powszechnym, międzykulturowym zjawiskiem. Choć wymagająca, ma zwolenników, którzy są wykształceni, rozważni i gotowi do zakupów sprzętu, którego potrzebują – konkludują badacze.

Źródło: snewsnet.com

KOMENTARZE

WORDPRESS: 0