HomeRynek outdoor

Jack Wolfskin już siódmy rok z rzędu odnotowuje dwucyfrowy wzrost obrotów

Jack Wolfskin jest nadal na kursie wzrostu: z 21% wzrostem z 251 milionów euro w 2009 na 304,2 milionów euro w 2010 roku, niemiecki producent sprzętu turystycznego bije rekordy osiągając dwucyfrowy wzrost sprzedaży już siódmy rok z rzędu.

Oprócz wszelkich starań, aby w 2011 roku umacniać swoją pozycję lidera na rynku, spółka spodziewa się równie spektakularnego wzrostu w nadchodzącym 2012 roku.

Możemy się pochwalić znakomitymi wynikami w roku 2010, w którym udało nam się ugruntować naszą pozycję rynkową we wszystkich krajach. W szczególności byliśmy w stanie umocnić naszą pozycję lidera na rynku niemieckim. Dynamika wzrostu obrotów poza Niemcami jest dużo wyższa niż na rynku wewnętrznym. Jest to dowodem na sukces naszej strategii internacjonalizacji – wyjaśnia Manfred Hell, dyrektor generalny i współwłaściciel Jack Wolfskin. – Przewidujemy także dwucyfrowy wzrost w 2011 r., mniej więcej na tym samym poziomie co w poprzednim roku.

Manfred Hell, dyrektor generalny i współwłaściciel Jack WolfskinManfred Hell, dyrektor generalny i współwłaściciel Jack Wolfskin

Bardzo wysokie stopy wzrostu w Wielkiej Brytanii, Włoszech, Chinach i krajach Beneluksu, przyczyniły się do pozytywnego wyniku sprzedaży Jack Wolfskin. Wzrost sprzedaży w Niemczech utrzymał się nadal na tym samym wysokim poziomie co w roku 2009. Dwucyfrowy wzrost odnotowano we wszystkich trzech grupach produktowych a odzież funkcjonalna pozostaje siłą napędową wzrostu w Jack Wolfskin.

Dobre wyniki w Azji Jack Wolfskin zawdzięcza przede wszystkim otwarciu nowych sklepów . Liczba sklepów firmowych w Chinach zwiększyła się ponad dwukrotnie w ciągu roku, osiągając w sumie liczbę 151, a w Korei wzrosła trzykrotnie.

Pod koniec 2010 roku, Jack Wolfskin miał w sumie 264 sklepy firmowe w całej Europie. Wzrost liczby sklepów ma postępować w tym samym tempie w 2011 roku, główny nacisk kładzie się na Wielką Brytanię, Francję, Szwajcarię, Austrię, kraje Beneluksu, Włochy i na rynki azjatyckie.

Manfred Hell podkreśla: W 2011 r. nadal będziemy wykorzystywać nasz ogromny potencjał na rynku niemieckim, zwiększając jednocześnie naszą pozycję rynkową na rynkach bazowych w Europie, i kontynuować ekspansję na rynkach azjatyckich. Aby móc to zrobić, nie tylko zbudowaliśmy silne jednostki organizacyjne w tych miejscach, ale mamy także zaplanowane niezbędne inwestycje.

Jack Wolfskin ma obecnie ponad 430 etatowych pracowników, a w 2011 roku firma planuje znaczące zwiększenie ich liczby.

Źródło: Jack Wolfskin

KOMENTARZE

WORDPRESS: 0