Ukazał się 16 numer magazynu 4outdoor!

Dzisiaj ukazał się najnowszy, 16. już, numer Magazynu 4outdoor. Zbliża się gorący okres dla branży – targi w Niemczech i Polsce. Cześć numeru poświęciliśmy nadchodzącym targom Outdoor Show. Ponadto gazetę wypełniają najświeższe informacje branżowe, relacje, testy, zestawienia i poradniki sprzedażowe.

Na łamach kolejnych numerów magazynu 4outdoor staramy się opisywać nowe trendy i ciekawe zjawiska biznesowe jakie, pojawiają się w segmencie outdoor. Żywotność niektórych z nich jest ograniczona, przemijają wraz z szybko zmieniającą się modą. Jednak są wśród nich również takie zjawiska, które stają się nieodłącznym czynnikiem kształtującym ofertę branży outdoor. 

Do takich istotnych trendów trzeba zaliczyć kolekcje odzieżowe i sprzętowe przygotowywane z myślą o kobietach. Głównym tematem numeru jest zatem zagadnienie „kobiecego outdooru”. W tekście Beaty Bilińskiej „Nastał czas konsumentki” znajdziemy analizę socjologicznych i marketingowych podstaw tego trendu. 

Natomiast w artykule Anety Żukowskiej pt. „Kobieca strona outdooru” przyglądamy się jak wygląda praktyczna realizacja „kobiecego trendu” zarówno w kolekcjach producentów, na półkach sklepowych i w outdoorowym plenerze. Wzrost zainteresowania outdoorem wśród kobiet widać choćby na przykładzie wspinania – coraz więcej pań pojawia się na kursach wspinaczkowych i w efekcie rozpoczyna swoją samodzielną przygodę z tym sportem. 

Odpowiedź producentów na to zjawisko jest znacząca. Większość z nich przygotowuje odrębne kolekcje i modele dla kobiet, np. w przypadku The North Face, Berghaus, Jack Wolfskin stanowią one już co najmniej 40% oferty. Warto pamiętać, że kobiety są specyficznymi klientkami mającymi swoje, różniące się od mężczyzn, podejście do zakupów. To oczywiście nie powinno nikogo dziwić. Istotne jest jednak to, że branża outdoor coraz lepiej dostosowuje się do tych wymagań.

O tym jakie tendencje będą obowiązywały w przyszłym sezonie przekonamy się na dwóch imprezach targowych, które czekają nas w najbliższym czasie. Pierwsze ważne wydarzenie to Outdoor Show we Friedrichshafen. Drugie to krajowe targi Sport-Lato w Kielcach. Zapowiedzi Outdoor Show towarzyszy rozmowa z menadżerem projektu Stefanem Reisingerem. Warto zaznaczyć, że wśród niewielu polskich firm, które zdecydowały się wystawić we Friedrichshafen będzie Euromark, który po kilku latach nieobecności na zagranicznych targach wraca aby zaprezentować nową kolekcję Alpinusa. Jak zapewnia Zenon Raszyk – kolekcja zapowiada się niezwykle interesująco. Materiał przedtargowy wzbogaca już tradycjnie lista kontaktowa przedstawicieli marek, którzy będą obecni na Outdoor Show. 

W tym roku mija 20 lat od powstania warszawskiej firmy Paker. Trudno sobie wyobrazić historię rodzimego outdooru bez wieloletniego zaangażowania ekipy Pakera, która z wytrwałością realizuje swoją dewizę „połączenia pasji wędrowania po górach z pracą zawodową”. O tym, jak zmieniali się klienci oraz branża na przestrzeni tych lat opowiada w rozmowie z 4outdoor szef Pakera Krzysztof Skrocki.

Upływający czas można w profesjonalny sposób mierzyć niezwykle zaawansowanymi zegarkami out­doorowymi. I to właśnie ten produkt postanowiliśmy przybliżyć naszym czytelnikom. O tym, że tradycyjne zegarki ewoluują w kierunku przyrządów dostarczających wielu istotnych podczas wypraw informacji można się przekonać czytając tekst Anety Żukowskiej. Przeglądowy charakter artykułu opisującego najnowsze technologie w tym segmencie outdoorowych „gadżetów” uzupełnia zestawienie wybranych modeli zegarków, które dostępne są na polskim rynku.

W numerze prezentujemy również wyniki sprawdzianu, jakiemu poddaliśmy model Half Dome Jacket marki The North Face. Test przeprowadzony został podczas ekstremalnego, wczesnowiosennego wspinania w Tatrach. O tym, w jaki sposób zaawansowana Half Dome Jacket, wykonana z GORE-TEX® Pro Shell, poradziła sobie z tym wyzwaniem przekonacie się podczas lektury testu przeprowadzonego przez naszego eksperta – taternika Jana Kuczerę.

Dla tych, którzy z niecierpliwością czekają na dalszy ciąg szkolenia dotyczącego procesu sprzedaży mamy dobrą wiadomość. Przed Wami bowiem część druga cyklu Arkadiusza Majewskiego, tym razem opisująca techniki perswazji. Jak zawsze autor w dowcipny sposób wzbogaca podręcznikowe zasady konkretnymi umiejętnościami. Lektura obowiązkowa dla wszystkich, którzy chcą lepiej poznać tajniki udanej rozmowy z klientem.

W Warszawie gościł jeden z najważniejszych outdoorowych biznesmenów – właściciel Patagonii Yvon Chouinard (wywiad i sylwetka w następnym numerze). Wspinacz, surfer, kajakarz, wędkarz i – jak sam o sobie mówi – „przedsiębiorca mimo woli”, to postać, która na stałe weszła do historii światowego wspinania. Co równie istotne – a co w przypadku branżowego magazynu ważniejsze – to biznesmen, który stworzył jedną z najlepiej rozpoznawanych i poważanych marek na świecie – Patagonię. Wielką wartością firmy jest to, że kojarzy się ona nie tylko z wysokiej jakości odzieżą outdoorową, ale również z zakrojoną na wielką skalę kampanią na rzecz zrównoważonego rozwoju i ekologii. Chouinard od dłuższego czasu poświęca swój czas na promowanie bezpiecznego dla środowiska biznesu i aktywnego „zielonego” outdooru. Swoją autentyczną i pełną serdeczności postawą udowadnia, że tzw. green marketing ma rację bytu i, co więcej, stanowi istotną biznesową alternatywę. Zapytany, czy to się opłaca, odpowiada z uśmiechem – Tak! Moja firma mimo kryzysu zwiększyła swoje przychody w ubiegłym roku o 25%!

Na zakończenie tradycyjnie przypominamy, że codziennie czeka na Państwa świeża porcja newsów i artykułów, które publikuje 4outdoor.pl, pierwszy i najważniejszy w Polsce portal branży outdoor. Zapraszamy również do skorzystania z naszej nowej oferty, czyli płatnej prenumeraty magazynu, przeznaczonej dla wszystkich, którzy chcą otrzymywać magazyn 4outdoor do swojej wyłącznej dyspozycji!

Redakcja

Przypominamy, że obecnie jest możliwe zaprenumerowanie magazynu.

Spis teści:

  • VF Corporation kupuje Timberlanda  6
  • Columbia skarży W.L. Gore & Associates  6
  • 4F sponsorem kolekcji na Igrzyska Olimpijskie – Londyn 2012  6
  • Jack Wolfskin prawie sprzedany  6
  • Outdoor Research na polskim rynku  6
  • Bartosz Lassak agentem sprzedaży PrimaLoft  6
  • Przed nami Targi Kielce Sport Lato 2011  7
  • Polartec ogłosił zwycięzców konkursu APEX Design Award 2011  7
  • Nowy internetowy sklep turystyczny – tuttu.pl  7
  • Sklep e-horyzont.pl uruchomił dział telewizyjny – Horyzont.TV  7
  • Barometr rynku outdoor  8
  • Wzrosty Intersportu, spadki Euromarku   8
  • Outdoor hamuje w USA?  8

Targi OutDoor we Friedrichshafen

  • Informacje ogólne  9
  • Targi OutDoor posiadają moc do zainicjowania zmian  10
  • Mamy najlepszą kolekcję od chwili powstania Alpinusa  10
  • Polscy wystawcy na Outdoor Show 2011  11
  • Polscy przedstawiciele marek na Outdoor Show 2011  11

 

  • Paker 20 lat  12
    Firma Paker na polskim rynku outdoorowym funkcjonuje już od 20 lat. Tworzyła się i zmieniała wraz z rozwijającą się outdoorową branżą. O tym, jak to się wszystko zaczęło i co jest kluczem do wieloletniej obecności na rynku rozmawiamy ze współwłaścicielem firmy Paker – Krzysztofem Skrockim. Kobieca strona outdooru 14

 

  • Kobieca strona outdooru 14
    W ostatnich latach nastąpił wzrost zainteresowania sportami outdoorowymi wśród pań, co w oczywisty sposób przekłada się na coraz liczniejszą rzeszę klientek w sklepach outdoorowych. I choć kobiety wciąż w tej kwestii są w mniejszości, zarówno producenci, dystrybutorzy, jak i sklepy nie mogą nie brać pod uwagę szerokiej i interesującej kolekcji dla pań. 
  • Nastał rynek konsumentki 18

 

  • Outdoorowe wsparcie – zegarek ekspedycyjny 20
    Zegarki przestały już dziś pełnić wyłącznie funkcję mierzenia czasu. Pokazywanie godziny staje się niemal dodatkiem do przedmiotu, który o dziwo, wciąż nazywa się zegarkiem. Na rynku dostępne są modele, które nie dość, że mówią, to są jednocześnie odtwarzaczami MP3, video, aparatami fotograficznymi i dyktafonami. Inne zmierzą tętno, będą czuwać nad pracą naszego serca, zaplanują nam trening i poprowadzą do celu dzięki GPS. Nas jednak interesują przede wszystkim te zegarki, które sprawdzą się w sportach outdoorowych.

 

  • Gore-Tex® Pro Shell – dla profesjonalistów 24
    Gdy mowa o odzieży z GORE-TEX® Pro Shell szybko staje się jasne, że dana kurtka czy spodnie są stworzone do ekstremalnych wyzwań. 

 

  • Jak wyszkolić sprzedawcę w sklepie w 15 minut? (cz. 2)  28
    W tym odcinku o tym, dlaczego prezes Kaczyński nie odwiedzi Prezydenta Komorowskiego, co może mieć wspólnego Ojciec Dyrektor z odzieżą turystyczną oraz o trzech dziewicach.

KOMENTARZE

WORDPRESS: 2
  • comment-avatar
    Anonim 6 lat

    magazyn 4outdoor w pdf. Czemu magazyn nie ukazuje się w pdf tak jak kiedyś? Z góry dziękuję za odpowiedź.

    • comment-avatar
      Aneta Żukowska 6 lat

      Magazyn 4outdoor w PDF. Po zmianach, które pojawiły się na naszej stronie www, niebawem też przyjdzie czas na ponowne pojawienie się magazynów 4outdoor w formie PDF. Odbędzie się to na nieco innych zasadach – wkrótce więcej szczegółów. Tymczasem bardzo prosimy o jeszcze chwilę cierpliwości 🙂