Barometr rynku – bardzo słaby wrzesień

Wakacje nie były dobre dla outdoorowego rynku. Niestety wrzesień przyniósł kolejne niezbyt optymistyczne dane ze sklepów outdoorowych

Barometr rynku - wrzesień 2011Barometr rynku – wrzesień 2011

Outdoorowy handel przeżywa od początku roku trudny czas. Przychody większości sklepów, liczone rok do roku, maleją a odnotywywane pod koniec ubiegłego roku wzrosty wydają się być nieosiągalne.

Równocześnie dane podawane przez GUS dotyczące sprzedaży detalicznej informują o ponad 11% wzroście. Wydaje się jednak, że za wzrost odpowiadają w dużym stopniu rosnące ceny żywności i paliw. Analityk bankier.pl, Krzysztof Kolany, wskazuje także na metodologię GUS, który bada jedynie podmioty zatrudniające ponad 10 osób. Kolany pisze: „Dlatego też do zwiększenia dynamiki sprzedaży może się przyczyniać ekspansja dużych sieci handlowych”.

Pozostaje mieć nadzieję, że tradycyjnie dobre dla handlu ostatnie miesiące w roku będą też dobre dla outdoorowych sprzedawców.

Nasz barometr obejmuje wyniki sprzedaży z 17 sklepów:

KOMENTARZE

WORDPRESS: 0