HomeRynek outdoor

Outdoor Research otwiera się na nowe kategorie produktów

Pochodząca z regionu północno-zachodniego wybrzeża Pacyfiku marka Outdoor Research dotychczas była skupiona na produkcji akcesoriów outdoorowych oraz odzieży najlepiej sprawdzającej się w rodzimych warunkach, gdzie zazwyczaj jest zimno i mokro. Ale wraz z postępującą ekspansją tej 30-letniej marki, powoli wygląda ona poza jej wilgotne i chłodne podwórko.W przyszłym sezonie OR wprowadza dodatkowe produkty dostosowane do pracy w środowisku zimnym i suchym, czyli takim jakie dominuje w większości gór w warunkach zimowych.

Bodziec wyszedł od zespołu testowego Outdoor Research i ambasadorów marki – mówi Jordan Wand, który kieruje rozwojem produktu w firmie. – Rozmawialiśmy o produkcie wyposażonym w membranę i ktoś powiedział: „chciałbym mieć taką, ale odchudźcie ją trochę. Musi być lżejsza, ale mimo to wciąż ciepła i tak oddychająca, jak to możliwe.

Wand zaznacza, że głównym rozwiązaniem jeśli chodzi o ciepło i oddychalność stosowanym przez markę w przeszłości były warstwy i mechaniczne systemy wentylacyjne. – Otrzymaliśmy wyraźne informacje, że takie produkty doskonale sprawdzają się tutaj, w rejonie północno-zachodniego wybrzeża Pacyfiku, ale gdzie indziej panują zupełnie inne warunki i otwierają się tam nowe możliwości – dodaje.

Dziennikarze SNEWS niedawno odwiedzili oddział firmy w Seattle i przyjrzeli się niektórym z produktów na sezon jesień 2012 roku – w tym nowym modelom przeznaczone dla zimnego i suchego klimatu.

Ciekawym modelem jest Lodestar, kurtka (sugerowana cena producenta 450$) i spodnie (sugerowana cena producenta 399$) przy produkcji których Outdoor Research podjął współpracę z firmą Polartec i wprowadzi na rynek – jako jedna z dwóch marek (The North Face jest tą drugą) – nową wersję materiału Polartec Power Shield na jesień 2012 roku.

Outdoor Research, Lodestar JacketOutdoor Research, Lodestar Jacket

Modele wykonane są z fleecu typu high loft od wewnątrz, połączonego z ciasno tkaną tkaniną softshell z przodu, zastosowaną w celu zwiększenia oddychalności. Materiał zachowuje odporność na wiatr na poziomie 98 procent. Polartec twierdzi twierdzi, że nowy Power Shield jest o 25% cieplejszy i lżejszy niż poprzednie wersje. Dodatkowo zastosowano Polartec Power Shield Pro na kapturze i ramionach.

Na jesień 2012 roku, Outdoor Research wprowadzi również męską kurtkę Powerhouse (sugerowana cena producenta 225$). Ten model wykonany jest z Polartec Wind Pro, natomiast skierowana do mężczyzn i kobiet Incandescent Hoody (sugerowana cena producenta 325$) to wypełniona puchem o parametrach 800 cuin kurtka z 10-denierowej tkaniny Pertex Quantum.

Outdoor Research, Incandescent HoodyOutdoor Research, Incandescent Hoody

Jak się okazuje, nie tylko w segmencie odzieży przedstawiciele firmy widzą możliwość obsługi konsumentów działających w środowisku zimnym i suchym. Outdoor Research będzie wprowadzać nowe akcesoria w ramach tej samej doktryny.

Jednym z przykładów na jesień 2012 w kolekcji dla mężczyzn i kobiet jest Luminary Glove (sugerowana cena producenta 99$), rękawica z Gore-Tex Windstopper z wyjmowanym wkładem z fleecu. Ten ostatni wymóg był kluczowy i został podyktowany przez sportowców. Wand zauważa, że ci chcieli bardziej oddychającej rękawicy i to nawet kosztem trochę słabszej ochrony przed zimnem, ale z wyjmowanym wkładem dla ułatwienia szybkiego suszenia, jeśli rękawice jednak zmokną.

Outdoor Research, Luminary GloveOutdoor Research, Luminary Glove

Mimo, że ruch w kierunku produktów dedykowanych dla środowisk suchych jest znaczącym krokiem w rozwoju Outdoor Research, firma nie wchodzi na puste pole – to konkurencyjny rynek – przyznaje Wand. Inne marki, takie jak The North Face, Patagonia czy Marmot i wiele innych, mają swoje własne produkty i podejście do tej kategorii sprzętu.

To trudniejsze niż robienie po prostu wodoszczelnej kurtki – mówi Wand. – Chodzi o ustalenie tego poszukiwanego punktu, w którym gwarantujemy ciepło i ochronę, ale nie ograniczamy oddychalności. Jeśli materiały są zbyt gęsto tkane, oddychalność maleje. Czy powinniśmy wrzucić jakieś wentylacyjne zamki tu czy tam? Nie, to nie jest to, co staramy się osiągnąć.

Wejście do tej kategorii produktów jest tylko jednym z obszarów ekspansji marki Outdoor Research. Jak zaznaczył Wand, linia odzieży wzrośnie o 64% jesienią 2012 roku, a linia akcesoriów powiększy się o 34%.

Źródło: snewsnet.com

KOMENTARZE

WORDPRESS: 0