La Sportiva wkracza na rynek odzieżowy

La Sportiva debiutuje na rynku outdoor z linią odzieży, którą zaprezentuje na targach ISPO w Monachium oraz amerykańskich Winter Retailer 2012. Pierwsza kolekcja, składająca się z ponad 50 modeli dla kobiet i mężczyzn, koncentruje się na odzieży narciarskiej i wysokogórskiej.

Kultura skialpinizmu kwitnie w Europie i wykazuje znaczny wzrost w Ameryce Północnej – mówi Jonathan Lantz, prezes La Sportiva NA. – Nasz zespół projektantów w Dolomitach wykorzystał informacje zwrotne od najlepszych na świecie narciarzy wysokogórskich, aby stworzyć odzież, która jest szybka, lekka i bardzo wydajna. Dla narciarstwa wysokogórskiego, backcountry i alpinizmu, linia odzieży La Sportivy wyznacza nowy poziom wydajności i innowacyjności – dodaje.

Rosnąca konkurencja

Coraz częściej można zaobserwować, że firma specjalizująca się w produkcji sprzętu („hardgoods”), wkracza w świat produktów tekstylnych („softgoods”). W wielu przypadkach, sprzedaż odzieży przynosi większe obroty i marże dla marek outdoorowych i zimowych – a co za tym idzie, jedna część biznesu może wspierać drugą.

Firmy w branży stają się coraz większe i większe – mówi Lantz. – Jesteśmy w stabilnej sytuacji finansowej, a to jest jeden ze sposobów, aby pozostać konkurencyjnym – wyjaśnia powody wprowadzenia nowej linii.

Przedstawiciele La Sportivy zaczęli poważnie rozważać ten pomysł w 2009 roku, a następnie rok później ogłoszono rozpoczęcie współpracy z Samsungiem, mającym swoją siedzibę w Korei Południowej. Zapewne wydawało się to czymś dziwnym w opinii większości Amerykanów (i nie tylko – red.), którzy znają Samsunga z jego elektroniki, takiej jak HDTV i tabletów. Ale w Azji, dział Samsung Cheil Industries jest dobrze znany ze swoich technologii włókienniczych. Samsung wniósł swoją wiedzę w zakresie badań, rozwoju i produkcji odzieży, i stał się licencjonowanym dystrybutorem nowej linii odzieży w Korei, a rynek ten La Sportiva postrzega jako wielką szansę dla rozwoju – mówi Lantz.

Ski-koncentracja

Innym motorem wejścia La Sportivy na rynek odzieżowy była chęć stworzenia niszowej linii technicznej odzieży, dostosowanej do wymagań narciarzy. Firma, która jest znana z nart i butów narciarskich, czuje że rozumie narciarzy lepiej niż pozostałe firmy, z którymi wkrótce będzie konkurować na odzieżowym rynku. Tak więc w projektowaniu i konstruowaniu nowej linii, marka skupia się na wspólnych frustracjach narciarzy w kwestii ich dotychczasowych problemów z narciarską odzieżą.

Obejmuje to: zamki pod pachami, które można obsługiwać jedną ręką… kieszenie wystarczająco duże aby mogły pomieścić foki… kaptury, które łatwo dopasowują się do kasku lub głowy i nie ograniczają pola widzenia… i system warstw, które dobrze ze sobą współpracuje – wylicza Lantz.

La Sportiva, Storm Fighter JacketLa Sportiva, Storm Fighter Jacket

La Sportiva, Storm Fighter PantsLa Sportiva, Storm Fighter Pants

Na tej liście znajduje się również wymóg, by zamki pod pachami były na tyle duże, aby użytkownik miał dostęp do ocieplanych kieszeni w wewnętrznej warstwie odzieży.

Nowa linia obejmuje technologie marek, które są dobrze znane konsumentom, w tym Gore-Tex, PrimaLoft, YKK i SuperFabric.

Jesteśmy naprawdę skoncentrowani na dostarczaniu takich produktów na rynku, które mają specyficzne przeznaczenie – dodaje Lantz. – Oczywiście można ich użyć do czegoś innego, ale w naszym centrum zainteresowania są narciarze i alpiniści.

Zalety produktów

Wspólnym tematem w większości nowych linii odzieżowych La Sportivy jest łączenie kilku technicznych tkanin w jedną całość.

Softshellowa kurtka La Sportiva Adjuster (sugerowana cena producenta $339) na przykład zawiera Gore Windstopper na przedniej części i na ramionach, w połączeniu z bardziej oddychającym, bezmembranowym materiałem pod pachami i na plecach. Kurtka ta, podobnie jak kilka innych modeli, wykorzystuje mocny zamek błyskawiczny YKK VT9, który dobrze chroni przed warunkami atmosferycznymi, a przy tym jest trwały i łatwy w obsłudze.

La Sportiva, kurtka Ajuster (fot. snewsnet.com)La Sportiva, kurtka Adjuster (fot. snewsnet.com)

Innym przykładem są spodnie Adjuster (sugerowana cena producenta $ 299), wyposażone w funkcjonalne elementy takie jak ochraniacze przeciwśnieżne, czy odpinane szelki. W większości modeli spodni narciarskich La Sportivy (w tym także w Adjuster) na wierzchu mankietów zastosowano wzmocnienia z opartej na kevlarze tkaniny SuperFabric, co ma chronić materiał przed uszkodzeniem, a tym samym zmniejszyć zużycie spodni.

Męska kurtka i spodnie Storm Fighter wykorzystują za to nowy laminat Gore-Tex Active Shell, zaś kurtka i spodnie Resolute – Gore-Tex Pro Shell.

La Sportiva, kurtka Resolute JacketLa Sportiva, kurtka Resolute Jacket

W kategorii odzieży wierzchniej z izloacją, La Sportiva zadebiutuje z kurtką Pegasus PrimaLoft (sugerowana cena producenta $199), w której zastosowano PrimaLoft One o różnej gramaturze – 100-gramowe wypełnienie znajduje się w korpusie kurtki, a 60-gramowa izolacja w ramionach. Kurtka może być skompresowana i schowana w jedną ze swoich kieszeni – osiąga wtedy wielkość dwóch kanapek. W nowej linii znajdą się również produkty wypełnione puchem.

La Sportiva, kurtka Pegasus PrimaLoft (fot. snewsnet.com)La Sportiva, kurtka Pegasus PrimaLoft 

Jeśli chodzi o kolory, to jak zapewnia Lantz, La Sportiva z jednej strony stawia na odważny jasny niebieski, żółty i czerwony, a z drugiej – na konserwatywną czerń i szarość.

Wraz z premierą odzieży, firma zadebiutuje na europejskich i amerykańskich targach z nowym sprzętem narciarskim.

La Sportiva będzie dystrybuować swoją linię odzieży w specjalistycznych sklepach outdoorowych, czyli tam, gdzie jest dobrze rozpoznawalna.

Świąteczny akcent:

[video:http://www.youtube.com/watch?v=hHvO23LxOaw]

Źródło: La Sportiva, snewsnet.com

KOMENTARZE

WORDPRESS: 0