Barometr rynku – październik a outdoor nadal pod kreską

Tegoroczna sprzedaż w sklepach outdoorowych kształtuje się dużo poniżej oczekiwań. Niestety październik nie przyniósł przełomu i kasy sprzedawców zapełniły się mniejszą gotówką niż przed rokiem.

Barometr rynku - październik 2011Barometr rynku – październik 2011

 

Załamanie outdoorowej sprzedaży nastąpiło w styczniu 2011, jakby wbrew danym nadchodzącym z polskiej gospodarki. GUS notuje dwucyfrowe wzrosty sprzedaży detalicznej (w październiku 11,2%!), a polska gospodarka rośnie w dobrym na tle europejskim tempie.

Wzrosty sprzedaży detalicznej podawane przez GUS zawdzięczamy w dużym stopniu skokowi cen paliw i żywności, co powoduje, że portfele outdoorowych klientów są co raz chudsze. Niebagatelne znaczenie ma też rosnący kurs euro, który dla naszej branży opartej na imporcie stanowi duże wyzwanie.

Co gorsza, w tym roku pogoda wybitnie nie sprzyja branży outdoor. Ciepłe i suche lato, wyjątkowo pogodna jesień i spóźniona o miesiąc zima nie nastrajają optymistycznie.

Nasz barometr obejmuje wyniki sprzedaży z 17 sklepów:

KOMENTARZE

WORDPRESS: 0