HomeRynek outdoorPrasa outdoorowa

Ukazał się najnowszy magazyn 4outdoor.pl

Przegląd softshellowych spodni, sztuczne ociepliny alternatywne dla PrimaLoftu, raport z targów ISPO w Monachium, opinie liderów o ubiegłorocznym sezonie oraz nowości na rynku, Visual Merchandising w przestrzeni sklepu outdoorowego, wywiad z Marcinem Gabryołkiem oraz historia marki Lowe Alpine – to tylko wybrane tematy z najnowszego magazynu 4outdoor.pl.

Styczeń i luty to dla branży okres wytężonej pracy i napiętych terminów. Po zakończonych niedawno targach ISPO Munich, czekają nas Targi Kielce Sport-Zima, a w międzyczasie kontraktacje, targowe podsumowania i przygotowania do następnej wystawy. Najważniejsze jednak w całej tej zimowej gonitwie jest to, że wreszcie przyszła zima, która ze wzmożoną siłą odrabia zaległości z poprzednich miesięcy. 

Ukazał się kolejny magazyn 4outdoor, a w nim wiele aktualnych tematów, podsumowań, relacji, poradników oraz najświeższych informacji z outdoorowego świata.

Nie mogło nas zabraknąć na targach ISPO Munich 2012 – zachęcamy do lektury relacji z tej największej, europejskiej wystawy branży sportowej – kolejny raz organizatorzy odnotowali imponującą frekwencję.

Prezentujemy także wybrane produkty nagrodzone w ramach ISPO Award 2012. Tegoroczna, wspólna dla wszystkich nagroda ma stać się prestiżowym i międzynarodowym „certyfikatem jakości” dla produktów branży sportowej, wyznaczającym nowe trendy w dziedzinie sprzętu outdoorowego, sportowego i ekologicznych technologii.

Na kolejnych stronach magazynu znajdziecie Państwo zapis rozmowy z Marcinem Gabryołkiem, entuzjastą outdooru i właścicielem firmy FAM, która jest w posiadaniu sieci sklepów Horyzont i zajmuje się dystrybucją na polskim rynku produktów marki Jack Wolfskin. Marcin działa w branży outdoor od wielu lat, wielokrotnie był honorowany nagrodami biznesowymi za dynamiczny rozwój firmy. 

Od lektury wywiadu z Marcinem Gabryołkiem dobrze jest przejść do przeglądu opinii dotyczących sezonu 2011, wygłoszonych przez dystrybutorów i producentów najważniejszych firm na polskim rynku outdoor. W swoich wypowiedziach prezentują nie tylko opinie dotyczące minionego sezonu, ale przedstawiają także produkty, które ich zdaniem mają szanse stać się bestsellerami w nadchodzącym sezonie.

Idąc z duchem czasu i tego, co jest obecnie najbardziej popularne wśród użytkowników sprzętu outdoorowego, w tym numerze przyjrzeliśmy się spodniom softshellowym, które w pewnych obszarach zastosowania wypierają wodoszczelne modele typu hardshell. Trend ten jest zauważalny zwłaszcza wśród miłośników wspinaczki, skitourów, czy intensywnego trekkingu po górach. Nie ma w tym nic dziwnego, zważywszy na uniwersalność i wszechstronność materiałów typu softshell. W tekście Artura Szachniewicza znajdą Państwo obszerne omówienie konstrukcji i technologii stosowanych w spodniach softshellowych, a także zestawienie wybranych modeli dostępnych na rynku outdoorowym. 

Nieprzemijającą popularnością cieszy się także odzież i sprzęt wypełniony syntetycznym ociepleniem. Wiele już stron na łamach naszego magazynu poświęciliśmy ocieplinie PrimaLoft, teraz przyszedł czas na przedstawienie innych technologii w ramach „alternatywnego puchu”. Zachęcamy więc do lektury tekstu autorstwa Wojciecha Kłapci, który prezentuje, na czym opiera się zasada działania dostępnych na rynku syntetycznych ocieplin.

Magazyn 4outdoor.pl nie byłby kompletny bez poradników biznesowych, które mamy nadzieję, pomogą Państwu w tych wymagających nieustannego doszkalania się czasach. W tym numerze wiele miejsca poświęciliśmy zagadnieniom Visual Merchandising. Wraz ze specjalistami od VM prezentujemy najnowsze trendy i zasady rządzące właściwą aranżacją sklepowej przestrzeni.

Kryzys pogodowy jest już zażegnany, kryzys gospodarczy to według specjalistów tylko spowolnienie (przynajmniej na polskim rynku), niemniej z tego rodzaju sytuacjami z pewnością przyjdzie nam się jeszcze nie raz zmierzyć. W krótkim tekście „Jak przetrwać kryzys?” próbujemy pokazać, jaką perspektywę można przyjąć wobec niepewnych sytuacji w branży outdoor.

Na koniec zapraszamy do lektury historii marki Lowe Alpine, która po burzliwych i trudnych latach, ma wreszcie szansę na stabilny rozwój. Nie byłoby Lowe Alpine bez Jeffa Lowe, jednego ze współtwórców marki i jednocześnie prekursora wspinaczki lodowej i mikstowej na świecie. W numerze prezentujemy wywiad przeprowadzony z nim podczas minionej edycji Ice Climbing Festival w Bozeman.

Zapraszamy do lektury!

Aneta Żukowska

Redaktor Prowadząca

***

Spis treści:

  • ISPO Munich 2012 subiektywnie – 4 – Piotr Turkot
  • Nowa, dynamiczna ISPO AWARD – 10
  • Targi Kielce Sport-Zima 2012 – 16
  • Szkolenia Polish Outdoor Group na Targach Kielce – 16
  • Bakosport przejmuje dystrybucję marki Ortovox – 16
  • Outdoor Retailer Winter Market 2012 – 17
  • PrimaLoft i puch w jednym – kurtka marki Małachowski – 17
  • Kolejne firmy poszukują dystrybutora na polskim rynku outdoorowym – 18
  • Nowy trend – softshellowe buty do biegania – 18
  • Nowe technologie marki Polartec – 19
  • WinterCamp 2012 – 19
  • Barometr rynku outdoor – 20
  • Skalnik poszukuje sklepów do przejęcia – 20
  • Kolekcja Tatonka 2012 – 21
  • Terra Nova wprowadza super lekkie plecki – Quasar – 22
  • VII Polar Sport Skitour im. Basi German – 22
  • The North Face Action Sports – 23
  • Sezony 2011 i 2012 opinie i nowości liderów – 24 
  • Spodnie softshellowe dla taterników i skitourowców – 36 – Artur Szachniewicz
  • Sztuczne ociepliny – technologie alternatywne dla puchu i… PrimaLoftu – 44 – Wojciech Kłapcia
  • Visual Merchandising jak scenografia w teatrze – 48 – Aneta Żukowska
  • Jak przetrwać kryzys? – 52
  • Dobra lokalizacja to nie wszystko. Poradnik wystawcy cz. 3 – 54 – Joanna Biernacka-Goworek
  • Kalendarz targowy 2012/13 – 56
  • Z optymizmem patrzę w przyszłość – 58 – Wywiad z Marcinem Gabryołkiem
  • Lowe Alpine – marka z historią – 60

Magazyn dostępny jest w księgarni wspinanie.pl. Zachęcamy także do zaprenumerowania magazynu 4outdoor.pl. Przypominamy, że w księgarni wspinanie.pl można kupić poszczególne numery, tak w wersji papierowej, jak i PDF.

KOMENTARZE

WORDPRESS: 0