Barometr rynku – przełom roku na minusie

W ubiegłym roku notowania naszego barometru i wieści z rynku nie nastrajały optymistycznie. Wyniki z grudnia i stycznia również nie dały powodów do radości.

Podawanemu przez GUS rozwojowi polskiej gospodarki niestety nie towarzyszy wzrost przychodów ze sprzedaży w sklepach outdoorowych. Praktycznie przez cały ubiegły rok badane w naszym barometrze sklepy odnotowywały spadki sprzedaży liczonej rok do roku. Podobne lub nawet gorsze wyniki dochodziły również z większych sieci – Planet Outdoor (20 sklepów) i Intersport (30 sklepów). 

Barometr rynku - grudzień 2011 i styczeń 2012Barometr rynku – grudzień 2011 i styczeń 2012

Przyczyny tego stanu rzeczy są złożone, ale trzy wydają się dominujące – pogoda, kurs złotego i inflacja. Pogoda w 2011 była wyjątkowo niesprzyjająca dla outdooru. W tradycyjnie dobrych dla sprzedaży miesiącach było sucho, ciepło i słonecznie.

Wartość naszej waluty systematycznie obniżała się od sierpnia ubiegłego roku, wywierając negatywny wpływ na naszą opartą na imporcie branżę. Wreszcie inflancja, wynikająca m.in. ze słabego kursu złotego i galopujących cen ropy na światowych rynkach, wydatnie uszczupliła dochody Polaków. Zobaczy- my, co przyniesie 2012 rok. Niestety styczniowe wyniki pozwalają jedynie na umiarkowany optymizm.

Nasz barometr obejmuje wyniki sprzedaży z 17 sklepów: 

KOMENTARZE

WORDPRESS: 0