Kraków wzbogacił się o nowy sklep outdoorowy, a fani Marmota o pierwszy firmowy salon marki w Polsce. Nowy sklep o nazwie Moko został otwarty w znanej wszystkim krakusom o outdoorowym zacięciu lokalizacji – na ul. Zyblikiewicza 2.
Moko został założony przez firmę Raven Outdoor, dystrybutora marek takich jak Marmot, Black Diamond, Aku, SmartWool, Ortlieb, czy Trek’n Eat. Jest to zatem sklep prowadzony przez dystrybutora, co rodzi pytanie, czy nie będzie stanowił konkurencji dla innych sklepów w Krakowie, sprzedających wyżej wymienione marki.
Moko z założenia ma być sklepem-wizytówką dla Marmota. Stawiamy na możliwie szeroką kolekcję marki, w tym produkty, które dla innych sklepów mogą stanowić wyzwanie i ze względu na ryzyko po prostu się w nich nie pojawią. Doświadczenia z innych sklepów firmowych Marmota na świecie pokazują, że tego rodzaju placówki nie są konkurencją dla innych sklepów, wprost przeciwnie – pomagają innym w sprzedaży marki, wzmacniając jej pozycję i rozpoznawalności w danym mieście – mówi Rafał Ziobro, współwłaściciel firmy Raven Outdoor.
Na 300 metrowej powierzchni sklepu znajdują się produkty wielu marek, także tych, które nie są dystrybuowane przez Raven Outdoor. Na wieszakach prezentowana jest odzież nie tylko Marmota i SmartWoola, ale także The North Face oraz Jack Wolfskin. Od jesieni znajdziemy tu także produkty Patagonii. W asortymencie znajdują się także buty marek Aku, Scarpa, Lowa i Teva, sprzęt wspinaczkowy i trekkingowy Black Diamond, CAMP, Cassin, Climbing Technology, Petzl, Ocun czy Lhotse, namioty i torby marek Eureka! czy Ortlieb, plecaki Deutera oraz szeroki wybór plecaków marki Osprey, co stanowi chlubny wyjątek nie tylko w Krakowie, ale i zapewne w Polsce.
Lokalizacja sklepu na ulicy Zyblikiewicza 2 również nie jest przypadkowa. Sklep z asortymentem outdoorowym istniał tu od kiedy tego rodzaju sklepy pojawiły się w Polsce. Najpierw prowadzony był tu sklep górski Maks, a następnie HiMountain, który został zlikwidowany siedem miesięcy temu.
Choć nie robiliśmy jeszcze żadnej kampanii promocyjnej, krakowscy klienci i tak kierują swoje kroki w to miejsce. Są przyzwyczajeni, że zawsze był tu jakiś sklep outdoorowy – mówi Rafał Ziobro. Moko jest sklepem stacjonarnym i na razie nie ma planów uruchomienia sklepu internetowego. Wizytówka sklepu dostępna jest na stronie: www.e-moko.pl.
Sklep nie jest prowadzony przez Marmota, jednak marka jest jego partnerem, stąd wiele wspólnych akcji.
W poniedziałek 28 maja we współpracy z marką Marmot ruszyła akcja „Test śpiworów Wave”. Oferta dotyczy modeli Wave 0, I, II, III i IV zakupionych w sklepie Moko i trwa do wyczerpania zapasów, a opiera się na… testowaniu. Każda z osób, która zakupi śpiwór Marmota Wave otrzyma formularz z pytaniami o czas trwania testów, miejsce, właściwości termiczne, odporność na wilgoć, wagę i pakowność – jeśli po okresie 3 miesięcy zwrócić wypełniony formularz testowy do sklepu, na jego podstawie Moko zwróci równowartość 30% zakupionego śpiwora.
Natomiast w piątek, pierwszego czerwca, a zatem w Dzień Dziecka, rozpocznie się niecodzienna akcja „Moko dla dzieci” – każde zakupy w sklepie towarów marki Marmot powyżej 500 zł sprawią, że jedna profesjonalna kurtka trafi do konkretnego wychowanka Stowarzyszenia SIEMACHA. Moko planuje przekazać na rzecz Stowarzyszenia SIEMACHA 100 kurtek. Podczas zakupów wystarczy podać w sklepie hasło „Moko dla dzieci”. Akcja będzie trwała od 1 czerwca do wyczerpania zapasów, jeśli zaś zainteresowanie będzie duże zostanie przedłużona.
Nie mamy ciśnienia na szybkie zyski, a marketing może być połączony z akcją na rzecz organizacji społecznych. Stąd właśnie pomysł, realizowany ze Stowarzyszeniem Siemacha i Grupą SAPR. Siemacha jest gwarantem akcji, zaś SAPR ma doświadczenie w kampaniach społecznych, stąd może nam zapewnić promocję społecznie wrażliwą w przekazie. W tym tygodniu zamówiliśmy już 50 kurtek, niebawem zamówimy kolejne 50. Jesteśmy otwarci także na inne akcje społeczne, jak i tą chętnie przedłużymy – dodaje Rafał Ziobro.
Więcej informacji o sklepie i obu akcjach na stronie sklepu i na Facebooku.
KOMENTARZE
A kiedy będzie wyprzedaż ?. A kiedy ruszacie z wyprzedażami ?
no wszystko za 1/8 ceny i jeszcze cole do tego :). no wszystko za 1/8 ceny i jeszcze cole do tego 🙂
No właśnie … najgorsze jest. No właśnie … najgorsze jest to że u nas w PL nie szuka się pewnego i porządnego sprzętu który jest wart pieniędzy tylko szuka się promocji, wyprzedaży, obniżki … Sklep robi wrażenie !!!
wrażenie. extra wrażenie, mają tam chociaż jakieś liny? albo jakiś większy wybór butów wspinaczkowych?
MOKO. A ja byłem i widziałem. Sklep robi wrazenie. Wyprzedaże? Moim zdaniem jakość i marka warte sa swojej ceny!
KOLEJNY. Kolejny sklep otwarty przez dystrybutora ktory psuje rynek…
Podasz jakiesmargumenty?. Na swoją teorię? Czy boisz sie o swój tyłek?
Bardzo profesjonalnie. Bardzo profesjonalnie zaprojektowany sklep outdoorowy, sprzedający topowe marki outdoorowe z profesjonalną obsługą. Aby takich sklepów było coraz więcej w Polsce z fanymi ofertami:)
Przypadek i mam fajną kurtkę… Bardzo polecam ten sklep. Złożyłam zamówienie przez internet, 3 dni i kurtka u mnie (w tym weekend)! Cen mojej kurtki najlepsza, a długo szukałam :] , naprawdę polecam
wrazenie . z wrazenia sie towaru nie kupuje , niestety jestesmy w kraju zwanym polska gdzie ludzie zarabiaja po 2tys zl a nie po 20 i bazowanie ze sie bedzie mowic jakosc kosztuje nic w tym kraju nie daje, na samych bogatych co im cena nie gra roli no sklepy by nie ujechaly bo jest ich ile jest , a jak sie zrobi wyprzedarz to ludzie wszystko kupia , wiem bo chandluje tylko w innej branzy. dla polakow przede wszystkim liczy sie cena.