Relacja z letniej akcji „Bezpieczna lato” pod patronatem GOPR

Podczas tegorocznych wakacji, w miesiącu lipcu i sierpniu, odbyła się ogólnopolska kampania „Bezpieczne lato” zorganizowana przez GOPR. Na wybranych 4 najpopularniejszych ośrodkach turystycznych, ratownicy promowali bezpieczeństwo latem.

Akcja „Bezpieczne lato” promuje bezpieczne zachowania latem w górach, na trasach turystycznych.

Akcja "Bezpieczne lato" 2012 (fot. GOPR)Akcja „Bezpieczne lato” 2012 (fot. GOPR)

Zachęcaliśmy turystów do bezpiecznego wypoczynku podczas wakacji w górach, co GOPR wspierał poprzez pokazy akcji ratowniczych, naukę pierwszej pomocy, naukę i uświadamianie turystów czym grozi nieodpowiedni ubiór przy chodzeniu po górach oraz właściwe zachowanie się w górach latem (nr alarmowy w górach, znajomość szlaków turystycznych, chodzenie po wytyczonych szlakach, itd.).

Wszystko to było nauczane poprzez dobrą zabawę i atmosferę. Pogoda i frekwencja uczestników akcji dopisały. Atrakcje przygotowane dla dzieci i ich rodziców cieszyły się dużym zainteresowaniem, przede wszystkim konkursy, gdzie dzieci i rodzice podczas edukacji o bezpieczeństwie w górach latem mogli wygrać kubki termiczne oraz latarki.

Wśród atrakcji były:

  • Na stoisku Tauron Polska Energia odbywały się konkursy dotyczące zasad uprawiania bezpiecznej turystyki latem, Tauron ufundował liczne nagrody, tj. czapki, koszulki, kompasy, bransoletki, maskotki, napoje energetyzujące.

Tauron Polska Energia zapewnił także dla dzieci i rodziców animacje, które poprzez zabawę miały dbać o edukację turystów, jednocześnie dostarczając wypoczynku i ciekawych atrakcji dla całej rodziny.

  • Na stoisku Mercedes-Benz odbywała się nauka pakowania bagażu na podróż oraz jak bezpiecznie przewozić psa w samochodzie.

Mercedes-Benz przygotował dodatkowe atrakcje, każdy kierowca chętny do wypróbowania samochodów z napędem na cztery koła 4Matic, mógł skorzystać z jazdy testowej samochodami nową Klasą GLK i ML w towarzystwie instruktorów off-road’u.

  • Partner Gore-tex® zadbał o turystów, którzy mogli przetestować buty marki Salomon, które są wodoszczelne, posiadają odpowiednie podeszwy do uprawiania sportów letnich w górach. 

Każdy chętny turysta, który przetestował buty otrzymywał bon rabatowy na zakup butów Salomon z membraną Gore-tex®.

Więcej informacji o akcji na stronie: www.bezpieczne-lato.pl.

Organizator: GOPR

Partnerzy akcji: Tauron Polska Energia, Mercedes-Benz, Gore-tex, Salomon

Partnerzy medialni: Portal WP, GÓRY, Dziennik Zachodni, Gazeta Krakowska, Gazeta Wrocławska, NaszeMiasto.pl, www.4outdoor.pl, www.wspinanie.pl, www.goryonline.com.

Źródło: GOPR

 

***

Patronat medialny nad akcją objął portal 4outdoor.pl


KOMENTARZE

WORDPRESS: 0