HomeRynek outdoor

European Outdoor Forum – wykłady na szczycie

Podczas tegorocznego spotkania European Outdoor Forum zostanie poruszanych wiele istotnych tematów, które z pewnością mogą zainteresować także polskie firmy outdoorowe. EOF odbędzie się w dniach od 16 do 17 października we francuskim Annecy.

Rejestracja na European Outdoor Forum dostępna jest na stronie: http://www.europeanoutdoorforum.com/registration.html

Podczas trzeciej edycji European Outdoor Forum prelegenci zaprezentują szerokie spectrum zagadnień – poruszone zostaną tematy dotyczące m.in. klimatu, demografii, nowych rynków, e-commerce, sklepów multisportowych, innowacji i ich znaczenia, czy kwestii dotyczących kryzysu ekonomicznego. Prezentujemy wybrane tematy, które zostaną przedstawione na Forum.

***

Starzejące się społeczeństwo – czy firmy outdoorowe są na to gotowe? 

To kwestia natury, że ludzie się starzeją. Jeśli jednak starzeje się cała populacja, jest to już także sprawa społeczeństwa. W większości krajach europejskich widoczny jest wpływ zmian demograficznych – oddziaływają one na wszystkiego dziedziny życia społecznego, w tym także na ich sportowy czy outdoorowy aspekt.

Na poziom zainteresowania wszystkimi formami sportu ma wpływ wiek uczestników, co zwrotnie przekłada się także na popyt na produkty sportowe. W Europie coraz mniej dzieci, a coraz więcej osób starszych będzie napędzać rynek produktów sportowych. Jest tak już teraz, a trend ten będzie pogłębiał się w przyszłości. 

Dlatego właśnie trzeba postawić sobie kluczowe pytania, w tym: jakie wyzwania stoją przed nami w związku ze zmianami demograficznymi? Czy możemy ocenić ich konsekwencje w najbliższych dziesięcioleciach? Jakie strategie przedsiębiorstwa powinny przyjąć, żeby skorzystać z tych zmian demograficznych i nie zostać daleko w tyle, poprzez niedostosowanie się do nowych wyzwań? Na te pytania spróbuje odpowiedzieć Claudia Bösl w wykładzie: „Outdoor Demographics… Are you riding the wave?”

Claudia Bösl ukończyła rehabilitację na Technical University w Monachium oraz ekonomię sportu na German Sports University Cologne. Po pierwszych doświadczeniach zawodowych w marketingu, postanowiła w 2007 roku założyć własną firmę – Generation Sport. Jej pasją jest wspinaczka, kolarstwo górskie i trekking.

Claudia Bösl, założycielka firmy Generation SportClaudia Bösl, założycielka firmy Generation Sport

Firma Generation Sport oferuje doradztwo i konsultacje na temat wyzwań i możliwości dla biznesu, które wynikają z demograficznego zmiany w sporcie.

Początkowo Claudia pracowała na rzecz podniesienia świadomości dotyczącej segmentu klientów aktywnie starzejących się, a następnie wraz z targami ISPO opracowała i opublikowała kilka badań rynkowych dotyczących wielkości i charakteru rynku klientów aktywnie się starzejących, a także możliwości, jakie powstają wraz z demograficznymi zmianami. 

Firma koncentruje się na starszych konsumentach, którzy nie korzystają z ustalonych kanałów informacyjnych i jednocześnie stanowią ogromny potencjał dla firm sportowych. 

Generation Sport posiada ogromny zasób informacji i badań marketingowych, przygotowanych we współpracy z takimi firmami jak: Sport 2000 Schweiz, ISPO, Messe Friedrichshafen, Source Human.Nature, Sportsella, LEX – Die Laufexperten, Deutscher Skilehrer Verband, Bergans, Sports Tracking Europe, World of Windsurfing e.V. Verband Deutscher Sportfachhandel e.V., University of Westminster (UK), New Dynamics of Ageing Programme (UK), Tourismusverband Hochpustertal (IT), Tourismusverband Sedrun Disentis (CH) oraz Graubünden Ferien (CH).

Sustainable Apparel Coalition – w służbie środowisku i ludziom

Przemysł odzieżowy i obuwniczy już od wielu lat działa na rzecz stworzenia nowych wytycznych i standardów postępowania w dziedzinie ekologii i problemów społecznych. Wielu producentów działających na rynku jest jednak w tych kwestiach zdezorientowanych, podobnie jak dostawcy i konsumenci.

Sustainable Apparel Coalition (SAC) została założona po to waśnie aby ujednolicić mnogość rozwiązań i stworzyć spójny i ustandaryzowany Indeks dla zrównoważonego rozwoju i społecznej odpowiedzialności. Ma to pomóc podnieść standardy działania na całym rynku odzieżowo-obuwniczym, od producentów po łańcuchy dostaw.

Dzięki wielostronnemu zaangażowaniu, SAC stara się doprowadzić przemysł odzieżowy i obuwniczy ku wspólnej wizji zrównoważonego rozwoju, opartego na ujednoliconych metodach pomiaru i ocen produktów. Koalicja zrzesza wiodące marki odzieżowe i obuwnicze, detalistów, producentów, organizacje pozarządowe i ekspertów akademickich.

Głównym celem jest opracowanie takich standardów produkcji i dostaw, które nie będą miały negatywnego wpływu na środowisko naturalne oraz będą miały pozytywny wpływ na ludzi i społeczności związane z branżą obuwniczą i odzieżową.

Jason Kibbey, Executive Director w Sustainable Apparel CoalitionJason Kibbey, Executive Director w Sustainable Apparel Coalition

Na temat kolacji będzie mówił Jason Kibbey, Executive Director w Sustainable Apparel Coalition. Jason zaprezentuje najnowsze wyzwania stojące przed koalicją, priorytetowe działania oraz dotychczasowe dokonania, w tym główny projekt koalicji – Sustainable Apparel Index.

Jason jest absolwentem University of California, na kierunkach ekonomia środowiska i religioznawstwo. Ukończył także studia MBA. Jeszcze w czasie studiów pracował dla Patagonii, szybko stając się odpowiedzialnym za inicjatywę skupiającą ludzi, organizacje i przedsiębiorstwa, działających na rzecz ochrony przyrody w Ameryce Północnej. Następnie pracował jako Associate Consultant w Bain & Company. Do niedawna sprawował funkcję CEO w firmie odzieżowej PACT, której jest współzałożycielem. W styczniu tego roku został mianowany na dyrektora wykonawczego Sustainable Apparel Coalition. 

Wśród członków SAC znajdują się: adidas, Arvind Mills, ASICS, Avery Dennison, Bureau Veritas, C&A, Columbia Sportswear, Clariant, The Coca-Cola Company, Cotton, Inc., Duke Center for Sustainability and Commerce, DuPont, DyStar, Environmental Defense Fund, Esprit, Esquel, Gap Inc., H&M, HanesBrands, Huntsman, INDITEX, Intradeco, JC Penney, Kohl’s Department Stores, Lenzing, Levi Strauss & Co., Li & Fung Limited, L.L.Bean, Inc., Loomstate, Makalot Industrial Company, Marks & Spencer, MAS Active, Mountain Equipment Co-op, Natural Resources Defense Council, New Balance, Nike, Nordstrom, Oeko-Tex, Otto Group, Outdoor Industry Association, Patagonia, Pentland Brands, Pratibha Syntex Limited, PUMA, Ramatex Group, REI, TAL Apparel, Target, Teijin Fibers Limited, Textile Exchange, Timberland, Tiong Liong Corporation, University of Delaware, U.S. Environmental Protection Agency, Utrecht University, Verité, VF Corp, Walmart, WL Gore & Associates oraz WRI.

Więcej informacji znajduje się na stronie: www.apparelcoalition.org.

Rosja – kraj nowych szans

Nawiązując do ubiegłorocznej analizy rynku chińskiego, tegoroczna prezentacja dotycząca rynków rozwijających się weźmie pod lupę Rosję. Poza tym, że Rosja jest położona blisko krajów europejskich, obdarzona jest także ogromną przestrzenią, oferującą bezkonkurencyjne możliwości uprawiania sportów outdoorowych.

Z populacją równą niemal połowie wielkości Unii Europejskiej oraz wraz z ogromnymi zasobami naturalnymi, zasilającymi i rozwijającymi gospodarkę, ma wszystkie konieczne składniki potrzebne do stworzenia znaczącego rynku dla outdoorowych produktów.

O Rosji, w wykładzie pod tytułem: „Russia, the land of opportunity?”, będzie opowiadała pochodzący z Moskwy Vlad Moroz, współzałożyciel, współwłaściciel i dyrektor rosyjskiej firmy outdoorowej – RedFox.

Vlad zaprezentuje swoje własne doświadczenie i wiedzę z działalności na rosyjskim rynku oraz opowie o obecnym etapie rozwoju branży outdoorowej w Rosji. Przedstawi także najważniejsze trendy i unikalne aspektów rynku, które trzeba zrozumieć, aby pomyślnie wprowadzić markę do Rosji.

Vlad Moroz, współzałożyciel, współwłaściciel i dyrektor firmy RedFoxVlad Moroz, współzałożyciel, współwłaściciel i dyrektor firmy RedFox

Vlad zaczął się wspinać w 1980 roku, w czasach radzieckich, kiedy studiował na Electrical Engineers University. Po ukończeniu studiów jako wyspecjalizowany inżynier radiowy, służył w armii, będąc jednak na szczęśliwie w oddziale sportowym. Dzięki temu spędził w górach 12 z 17 miesięcy służby.

Wkrótce po tym, Vlad i jego wspinaczkowy partner Alexander Gloushkovskiy uruchomili firmę zajmująca się outdoorowym sprzętem – RedFox.

Dziś RedFox zatrudnia ponad 300 osób i jest jednym z największych dostawców sprzętu outdoorowego w Rosji. Firma ma własną sieć detaliczną, składającą się z 16 sklepów. Jednocześnie zajmuje się produkcją odzieży pod marką Virus Boardwear.

RedFox dystrybuuje wiele europejskich i amerykańskich marek outdoorowych, w tym m.in. Osprey, Zamberlan, Vibram Five Fingers, Canada Goose, Laken, Lizard, Lole, FIZAN, Nikwax, Rock Empire, Vasque, Fox River, Inov-8, Wild Roses, Chaos, Surfanic, Icon, Buzrun oraz Skate One.

Trendy przyszłości w e-commerce

W dzisiejszym, wielokanałowym środowisku sprzedaży detalicznej, marki muszą być świadome wszystkich możliwych sposobów, jakimi mogą dotrzeć do swojego klienta. Szybkość zmian w dziedzinie e-commerce, oznacza stałe trzymanie „ręki na pulsie”, a nadążanie za trendami stanowi o sukcesie lub porażce firmy. 

Na temat najnowszych wyzwań w dziedzinie e-commerce opowie Philippe Wargnier, w wykładzie: „E-commerce: the future of e-retailing channels”.

Philippe stoi na czele rewolucji e-commerce od 2006 roku, kiedy to zaczął budować spartoo.com dla jednego z największych francuskich internetowych sklepów obuwniczych. To doświadczenie w połączeniu z jego pracą dla głównych francuskich marek, sprawia że jest ekspertem w dziedzinie handlu internetowego.

Philippe Wargnier, prezes firmy www.evioo.comPhilippe Wargnier, prezes firmy www.evioo.com

Philippe w swoim przemówieniu zaprezentuje najnowsze osiągnięcia i trendy panujące w e-commerce. Analizy oprze na swoim bogatym doświadczeniu – ukończył studia ekonomiczne i politologiczne, następnie wyspecjalizował się w badaniach rynku dla takich klientów jak Lever, KJS, BN, Unisabi czy BE. Była menadżerem ds. marketingu, a później dyrektorem marketingu dla Cadbury France. Następnie podobne stanowisko pełnił w Intermarche Group i Go Sport, aby wreszcie w 2006 roku stworzyć www.spartoo.com, a potem www.evioo.com – sklep online, specjalizujący się w sprzedaży okularów topowych marek. 

Źródło: European Outdoor Forum

KOMENTARZE

WORDPRESS: 0