HomeRynek outdoor

Firma Black Diamond kupuje markę Pieps

Firma Black Diamond ogłosiła plany zakupu marki Pieps, producenta sprzętu lawinowego i zimowego. Transakcja ma zostać sfinalizowana na początku października tego roku.

Pieps jest ikoną sprzetu lawinowego – zauważył Peter Metcalf, CEO Black Diamond Inc. – Bezpieczeństwo lawinowe było w centrum zainteresowań Black Diamond przez ostatnie 25 lat działania firmy, a przez ostatnie 15 lat rozglądaliśmy się za włączeniem detektorów lawinowych do naszego portfolio. Jednak zdaliśmy sobie sprawę z tego, że jest to produkt bardzo specjalistyczny, ze skomplikowaną elektroniką – mówi Metcalf, który dodaje, że rozmowy z marką Pieps rozpoczęły się już sześć miesięcy temu.

Black Diamond zapłaci za markę Pieps około 8 milionów euro (10.4 milionów dolarów). Ulokowany w Austrii Pieps został założony w 1972 roku, a od 2007 jest własnością firmy zajmującej się sprzętem elektronicznym – Seidel Elektronik.

Jak przyznał Metcalf, dodatkowe 2 miliony euro zostaną wypłacone jeśli Pieps spełni wyśrubowane wymagania dotyczące sprzedaży w ciągu najbliższych trzech lat. Jeśli to się uda Black Diamond przejmie także 2.1 milionów euro długów marki Pieps. Transakcja sprzedaży ma zostać sfinalizowana w dniu 1 października 2012.

W roku obrotowym 2011/2012 marka Pieps odnotowała sprzedaż w wysokości około 6,2 mln euro (8 mln dolarów). 

Black Diamond zachowa siedzibę marki Pieps, dział zarządzania, projektowania i marki w miejscowości Graz, w Austrii, gdzie zatrudnionych jest obecnie 20 osób, wraz z dyrektorem zarządzającym – Michaelem Schoberem oraz product menadżerem, którym jest Markus Eck.

Poza Austrią i Niemcami, zostaną wprowadzone zmiany w strukturach globalnej dystrybucji Pieps. Black Diamond Inc. ma w planach pozostawić obecne kanały dystrybucji, w planach jest jednak ich rozwój o własne kanały Black Diamond w USA, w Europie, Azji i Ameryce Południowej.

Marka Pieps jest doskonale znana z produkcji detektorów lawinowych. Niedawno zadebiutowała z modelem Vector, który jest wyposażony w GPS oraz tradycyjne sygnały radiowe, co ma zwiększyć możliwości poszukiwania zasypanych oraz zapewnić kontakt z partnerami podczas wspólnych przygód. W ofercie marki znajdują się także sondy lawinowe, łopaty, plecaki a także limitowana kolekcja odzieży.

Kupując Pieps firma Black Diamond uzupełnia swoje portfolio o kolejne zimowe produkty, co pozwoli jej zwiększyć rynkowy zasięg i poszerzyć bazę klientów. Metcalf nie ukrywa, że dąży do tego aby firma posiadała kompletną ofertę marek outdoorowych i zimowych.

Przypomnijmy, że nie są to pierwsze „zakupy” w tym roku. W czerwcu Black Diamond przejął markę Poc Sports za 43.5 milionów dolarów. Firma posiada także markę Gregory Mountain Products oraz Black Diamond, która jesienią 2013 roku ma zadebiutować z linią odzieży.

Jak podkreślają specjaliści, firmie Black Diamond do kompletnego portfolio brakuje jeszcze marki obuwniczej. Metcalf potwierdza, że w przyszłości oferta firmy zostanie rozszerzona także o obuwie.

Źródło: snewsnet.com

KOMENTARZE

WORDPRESS: 0