Najnowszy, 24 numer Magazynu 4outdoor.pl jest już dostępny

Najnowszy numer Magazynu 4outdoor.pl poświęciliśmy w dużej mierze zagadnieniom, które są obecne nieco na peryferiach mainstreamu rynku outdoorowego. Mowa o bieganiu trailowym i kolarstwie górskim. Nie są to tzw. konie pociągowe dla branży outdoorowej, a jednak funkcjonują w niej i mają się coraz lepiej.

  • Outdoor na dwóch kółkach?

Inspiracji dla poruszenia właśnie tych tematów można było znaleźć w ostatnim czasie wiele. Jedną z nich były kieleckie targi Bike-Expo, na które zaproszona była także branża outdoorowa w ramach salonu Targi Kielce Sport-Lato 2012. Chyba wszyscy w związku z tym zadali sobie pytanie: czy ma to sens? A my pytanie to zadaliśmy osobie z branży rowerowej – po odpowiedź odsyłamy do wywiadu z Maciejem Łuczyckim, właścicielem Grupy bikeWorld.pl.

Same targi Kielce Bike-Expo 2012 podsumował dla nas Andrzej Kiercz, Zastępca Dyrektora Wydziału Targów Kielce, który także zdradził nam plany na najbliższe edycje wystawy dla branży sportowej i outdoorowej.

  • Outdoor pod znakiem trail

Drugi z „niszowych” tematów, poruszanych na łamach naszego magazynu, to biegi trailowe. Zagadnieniem tym, w kontekście branży i rynku outdoorowego, przypatrujemy się w tekście „Outdoor pod znakiem trail”. 

Bieganie trailowe jest dyscypliną srticte outdoorową – biega się na łonie natury, często w terenie górskim, w różnorodnych warunkach atmosferycznych i przez długi czas. Do tego wszystkiego potrzebny jest odpowiedni sprzęt. I tu pojawia się pytanie, czy polski rynek outdoorowy jest przygotowany na zainteresowanie ze strony biegaczy? Czy mają oni czego szukać w sklepach outdoorowych? I czy wreszcie same sklepy są zainteresowane tego typu klientem? Zapraszamy do lektury artykułu. 

  • Kurtki na bieg poza szlakiem

W kręgu biegów trailowych pozostaje także nasz dział dotyczący sprzętu. Tym razem Artur Szachniewicz opisuje kurtki do biegania trailowego. Tego typu kurtka musi doskonale oddychać, nie musi być wodoszczelna, dobrze jeśli jest wodoodporna.

Przede wszystkim jednak musi mieć minimalne rozmiary i wagę – najczęściej nie nosi jej się w plecaku, lecz u pasa, przytroczoną lub schowaną do nerki na biodra. Artykuł tradycyjnie poszerzony jest o raport z rynku outdoor – prezentujemy propozycje kurtek do biegania trailowego, które już znajdują się w ofercie marek outdoorowych. Jak widać – trend już jest obecny.

  • Starcie w biegu: Columbia versus The North Face

W tym numerze sprzęt do biegania trailowego nie tylko opisujemy, ale i testujemy. Adam Kopta zestawił ze sobą na szlaku buty Ravenous™ Outdry® marki Columbia z modelem The North Face Men’s Single-Track GTX XCR™ II. 

Porównawczy test butów do biegania trailowego marki Columbia i The North Face, to nie tylko starcie tych dwóch marek na gruncie samego biegu, ale także rywalizacja dwóch odmiennych i równie znanych technologii, czyli OutDry® i Gore-Tex®. Jaki jest wynik?

  • Ważni są dobrzy ludzie i trzymanie ręki na pulsie – 20 lat firmy Polar Sport

Chociaż wciąż zaznaczamy, że polska branża outdoorowa jest bardzo młoda, to coraz więcej firm przekracza już symboliczną pełnoletność, wkraczając na teren ważnych, okrągłych rocznic. 2 listopada 2012 roku swoje 20. urodziny obchodził krakowski sklep Polar Sport.

20 lat istnienia firmy outdoorowej to także mniej-więcej 20 lat istnienia same polskiej branży, dlatego też nie mogliśmy nie porozmawiać z jubilatem. O historii i teraźniejszości Polar Sportu opowiada nam współzałożycielka i współwłaścicielka firmy – Krystyna Radwańska oraz Grzegorz Rojek, dyrektor firmy.

  • 10. Krakowski Festiwal Górski biznesowo – kiermasz i ISPO Academy

W Magazynie 4outdoor.pl patrzymy także w przyszłość. A ta wygląda bardzo interesująco. Przed nami 10. Krakowski Festiwal Górski, na którym kolejny raz odbędzie także jedyny w Polsce, cieszący się ogromnym zainteresowaniem kilkutysięcznej publiczności, Kiermasz Odzieży i Sprzętu Outdoorowego. W tym roku zaprezentuje się 26 firm, co przekłada się na blisko 30 marek i setki produktów.

KFG to także wybitne górskie osobowości, podróżnicy, świetni fotograficy, pokazy filmowe i multimedialne, prelekcje, dyskusje, zawody sportowe, interaktywne warsztaty oraz wykłady.

W tym roku KFG zyskuje kolejny wymiar – tym razem biznesowy – stając się partnerem strategicznym krakowskiego ISPO Academy. Głównym partnerem wydarzenia jest Polish Outdoor Group, a głównym partnerem medialnym – 4outdoor.pl.

Celem ISPO Academy jest dostarczenie uczestnikom najbardziej aktualnej wiedzy w różnych, ważnych obszarach oraz wsparcie firm outdoorowych w warunkach stale przeobrażającego się rynku i rosnącej konkurencji. Zapraszamy 8 grudnia na KFG – na ISPO Academy!

www.4outdoor.pl

Jak widać jeszcze dużo przed nami. A za nami wiele ważnych wydarzeń na rynku outdoorowym – w Magazynie piszemy o wszystkich istotnych faktach z ostatnich miesięcy. Po więcej najnowszych informacji prosto z branży outdoor zapraszamy na stronę www.4outdoor.pl.

Aneta Żukowska

Redaktor prowadząca

Magazyn 4outdoor.pl 6/2012 (24) listopad – spis treści:

  • Nowe sklepy na polskim rynku outdoorowym 
  • Greenpeace: substancje stosowane przez marki outdoorowe szkodliwe dla ludzi i środowiska 
  • Firma Black Diamond kupiła markę Pieps 
  • Laur Konsumenta 2012 dla marki Hi-Tec 
  • Polartec wprowadza ocieplinę syntetyczną: Polartec® Alpha® 
  • Black Diamond debiutuje z nową linią odzieży dla alpinistów 
  • Grupa Intersport przejmuje amerykańską spółkę The Athlete`s Foot 
  • Firma Euromark Polska złożyła wniosek o ogłoszeniu upadłości spółki zależnej Espina-Sport 
  • Agencja Projekt77 członkiem stowarzyszenia Polish Outdoor Group 
  • Ruszyły zapisy na WinterCamp 2013 
  • Marka Jack Wolfskin otworzyła w Polsce sklep internetowy 
  • Britain On Foot – OIA stawia Brytyjczyków na nogi 
  • Rekordy trasy w Biegu na Kasprowy 
  • Trudniej znaczy lepiej. Nowości w kolekcji adidas terrex™ na sezon jesień/zima 2012 
  • Barometr rynku outdoor 
  • 10. Krakowski Festiwal Górski 
  • ISPO Academy na Krakowskim Festiwalu Górskim 
  • International Mountain Summit 2012, ISPO Academy, Brixen, 20-27.X 
  • Rowerowo-outdoorowo, czyli kieleckie targi w podsumowaniu i planach 
  • Wioska Himalajska POG na Przystanku Woodstock – to się opłaca 
  • Outdoor na dwóch kółkach? 
  • Outdoor pod znakiem trail 
  • Kurtki na bieg poza szlakiem 
  • Starcie w biegu: Columbia versus The North Face 
  • Ważni są dobrzy ludzie i trzymanie ręki na pulsie – 20 lat firmy Polar Sport 
***
Zarówno najnowszy Magazyn 4outdoor.pl, jak i numery archiwalne znajdziecie w księgarni wspinanie.pl. Zachęcamy również do prenumeraty.

KOMENTARZE

WORDPRESS: 0