Zapowiada się rekordowy Kiermasz Odzieży i Sprzętu Outdoorowego na 10. KFG

Podczas 10. Krakowskiego Festiwalu Górskiego kolejny raz odbędzie się Kiermasz Odzieży i Sprzętu Outdoorowego. Tegoroczne targi zapowiadają się rekordowo – swoje stoiska wystawi blisko 40 firm, co przekłada się na kilkadziesiąt marek i setki produktów.

Jedyny w Polsce kiermasz outdoorowy co roku podczas KFG przyciąga tysiące odwiedzających. Przez trzy dni festiwalu można przyjrzeć się najnowszym kolekcjom topowych marek outdoorowych, zakupić sprzęt w bardzo atrakcyjnych cenach oraz porozmawiać z producentami i dystrybutorami. 

Marki natomiast mogą pochwalić się swoimi najnowszymi kolekcjami, jeszcze mocniej trafić do świadomości obecnych i potencjalnych klientów, a także otrzymać bezcenną informację zwrotną o swoich produktach i działaniach od klientów.

Blisko 40 firm i setki produktów

Na kiermaszu wystawią się czołowi producenci sprzętu outdoorowego, działający na polskim rynku. Pojawią się także sklepy, firmy oferujące wyjazdy turystyczne i ubezpieczenia górskie oraz wydawnictwa prasy i literatury górskiej. Kiermasz jest więc prawdziwą gratką dla wszystkich fanów outdooru.

W sumie zobaczymy blisko 40 firm, które zaprezentują produkty kilkudziesięciu marek takich jak: Patagonia, Petzl, Yeti, Rock Pillars, Garmin, Marmot, Black Diamond, Berghaus, Columbia, Directalpine, Schoeffel, Craft, Seger, Ocun, Zamberlan, Feel Free, Jack Wolfskin, Lowe Alpine, Montano, Buff, Brubeck, Salewa, Regatta, CAMP, Cassin oraz Rock Empire.

Stoisko marki Yeti na kiermaszu 9.KFG (fot. Adam Kokot/KFG)Stoisko marki Yeti na kiermaszu 9. KFG (fot. Adam Kokot/KFG)

Z premierową kurtką Torre II wystawi się marka Yeti, która także pokaże swoją najnowszą kolekcję produktów. Yeti zaprasza na stoisko nie tylko po to, żeby przyjrzeć się z bliska produktom, przymierzyć je, ale także by porozmawiać ze specjalistami marki. 

Premierowo będzie również na stoisku cenionej przez wspinaczy marki Montano, która pokaże nową linię kurtek i spodni Latok minimalist. Kurtka już jest na rynku, spodnie zadebiutują dopiero na KFG. 

Stoisko marki Montano na 9. KFG (fot. Adam Kokot/KFG)Stoisko marki Montano na 9. KFG (fot. Adam Kokot/KFG)

Podczas kiermaszu będzie można przyjrzeć się produktom długo oczekiwanej na naszym rynku marki Patagonia, która będzie dzieliła stoisko z krakowskim sklepem Moko. Dystrybutor – firma Raven Outdoor – zaprezentuje modele Patagonii z kolekcji na sezon zima 2012/2013. Na stoisku (a także w sobotę, o godz. 13.00 w sklepie Moko) pojawi się ambasador marki i gwiazda Krakowskiego Festiwalu Górskiego – Steve House. 

Na stoisku marek Marmot i Black Diamond zostaną zaprezentowane produkty na rok 2013, w tym m.in. najszersze narty z kolekcji Black Diamond.

Na stoisku firmy Sport Team zobaczymy produkty wciąż młodej na polskim rynku marki Schoeffel, a także bieliznę termoaktywną marki Craft, odzież narciarską i outdoorową szwedzkiego producenta – marki Cobolt oraz czapki marki Seger. 

Firma Namaste rozstawi się z produktami do wspinaczki i zaawansowanej turystyki górskiej marek CAMP, Cassin i Rock Empire. Nowoczesne zegarki i sprzęt do nawigacji znajdziemy na stoisku marki Garmin. Swoją ofertę zaprezentuje także marka Columbia oraz Regatta.

Stoisko producenta i sprzętu outdoorowego – marki Feel Free, będzie wzbogacone o produkty marek Salewa, Chiruca oraz Primus.

Na stoisku krakowskiego sklepu Alpamayo zobaczymy produkty marek m.in. Directalpine i Petzl.

Podczas kiermaszu wystawi się sklep Adventure Sports, który w swoim asortymencie ma takie marki jak: The North Face, Rossignol, Peak Performance, POC, Julbo, Quicksilver oraz Helly Hansen.

Stoisko firmy Ravenoutdoor na kiermaszu 9. KFG (fot. Adam Kokot/KFG)Stoisko firmy Raven Outdoor na kiermaszu 9. KFG (fot. Adam Kokot/KFG)

Wizerunkowe stoisko marki The North Face na 9. KFG (fot. Adam Kokot/KFG)Wizerunkowe stoisko marki The North Face na 9. KFG (fot. Adam Kokot/KFG)

Stoisko sklepu Alpamayo na 9. KFG (fot. Adam Kokot/KFG)Stoisko sklepu Alpamayo na 9. KFG (fot. Adam Kokot/KFG)

Wśród sklepów wystawi się także jeden z największych outdoorowych sklepów internetowych w Polsce – 8a.pl. Na stoisku firmy znajdziemy wiele rynkowych nowości. Marka Rock Pillars zaprezentuje swoją aktualną kolekcję oraz modele na 2013 rok. Podobnie, poza już obecną kolekcją, nowości pokaże Ocun (w tym karabinki i ekspresy). Będziemy mogli przyjrzeć się także nowym produktom marki Zamberlan. W zakupach na stoisku i nie tylko pomoże nam gość specjalny – Tomasz Kobielski, zdobywca Mont Everestu, właściciel agencji wyprawowej adventure24.pl. Tomek będzie udzielał porad dotyczących sprzętu i odzieży potrzebnej w górach wysokich. 

Poza markami produkującymi odzież i sprzęt outdoorowy oraz sklepami outdoorowymi, na kiermaszu pojawią się również producenci chwytów i ścian wspinaczkowych. Swoje stoisko wystawi toruńska firma Gatowalls oraz firma z Piechowic – Geco-Walls.

Wydawnictwa, fundacje i targi

Kiermasz Odzieży i Sprzętu Outdoorowego to nie tylko produkty outdoorowe, ale także festiwal informacji o górskich ubezpieczaniach, klubach i fundacjach oraz outdoorowych targach i stowarzyszeniach. 

Zainteresowani swoje pytania będą mogli zadać na stoiskach Alpenverein, IVBV, Fundacji Wspierania Alpinizmu im. Jerzego Kukuczki, Klubu Wysokogórskiego Kraków oraz ściany wspinaczkowej Avatar. Pojawi się także stowarzyszenie Polish Outdoor Group. 

Swoje stoisko będą miały targi sportowo-outdoorowe – ISPO Munich, gdzie będzie można dowiedzieć się szczegółów dotyczących wyjazdu na targi i wystawienia swoich produktów w monachijskich halach. 

Stoisko ISPO Munich na kiermaszu 9. KFG (fot. ispo)Stoisko ISPO Munich na kiermaszu 9. KFG (fot. ispo)

Miłośnicy prasy i literatury górskiej będą mogli uzupełnić braki w swoich biblioteczkach, zakupując w okazyjnych cenach archiwalne numery magazynów górskich (w tym m.in. Góry i n.p.m.) oraz książki, przy czym niejedne z nich mogą okazać się białymi krukami. Nie zabraknie również najnowszych propozycji wydawniczych i filmowych, swoje stoisko będzie miało m.in. wydawnictwo Agora oraz Mayfly.

Rabaty, wyprzedaże i konkursy

Festiwalowy kiermasz to korzyści dla obu stron relacji marka-klient. Marki i firmy mogą wzmocnić swój wizerunek i utrwalić więź z klientem, a klienci mają niepowtarzalną okazję w jednym miejscu, za jednym razem i dużo taniej zaopatrzyć się w cały potrzebny sprzęt do aktywności górskich i outdoorowych.

Podczas kiermaszu cały stoiskowy asortyment marki Yeti będzie można kupić z 25 proc. zniżką od ceny detalicznej, do tego marka planuje konkursy, w których będzie do wygrania sweter SLX oraz kurtka Torre.

Marka Montano będzie udzielała na swoje produkty rabatu w wysokości 20 proc. W planach są również dodatkowe promocje i wyprzedaże.

Podobnie, 20 proc. rabatu otrzymamy na produkty marki Patagonia. Dystrybutor przygotował także konkursowe niespodzianki, w tym konkurs wiedzy o Patagonii, w którym do wygrania będą koszulki i czapki marki oraz konkurs-krzyżówka, zwieńczony niedzielnym losowaniem (krzyżówki będą do pobrania wraz biletem na festiwal oraz na stoisku marki). W krzyżówkowym konkursie nagrodą będzie voucher na 400 zł na produkty Patagonia.

Black Diamond i Marmot zaproponują atrakcyjne ceny na wzory i prototypy kolekcji na sezon jesień/zima 2013. Na stoisku będzie także można pobrać plakaty i katalogi marek. 

Sprzęt do wspinaczki kupimy taniej na stoisku Namaste, gdzie znajdziemy promocyjne ceny produktów marek CAMP, Cassin i Rock Empire.

Sport Team zaoferuje na produkty marek Schoeffel, Craft, Cobolt i Seger 25 proc. rabat, a w przypadku wzorów tych produktów – 50 proc. zniżki od ceny detalicznej. Do tego planowana jest wyprzedaż czapek marki Seger.

Stoisko marki Berghaus na kiermaszu 8. KFG (fot. Adam Kokot/KFG)Stoisko marki Berghaus na kiermaszu 8. KFG (fot. Adam Kokot/KFG)

Odzież i sprzęt marki Feel Free będą sprzedawane z upustem od 30 do 50 proc. od cen detalicznych, produkty marki Chiruca znajdziemy z 25 proc. rabatem, a wybrane produkty Primusa i Salewy nawet z 30 proc. rabatem.

Na stoisku 8a.pl codziennie będzie organizowane losowanie trzech plecaków marki Salewa.

Oczekiwań co do rabatów nie zawiodą wystawcy reprezentujący wydawnictwa magazynów i książek, w tym Góry, n.p.m., czy Agora. Promocyjne ceny z pewnością znajdziemy także na stoiskach marek Berghaus, Jack Wolfskin, Buff, Brubeck, Lowe Alpine, Garmin, Columbia, sklepu Adventure Sports, Sklepu Podróżnika oraz pozostałych wystawców. 

***

Kiermasz Odzieży i Sprzętu Outdoorowego KFG odbędzie się w dniach od 7 do 9 grudnia 2012 roku, w Pawilonie Dydaktyczno-Sportowym na Uniwersytecie Ekonomicznym w Krakowie. Więcej informacji o festiwalu znajduje się na stronie www.kfg.pl.

Przypominamy, żeby stosownie przygotować się do zakupów na kiermaszu – wystawcy będą honorować jedynie gotówkę.

Kiermasz odbywa się każdego dnia festiwalu:

  • w piątek, 7 grudnia – od godz. 16:00 do 20:00
  • w sobotę, 8 grudnia – od godz. 10:00 do 20:00
  • w niedzielę, 9 grudnia – od godz. 10:00 do 15:30

Wstęp bezpłatny. Serdecznie zapraszamy!

 ***

Patronat medialny nad kiermaszem Krakowskiego Festiwalu Górskiego objął portal i magazyn 4outdoor.pl.

KOMENTARZE

WORDPRESS: 22
  • comment-avatar
    Anonim 5 lat

    Znowu sie dystrybutorom hurt. Znowu sie dystrybutorom hurt z detalem pomylił . Oczywiście zapraszamy wszystkich klientów do zakupów w sklepach w normalnych cenach tych samych produktów zaraz po zakończeniu kiermaszu .

  • comment-avatar
    Anonim 5 lat

    Brawo dystrybutorzy…… Nic tylko pogratulować super pomysłu aby na początku zimowego sezonu rozdawać towar z 50% rabatem. Co na to prowadzący sklepu outdoorowe w Krakowie. Pomysł godny naśladowania:// A może tak przez tę zimę nie będziemy w Krakowie zaopatrywać sklepów w marki wyżej wymienione. Jest na rynku mnóstwo innych wartościowych, którymi bez problemu wypełnimy miejsce po tych które można kupić na KFG z wielkim rabatem. Może wreszcie ktoś w firmach zajmujących się dystrybucją zrozumie gdzie jego miejsce i że detal to nie ich działka. Kraków na mapie outdooru w Polsce to bardzo duży rynek i na pewno ten miły i sympatyczny gest z naszej strony da się zauważyć w spadku obrotów. Pozdrawiam.

    • comment-avatar
      Anonim 5 lat

      A ja bardzo chętnie się tam. A ja bardzo chętnie się tam wybiorę na zakupy. Lubię jak można kupić coś taniej, zwłaszcza że ceny w „salonach” firmowych mocno mnie odstraszają.
      Mało tego, zachęcę swoich znajomych.
      A właścicieli sklepów i dystrybutorów zachęcam do urealnienia cen w stosunku do pensji klientów w Polsce.
      Pozdrawiam ciepło!

      • comment-avatar
        Anonim 5 lat

        Urealnic?. Niestety, ekonomii nie uczą w podstawówce, a juz tam powinni. Jezeli twoim zdaniem marże sa tak ogromne, to ciekawe dlaczego tyle sklepów w tym roku splajtowalo i szykują sie kolejne.
        Co wykonujesz zawodowo? Spróbujmy sprawdzić jakie marże ma twój pracodawca.

        • comment-avatar
          Anonim 5 lat

          Człowieku, zgrywasz jednego. Człowieku, zgrywasz jednego mądrego, ale osoba z którą polemizujesz ma 100% racji – ceny większości kurtek i sprzętu outdorowego nie pasują do zarobków większości naszych rodaków.
          Poza tym, nie mów mi, że marża detaliczna często 50-60 % jest sytuacją normalną!

          • comment-avatar
            Anonim 5 lat

            Marża 50-60% jest sytuacją. Marża 50-60% jest sytuacją normalną i powinien to być standard . Jak praktyka pokazuje nawet z taką marżą sklepy ledwo się utrzymują .
            Ceny jakie są na rynku takie są i będą jeszcze wyższe bo producenci idą w coraz to nowe droższe technologie . Jesli kogoś nie stać to niech nie kupuje . Nie są to artykuły pierwszej potrzeby . Zachodnich producentów to nie wzruszy jak polski dziadowski rynek przestanie kupować .
            Jakoś własciciel salonu z Jaguarami nie ma specjalnego stresu że nie mogę u niego kupić nowego samochodu . Nie wypruwa sobie żył żeby obniżyć cenę tak
            żeby było mnie stać .
            Nie stać cie na nową kurtkę ? Kup sobie w szmateksie używaną .

          • comment-avatar
            Anonim 5 lat

            Myślę, że już niedługo rynek. Myślę, że już niedługo rynek zaleje mnóstwo kurtek z logiem Campus i Alpinus w bardzo promocyjnych cenach…

          • comment-avatar
            Anonim 5 lat

            smutne. boże jakie to smutne co wy wypisujecie… taka polska, zawiść, bezinteresowna niechęć do drugiego… dramat..

          • comment-avatar
            Anonim 5 lat

            A pochwal się cwaniaczku ile. A pochwal się cwaniaczku ile płacisz swoim pracownikom??? Pewnie niewiele więcej niż najniższa krajowa??

          • comment-avatar
            Anonim 5 lat

            zapytaj o czynsz a nie zarobki. Zapytaj lepiej o czynsz jaki płaci? Koszty wynajmu lokalu w Polsce w byle jakiej mieścinie są kosmiczne. ZUS, podatki, energia, marketing. Nie jesteście sobie nawet wyobrazić ile z tej naszej 60%:)) marży pochłaniają kasy te koszty. Niektórym się wydaje że jak kupią kurtkę za 500 zł to sprzedawca do kieszeni pakuje 400 :))). Naprawdę polecam gorąco otworzyć sklep typu outdoor w jakiejś galerii handlowej i sprzedawać na marży 10% bo przecież to uczciwe względem klientów:))). Pozdrawiam.

          • comment-avatar
            Anonim 5 lat

            A jak płaci najniższą krajową?. To co Ci do tego? Jak są chętni pracować na najniższą krajową to znaczy, że oferta jest dobra.

          • comment-avatar
            Anonim 5 lat

            Typowe myslenie z poprzedniej epoki. Jak prowadzi firmę, to musi być cwaniakiem. Ciekawe co bez tych „cwaniaczków” byście zrobili. Kupowalibyście wyłacznie w zagranicznych sieciach gdzie pracownicy pracują na dziwnych umowach (jak np w Decathlonie). To własnie małe firmy nie pozwoliły Polsce wpaść w recesję.

          • comment-avatar
            Anonim 5 lat

            Kto Cię zmusza?. Do zakupu kurtek za np 1500 zł? Możesz sobie kupić kurtkę za 200 czy 300 zł. Możesz tez wziąć sie do roboty i przestać pierdziec w stołek. Ja tak zrobiłem i stać mnie na każda rzecz w sklepie outdoorowym.
            Jak byś przychodził do pracy pracować a nie tylko po pieniądze, to może pracodawca to zauważy? Może trzeba sie było uczyć? Jak pisze poprzednik: ludzie nie uważają ze każdemu należy sie Jaguar czy dom z basenem – ale sprzęt outdoorowym z najwyższej polki – tak.

            Do roboty sie weźcie a nie narzekajcie! Do roboty!

    • comment-avatar
      Anonim 5 lat

      …. Jestem za, niech „dystrybutorzy” (dla wielu firm to przesada je tak nazywać, w Polsce raczej mamy do czynienia z dystrybutorkami, porównywalnymi z większymi sklepami na zachodzie ) sami zaczną organizować sieć sprzedaży.
      Odnośnie biadolenia na ceny, cóż, kto jest winny, że Polska to biedny kraj?

  • comment-avatar
    Anonim 5 lat

    Uprzejmie proszę. Uprzejmie proszę organizatorów o ufundowanie dodatkowej specjalnej nagrody dla firmy która na kiermaszu zaoferuje najwieksze rabaty dla kupujących . Taka konkurencja bardzo pozytywnie stymulowałaby spadek cen i w konsekwencji prowadziłaby do rozdawania towaru za darmo . Myślę że wszyscy uczestnicy kiermaszu chętnie wzieliby udział w takiej rywalizacji . Ja jako konsument byłbym bardzo zadowolony . A zadowolenie konsumenta jest przecież najważniejsze .
    Proszę o pozytywne załatwienie mego postulatu .

  • comment-avatar
    Anonim 5 lat

    Do „biednych” sklepów poniżej. Możecie sobie szczekać dowoli, wy sklepy, których marże sięgają po 40% na towarze.. Macie CHORE ceny, mega drogie rzeczy i jeszcze narzekacie?
    Pomimo modnych ostatnio promocji 2=3 nadal wam się opłaca jak widać.
    Róbcie tak dalej to niedługo cały handel przeniesie się do internetu albo ludzie zaczną masowo sprowadzać zza granicy bo to się już bardziej opłaca niż kupowanie u was na miejscu.
    M.

    • comment-avatar
      Anonim 5 lat

      Wiedza godna pozazdroszczenia. Widzę, że masz bardzo dużą wiedzę o rynku outdoor. Marże po 40%, chore ceny, 2=3:)) nic tylko uczyć się od Ciebie. Marże po 40% to są tylko na papierze gdy porównujesz cenę hurtową z sugerowaną detaliczną. Zapytaj ludzi, którzy prowadzą takie sklepy ile procent towaru można sprzedać po takiej cenie. Ceny w Polsce są bardzo zbliżone do tych zagranicznych ale zarobki relatywnie niższe. Myślisz że sklepy za granicą mają niższe marże bo tak bardzo lubią swoich klientów że lubią dokładać do tego biznesu. Promocje 2=3, 2 za 1 zł i tym podobne to wymysł dystrybutorów i ich własnych sklepów psujące jeszcze bardziej rynek. Bo takim jak ty wydaje się, że to się opłaca więc zamiast kupować czekacie aż ktoś w końcu zacznie promocję wszystko za 1 zł:)). A ci wszyscy co handlują na allegro i zaniżają maksymalnie ceny powinni najpierw iść na szkolenie z umiejętności liczenia kosztów i zysków. bo większość z nich sprzedaje na granicy rentowności albo dokłada do interesu w swoim garażu. Klienci chcą oglądać towar w wypasionych galeriach handlowych a potem kupują w internetowej piwnicy. To ogólnie temat rzeka.

      • comment-avatar
        Anonim 5 lat

        Re: . Sprawa jest prosta – w sklepach wspinaczkowych jest bardzo drogo, więc ludzie kombinują jak kupić taniej bo nie mają kasy żeby kupować np. jednego mechanika znanej firmy za 390 zł podczas gdy gdzie indziej mogą kupić to samo za 250 zł nadal z zyskiem dla sprzedającego. Tyle. Strasznie smutno/śmiesznie wygląda te wasze pultanie się o ten kiermasz. Ja korzystam TYLKO z promocji 2=3 i kupuję TYLKO na promocjach 🙂

        Michał,

      • comment-avatar
        Anonim 5 lat

        Ja wiedzy nie zazdroszczę. Promocje 2=3 itp wymyśliły normalne sklepy i to normalne sklepy je głównie przeprowadzają.

    • comment-avatar
      Anonim 5 lat

      Nikt cię nie zmusza do. Nikt cię nie zmusza do kupowania tych mega drogich rzeczy . Możesz chodzić w
      ortalionach , są tańsze .

  • comment-avatar
    Anonim 5 lat

    Będą rabaty , to impreza. Będą rabaty , to impreza będzie udana . To taki typowo polski prymitywny sposób myślenia organizatorów .

  • comment-avatar
    Anonim 5 lat

    bardzo dobrze. Kiermasze są z korzyścią dla dwóch stron-konsumenta bo tanio może się wyposażyć, i dla dystrybutora bo kiermasz pozwala wyczyścić magazyny i zrobić porządek w finansach przed końcem roku podatkowego.
    Ja uwielbiam kupować sprzęt wspinaczkowy na kiermaszach, np cena frienda z RE wynosi 60-80 zł i dzięki temu można za dobre pieniądze wspinać się na własnej protekcji.
    Drodzy sprzedawcy musicie zaakceptować fakt ze cena za produkt jest taka ile konsument jest w stanie zapłacić za dany towar, a nie tyle ile jest nabite na towarze.