Firma K2 Sports kupuje markę Backcountry Access (BCA)

Firma K2 Sports przejmuje firmę Backcountry Access (BCA), która uzupełni portfolio K2 o sprzęt lawinowy. Zakup spowodowany jest gwałtownym wzrostem zainteresowania wśród amerykańskich i europejskich klientów sprzętem właśnie z tej kategorii. Cena zakupu nie jest jeszcze znana. 

BCA będzie nadal działać jako indywidualna marka, zachowując także swoją siedzibę w Boulder, w stanie Kolorado, gdzie zatrudnia około 45 osób. Bruce Edgerly i Bruce McGowan, którzy 18 lat temu założyli firmę, pozostaną w niej i nadal będą pracować na rzecz rozwoju BCA.

K2 Sports posiada 14 marek outdoorowo-rekreacyjnych, w tym Tubbs, K2 Snowboarding i K2 Skis. Jest własnością Jarden Corporation, notowanej na amerykańskiej giełdzie firmy, która posiada także inne znane marki outdoorowe, m.in.: Marmot, Coleman, Campingaz i Völkl.

BCA jest producentem detektorów lawinowych, plecaków z poduszkami powietrznymi, łopat, sond oraz innych narzędzi służących do ochrony przed lawinami. Jest także szanownym w branży liderem edukacji dotyczącej bezpieczeństwa zimowego.

Patrząc na trendy, coraz więcej osób skłania się ku aktywnościom poza trasą – mówi Anthony De Rocco, prezes firmy K2. – Jest to dla nas bardzo istotny zakup, uzupełniający obecnie kluczową kategorię, w której także chcieliśmy uczestniczyć. Przez długi czas mieliśmy na uwadze właśnie BCA – dodaje.

Jak zapewnił De Rocco, firma BCA będzie dalej rozwijać, produkować i sprzedawać własne produkty, choć przy niektórych K2 dołączy się do współpracy.

BCA jest jedną z pierwszych marek amerykańskich, która zaczęła tworzyć detektory lawinowe oraz plecaki z poduszkami powietrznymi. Chociaż plecaki tego typu są w Europie popularne już od lat, w Stanach zjednoczonych dopiero teraz zaczynają być modne. Obecnie BCA ma silną rynkową konkurencję w postaci produktów marek ABS, Snowpulse, The North Face, Dakine, Burton, Ortovox, Scott Sports, czy Bergans of Norwey. 

O wzrastającej popularności tego segmentu świadczą także inne przejęcia marek produkujących sprzęt lawinowy – w 2011 roku Mammut zakupił Snowpulse, a w 2012 roku Black Diamond poszerzył swoje portfolio o markę Pieps. Przed nami z pewnością kolejne przejęcia.

Źródło: BCA, snewsnet.com

KOMENTARZE

WORDPRESS: 0