Najbardziej innowacyjne produkty roku – ISPO AWARD 2013

Rynek sportowy oczekiwał tych produktów: nagrodzeni ISPO AWARD wyznaczają standardy w dziedzinie innowacji, wzornictwa, funkcji i trwałości. W poniedziałek na targach ISPO MUNICH zostały wręczone nagrody w kategoriach: Products of the Year, The Asian Produkt of the Year oraz Communication of the Year.

ISPO AWARD, signum jakości w przemyśle sportowym, została w tym roku dodatkowo rozszerzona. Tym razem 57 członków jury z 14 krajów i 3 kontynentów oceniało nie tylko produkty. Po raz pierwszy bowiem, w konkurencji brały także udział działy marketingu, agencje, projektanci graficzni i fotografowie. Ponadto dział Asian Products dodano do działu Products tworząc platformę dla innowacyjnego rynku azjatyckiego.

Prace jury ISPO AWARD 2013 (fot. ISPO MUNICH)Prace jury ISPO AWARD 2013 (fot. ISPO MUNICH)

Jury wybrało zwycięzców przyznając tytuły: GOLD WINNER, WINNER, Asian Product of the Year oraz cztery tytuły Product of the Year z każdego z segmentów: Action, Outdoor, Ski oraz Performance.

Wyboru dokonano z pośród 349 zgłoszeń – jeśli chodzi o ISPO AWARD 2013, mamy do czynienia z 35 proc. wzrostem liczby zgłoszonych produktów względem roku 2012. Tobias Gröber, szef działu Consumer Goods Exhibitions przy Messe München GmbH, informuje: Eksperci są zgodni: produkty te to niezwykłe innowacje, które poprawią jakość uprawiania sportu. 

Dodajmy, że w jury oceniającym produkty outdoorowe znalazło się dwóch przedstawicieli polskiego outdooru: Kinga Baranowska (Salewa Team) – najlepsza obecnie polska himalaistka, na swoim koncie posiadająca wejścia na 8 ośmiotysięczników oraz Piotr Turkot, wydawca magazynu i portalu 4outdoor.pl, współtwórca portalu wspinanie.pl, prezes stowarzyszenia Polish Outdoor Group. 

Product of the Year, segment Outdoor: Edelrid – Snipe 9,8/10,0 mm 

Snipe 9,8 / 10,0 mm jest Edelrid to nowość na rynku wspinaczkowych lin. Dzięki technologii EnduroTec możliwe było opracowanie liny o dwóch średnicach.

Edelrid, lina Snipe 9,8/10,0 mmEdelrid, lina Snipe 9,8/10,0 mm

Na pierwszych kilku metrach lina ma dziesięć milimetrów średnicy, co zapewnia zwiększona odporność na zużycie, natomiast w części środkowej średnica zmniejsza się do 9,8 mm co upraszcza obsługę liny w przyrządzie asekuracyjnym.

Jury podobały się również innowacyjne detale związane z zapewnieniem większego bezpieczeństwa: końcówki liny posiadają inny wzór, co umożliwia szybkie ich rozpoznanie.

Zwycięzcy nagrody GOLD WINNER 2013 w segmencie Outdoor, w każdej z kategorii:

  • Rekreacja (Rekreation): MSR – LUXURYLITE ULTRALITE COTTM
  • Plecaki (Backpacks): VAUDE – BULIN 30
  • Kaski (Helmets): HCÉBÉ – TRILOGY
  • Kuchenki (Cookers): SOTO – OD-1NP MUKA LIQUID STOVE
  • Obuwie (Footwear): HANWAG – HJORT EH
  • Oświetlenie (Lamps & Power Supplies): PETZL – TIKKA RXP
  • Akcesoria (Accessories): CÉBÉ – S ́TRACK
  • Wysokogórska odzież zewnętrzna (Mountaineering Hardshell): MOUNTAIN HARDWEAR – SERACTION JACKET
  • Outdoorowa odzież zewnętrzna (Outdoor Hardshell): KLÄTTERMUSEN – BREDE JACKET
  • Spodnie (Pants): ARC ́TERYX – ALPHA SV BIB CZ
  • Dodatki odzieżowe (Apparel Accessories): OUTDOOR RESEARCH – LODESTAR GLOVE
  • Softshelle (Softshell): HAGLÖFS – ROCA II HOOD
  • Ocieplana warstwa pośrednia (Midlayer Insulation): MARMOT – ISOTHERM HOODY
  • Odzież specjalna (Apparel Special Purpose): MAMALILA – ALLWEATHER JACKET FOR TWO
  • Odzież codzienna (Lifestyle Apparel): HYPERBOLA – THE CLASSY TUXEDO SKI JACKET

***

Product of the Year, segment Action: Burton Anon – M2

M2 oferuje prawdopodobnie najszybszy i najprostszy system zmiany soczewek z pośród wszystkich dostępnych gogli narciarskich. Osiem magnesów umieszczonych w ramce gogli zapewnienia optymalne, prawie automatyczne dopasowani i zamocowanie soczewek.

Burton Anon, gogle M2Burton Anon, gogle M2

Ponadto, M2 wyznacza standardy funkcjonalności detali, np. takich jak pasek mocujący. Jury było pod wrażeniem minimalistycznego designu: M2 wyróżnia się prostotą i elegancją.

Product of the Year, segment Ski: Völkl – V-WERKS Katana

Jurorzy zgodnie docenili zmniejszoną masę, poprawę stabilności efektywność: cechy wyróżniające V-Werks, sportową linię produktów Völkl przeznaczoną do Freeride’u. Najważniejszym jest Katana skonstruowana z pełnym wykorzystaniem Rocker’a.

Völkl, narty V-WERKS KatanaVölkl, narty V-WERKS Katana

Produkowana jest z ultra-cienkiej, a zarazem niezwykle stabilnej powłoki węglowej w technologii konstrukcji 3D. Zmniejszona waga umożliwia wysokiej reaktywności narty i dynamikę podczas jazdy backcountry.

Product of the Year, segment Performance: Mio Global – Alpha

Światowa innowacja oczarowała jury nie tylko z powodu jej czystej konstrukcji. Alpha marki Mio Global to pierwszy monitor pracy serca bez pasa piersiowego wyświetlający ciągłe dane o tętnie i pracy serca. Użytkownik po prostu nosi opaskę na ramieniu i trójkolorowy wyświetlacz na nadgarstku pokazuje najważniejsze dane o pracy serca.

Mio Global, pulsomierz AlphaMio Global, pulsomierz Alpha

W urządzeniu Alpha firmie Mio Global udało się połączyć czujniki optyczne z innowacyjnym oprogramowaniem, a wynikiem jest niezawodny i łatwy do odczytania pulsomierz dla sportowców.

Asian Product of the Year: Black Yak – B1XG1 JACKET

Wysokiej jakości kurtka outdoorowa jest pierwszym zwycięzcą w nowej kategorii Asian Product of the Year. B1XG1 marki Black Yak jest po prostu stworzona dla odkrywców. Wykorzystany w kurtce GORE-TEX PROSHELL 3L skutecznie chroni przed wilgocią i reguluje temperaturę ciała.

Black Yak, kurtka B1XG1 JACKETBlack Yak, kurtka B1XG1 JACKET

Połączenie wodoodporności oraz wysoki poziom oddychalności zapewniają stabilny, komfortowy mikroklimat i wygodę. Jury oceniło krój kurtki jako znakomity. Black Yak znalazł unikalny sposób na połączenie kroju charakteryzującego się doskonałym dopasowaniem do ciała, ze swobodą w pełnym zakresie ruchu oraz imponującym doborem kolorów.

Communication of the Year: wielokanałowy kampania – Mammut/ Erdmannpeisker GmbH – “150 Years Mammut”

Międzynarodowa, wielokanałowa kampania wywarła wrażenie na jury dzięki jej spójnej koncepcji komunikacyjnej opartej na wizerunkach zarejestrowanych podczas eventów testowych. Pokazują one ludzi korzystających z najciekawszych elementów najnowszych kolekcji. Pokrycie medialne tej kampanii przyniosło pozytywne skutki: Mammut doświadczył wzrostu sprzedaży, jak i wzrostu liczebności jego społeczności online.

Więcej informacji o nagrodach dla kampanii marketingowych znajduje się TUTAJ. Informacje o nagrodzonych produktach we wszystkich segmentach i kategoriach można znaleźć na stronie: www.ispo.com.

Źródło: ISPO MUNICH

KOMENTARZE

WORDPRESS: 0