HomeRynek outdoor

ISPO MUNICH 2013 – produkty i trendy na sezon jesień-zima 2013/14 – część I

W przyszłym jesienno-zimowym sezonie niezmiennie królowały będą modne, świeże kolory i niska waga, a jednym z najpopularniejszych produktów, który pojawi się w kolekcji niemalże każdej odzieżowej marki, będzie lekka kurtka puchowa.

Poza tym będziemy mieli okazję przetestować kilka nowych technologii, i to zarówno w odzieży, jak i w butach oraz akcesoriach. Dominuje tu nowy laminat GORE-TEX® Pro, nowe technologie od PrimaLoft® oraz dzianiny marki Polartec®.

ISPO MUNICH 2013: nowy laminat GORE-TEX® Pro (fot. 4outdoor)ISPO MUNICH 2013: nowy laminat GORE-TEX® Pro (fot. 4outdoor)

  • Berghaus

Zaczynamy od marki Berghaus, ponieważ w jej kolekcji pojawiły się nowości technologiczne. W przyszłorocznym sezonie jesień/zima Berghaus we wszystkich swoich produktach wypełnionych puchem zastosuje puch hydrofobowy – Hydrodown. Co ciekawe, nie wpłynie to na zmianę cen puchowych produktów marki.

ISPO MUNICH 2013: nowa kolekcja marki Berghaus (fot. 4outdoor)ISPO MUNICH 2013: nowa kolekcja marki Berghaus (fot. 4outdoor)

Doskonałym przykładem jest tu ważący 333 g model Furnance Down Jacket, wypełniony puchem Hydrodown 90/10, 700 cuin, a od zewnątrz pokryty materiałem Pretex® Microlight. Konstruktorzy kurtki pod ramionami umieścili nieco mniej puchu, dzięki czemu w tych newralgicznych miejscach zapewnione jest „chłodzenie”. Wysoko umieszczone kieszenie dostoswane są do noszenia uprzęży wspinaczkowej. Kurtka posiada regulowany dół, mankiety są elastyczne.

ISPO MUNICH 2013: nowa kolekcja marki Berghaus (fot. 4outdoor)ISPO MUNICH 2013: nowa kolekcja marki Berghaus (fot. 4outdoor)

Berghaus w nowym sezonie wycofał się także ze swoich nieco kontrowersyjnych kolorów, stawiając na barwy sprawdzone już przez innych producentów.

Kolekcja marki została poszerzona o produkty z laminatem GORE-TEX® Pro. Dodajmy, że modele kurtek i spodni marki, wykonanych z tego laminatu, były testowane przez Leo Houldinga i jego zespół podczas wyprawy na Antarktykę.

Z GORE-TEX® Pro uszyta jest m.in. kurtka Antelao Jacket, wyposażona w dwie wysoko umieszczone kieszenie boczne, dwie kieszenie piersiowe, jedną kieszeń wewnętrzną, regulowany kaptur kompatybilny z kaskiem wspinaczkowym oraz demontowalny fartuch śnieżny, z punktami dla dołączenia spodni. Wszystkie zamki są wodoszczelne. Model ten waży 557 g.

Wykonane także GORE-TEX® Pro spodnie Anteleo Pant mają wzmocnienia z Schoeller Keprotec i Kevlar® na nogawkach, odpinane szelki i pełnej długości zamki po bokach nogawek. Ważą 622 g.

  • Jack Wolfskin

Przed wodą i chłodem będą chronić także produkty marki Jack Wolfskin, w którego kolekcji wybija się kurtka Zenon Jacket w wersji damskiej i męskiej.

Kurtka w górnej części wypełniona jest lekkim, wysokogatunkowym puchem 90/10, podczas gdy w rękawach, ramionach oraz kapturze zastosowano wypełnienie z włókien syntetycznych FIBERCLOUD. Do tego model ten pokryty jest silikonową powłoką, która zapewnia hydrofobowość.

Na targach kurtka Zenon Jacket zaprezentowana była w niewielkim basenie, utrzymując się na powierzchni wody.

ISPO MUNICH 2013: Zenon Jacket marki Jack Wolfskin w basenie (fot. 4outdoor)ISPO MUNICH 2013: Zenon Jacket marki Jack Wolfskin w basenie (fot. 4outdoor)

W kolekcji Jack Wolfskina rzuca się także w oczy modowe podejście do projektu nowych linii – pod względem kolorystycznym wszystkie produkty zostały przemyślane i tak dobrane, żeby można je było łączyć w modne i pasujące do siebie zestawy.

ISPO MUNICH 2013: nowa kolekcja marki Jack Wolfskin (fot. 4outdoor)ISPO MUNICH 2013: nowa kolekcja marki Jack Wolfskin (fot. 4outdoor)

Zresztą trend ten widoczny jest także u innych producentów: nie wystarczy już tworzyć tylko funkcjonalnych produktów, muszą być one także zgodne z najnowszymi wymogami ze świata mody.

W przypadku Jacka Wolfskin rumieńców nabrało również logo marki, które dopasowano kolorystycznie do designu danego modelu, na którym widnieje.

Ciekawie przedstawia się kolekcja plecaków White Line dla fanów aktywności zimowych, w tym przede wszystkim dla miłośników rakiet śnieżnych, nart, czy snowboardu. Sporty te są tematem przewodnim przyszłorocznej kolekcji także wśród innych grup produktowych.

ISPO MUNICH 2013: plecaki z White Line marki Jack Wolfskin (fot. 4outdoor)ISPO MUNICH 2013: plecaki i saszetki z White Line marki Jack Wolfskin (fot. 4outdoor)


Nową linię charakteryzuje ścisłe przyleganie do ciała i wąski krój plecaków, a także możliwość szybkiego dostępu do środka. Każdy element w plecakach został gruntownie przetestowany przez konstruktorów, którzy nad nowymi rozwiązaniami w tej linii zastanawiali się podczas tygodniowego pobytu w górach, uprawiając zimowe sporty. Stąd można mieć pewność, że na przykład wszystko da się otworzyć w zimowych rękawicach, a do bocznych, zewnętrznych kieszeni bez problemu sięgniemy będąc ubrani w kurtki puchowe.

Plecaki wyposażone są w dużą komorę na sprzęt lawinowy, mają boczne paski kopresyjne, do których można przypiąć rakiety śnieżne, narty lub deskę snowboardową, a dzięki szlufce mocującej – także kijki i czekan. Rurka na wodę od systemu hydracyjnego jest w ocieplanym pokrowcu. Plecaki wykonane są z wytrzymałego, gładkiego materiału, na którym nie osadza się śnieg.

W linii White Line znajdują się także narciarskie saszetki HIP RIDE, które są dopasowane do zastosowań zimowych. Oprócz smartfona, gogli narciarskich i butelki z napojem, w odpowiedniej przegródce zmieści się też mapa.

  • The North Face

Marka The North Face w przyszłym sezonie postawiła na nową technologię – we współpracy z firmą PrimaLoft® stworzyła nową ocieplinę: ThermoBall. The North Face ma dwa sezony na wyłączne korzystanie z nowego materiału izolacyjnego.

ISPO MUNICH 2013: ThermoBall od The North Face (fot. 4outdoor)ISPO MUNICH 2013: ThermoBall od The North Face (fot. 4outdoor)

Jak usłyszeliśmy na stoisku marki, dzięki kształtowi włókien ThermoBall łączy w sobie termikę puchu 600 cuin i pakowność puchu z zaletami syntetycznych ocieplin, czyli przede wszystkim jest wodoodporny, a gdy już jednak zawilgotnieje – nadal zachowuje swoje właściwości grzewcze. ThermoBall to nic innego jak małe, poliestrowe „kulki” z włókien PrimaLoft-u, które dzięki swojej strukturze mają właściwości termiczne puchu.

Produkty z przyszłorocznej kolekcji Summit Series marka zadedykuje skitourowcom. W kolekcji ciekawie prezentuje się zwłaszcza hybrydowa kurtka Alloy Jacket, nagrodzona ISPO AWARD.

Wykonana z materiału softshell Thermo3D™, na kapturze i ramionach została wzmocniona nieprzemakalną warstwą HyVent-Alpha™. Przed wilgocią chronią także wodoszczelne szwy. Na korpusie zastosowano materiał Apex Universal®, zaś pod ramionami wstawki z Pertex Equilibrium®.

ISPO MUNICH 2013: kurtka Alloy Jacket marki The North Face (fot. 4outdoor)ISPO MUNICH 2013: kurtka Alloy Jacket marki The North Face (fot. 4outdoor)

Nagrodę ISPO AWARD marka otrzymała także za plecak Surge II Charged. Model ten jest wyposażony w zintegrowaną baterię, która wytrzyma około 24 godzin od naładowania. Znajdziemy też w plecaku zestaw kabli, których końcówki pasują do większości podręcznego sprzętu elektronicznego, od smartfonów przez MP3.

ISPO MUNICH 2013: plecak Surge II Charted marki The North Face (fot. 4outdoor)ISPO MUNICH 2013: plecak Surge II Charged marki The North Face (fot. 4outdoor)

Dodajmy, że w kolekcji The North Face pojawi się także but wysokogórski Verto S8K oraz nowa paleta kolorów toreb Duffel.

ISPO MUNICH 2013: but Verto S8K marki The North Face (fot. 4outdoor)ISPO MUNICH 2013: but Verto S8K marki The North Face (fot. 4outdoor)

  • Arc’teryx

Arc’teryx zaprezentował po raz pierwszy w swojej kolekcji kurtki puchowe, wypełnione puchem od gęsi europejskich (ale nie polskich). Jak usłyszeliśmy od polskich przedstawicieli marki, nie jest to puch hydrofobowy, gdyż marka woli jeszcze poczekać na reakcję i testy użytkowników.

ISPO MUNICH 2013: nowa kolekcja marki Arc'teryx (fot. 4outdoor)ISPO MUNICH 2013: nowa kolekcja marki Arc’teryx (fot. 4outdoor)

Kurtka puchowa Cerium LT Hoody doczekała się nagrody ISPO Award. Kurtka ma hybrydową konstrukcję Down Composite Mapping, łącząc puch z ociepliną marki Arc’teryx, czyli Coreloftem (80/m2) w miejscach gdzie działanie puchu jest ograniczone przez wilgoć lub zbijanie przez plecak (na ramionach, pod pachami, w mankietach oraz w kołnierzu przy ustach).

ISPO MUNICH 2013: nowa kolekcja marki Arc'teryx - kurtka Cerium LT Hoody (fot. 4outdoor)ISPO MUNICH 2013: nowa kolekcja marki Arc’teryx – kurtka Cerium AR Hoody (fot. 4outdoor)

Cerium LT Hoody wypełniona jest puchem 850 cuin (90 g), ma dwie boczne kieszenie zapinane na suwak, materiał wierzchni Airetica jest pokryty DWR. Przy rozmiarze M waży 275 g. Model ten występuje także w wersji AR, który waży 345 g w rozmiarze M, wypełniony jest puchem 750 cuin (100 g) oraz Coreloftem 80 i 140 gramów na m2. Jak zapewnili przedstawiciele marki Arc’teryx kurtka będzie na polskim rynku dostępna w urozmaiconych kolorach.

W kolekcji pojawi się także kurtka Nuclei Hoody zaprojektowana dla tych użytkowników, którym dotychczas było za ciepło w modelu Atom SV, a zbyt przewiewnie w modelu Atom LT. Model ten nie posiada więc streczowych paneli, ale za to wypełniony jest mniejszą ilością ociepliny (80 g w korpusie i 60 g w ramionach).

ISPO MUNICH 2013: kurtka Nuclei Hoody marki Arcteryx (fot. 4outdoor)ISPO MUNICH 2013: kurtka Nuclei Hoody marki Arcteryx (fot. 4outdoor)

Nagrodę ISPO GOLD WINNER Arc’teryx otrzymał za spodnie Alpha SV BIB CZ, wykonanych z laminatu GORE-TEX® Pro. Spodnie zostały zaprojektowane do zaawansowanych górskich aktywności zimowych, w tym do wspinaczki lodowej. W rozmiarze M ważą 575 g.

ISPO MUNICH 2013: nowa kolekcja lifestylowa marki Arc'teryx (fot. 4outdoor)ISPO MUNICH 2013: nowa kolekcja lifestylowa marki Arc’teryx (fot. 4outdoor)

Z ciekawostek bardziej branżowych warto dodać, że Arc’teryx na dobre zadomowił się na naszym rynku i przeszedł na ceny w polskich złotych, przez co będą one uniezależnione od wahań walutowych, a ceny niektórych produktów będą dodatkowo „urealnione” wobec oczekiwań polskiego rynku. Oznacza to po prostu, że w wybrane produkty będą tańsze.

  • Lowe Alpine

Podczas ISPO MUNICH została zaprezentowana kolekcja odzieży marki Lowe Alpine, która po przerwie znów powróciła do odzieżowego tematu.

Kolekcja podzielona jest na jasno sprecyzowane linie: Alpine, Mountain oraz Trekking. Wśród technologii znajdziemy: Triplepoint®, Aleutian®, Stormweave, czy Dryflo®, a także PrimaLoft®, Polarte® i Pertex. Marka postawiła na stonowane kolory i bardziej tradycyjne kroje.

ISPO MUNICH 2013: powrót do odzieży marki Lowe Alpine (fot. 4outdoor)ISPO MUNICH 2013: powrót do odzieży marki Lowe Alpine (fot. 4outdoor)

Jednym z ciekawszych modeli w kolekcji jest techniczna kurtka Taiga Jacket (zdjęcie powyżej), wykonana z trójwarstwowego laminatu Triplepoint® AP. Wodoszczelna, oddychająca, z laminowanymi szwami, posiada dwubiegowy wodoszczelny zamek główny YKK, dwie zasuwane na zamki wysoko umieszczone kieszenie boczne, dwie kieszenie wewnętrzne, regulowany kaptur. Model waży 440 g i ma także do kompletu spodnie Taiga Pant.

Interesującym modelem jest także kurtka Chimera Jacket, w której zastosowano ocieplinę PrimaLoft® One (60g/m2), materiałem wierzchnim jest Pertex Quantum®, zaś rękawy i panele boczne wykonane są z elastycznego i oddychającego materiału Aleutian® Ceramic.

Nowej kolekcji Lowe Alpine poświęcimy jeszcze oddzielny artykuł.

  • Haglöfs

Podobnie jak większość topowych marek, także Haglöfs w przyszłym sezonie postawi na GORE-TEX® Pro. Z nowego wytrzymałego laminatu powstanie m.in. zestaw do wymagajacych wspinaczek: kurtka Rock Hard Jacket oraz spodnie Roc Hard BIB.

Ważąca 670 g w rozmiarze L kurtka wykonana jest z laminatu o gęstości 70 denierów na korpusie i w kapturze oraz z laminatu o gęstości 150 denierów na anatomicznie skrojonych rękawach. Konstruktorzy zadbali aby szwy nie pojawiały się w newralgicznych miejscach – nie ma ich na przykład na ramionach. Regulowany w trzech kierunkach kaptur kompatybilny jest z kaskiem wspinaczkowym.

ISPO MUNICH 2013: kurtka Rock Hard Jacket marki Haglofs (fot. 4outdoor)ISPO MUNICH 2013: kurtka Rock Hard Jacket marki Haglofs (fot. 4outdoor)

ISPO MUNICH 2013: kurtka Rock Hard Jacket marki Haglofs (fot. 4outdoor)ISPO MUNICH 2013: kurtka Rock Hard Jacket marki Haglofs (fot. 4outdoor)

Kurtka wyposażona jest w wodoodporne zamki, przy czym zamek główny jest dwukierunkowy. Posiada dwie wysoko umieszczone kieszenie oraz kieszonki od wewnętrznej strony kurtki. Rock Hard Jacket ma pod ramionami zamki poprawiające wentylację, a z porzodu w gardzie znajdują się perforacje.

Spodnie Roc Hard BIB w rozmiarze L ważą 915 g, jednak ta waga nie powinna dziwić, model ten z pewnością należy do bardzo solidnych. Podobnie jak w kurtce, w miejscach najbardziej narażonych na przecieranie zastosowano mocniejszy materiał – na kolanach i pośladkach mamy laminat o gęstości 150 denierów. Dodatkowo w kolanach znajdują się wyjmowane wkładki z lekkiej pianki. Górna część spodni a’la ogrodniczki, wykonana jest z elastycznej tkaniny.

ISPO MUNICH 2013: spodnie Roc Hard BIB marki Haglofs (fot. 4outdoor)ISPO MUNICH 2013: spodnie Roc Hard BIB marki Haglofs (fot. 4outdoor)

ISPO MUNICH 2013: spodnie Roc Hard BIB marki Haglofs (fot. 4outdoor)

ISPO MUNICH 2013: wyjmowana pianka w spodniach Roc Hard BIB marki Haglofs (fot. 4outdoor)ISPO MUNICH 2013: wyjmowana pianka w spodniach Roc Hard BIB marki Haglofs (fot. 4outdoor)

Spodnie mają długi zamek przedni, zamki wzdłuż nogawek od kolan w dół oraz zamek z tyłu spodni. Wszystkie zamki są wodoodporne. Ogrodniczki wyposażone są w laminowaną kieszeń na ważne drobiazgi, dół spodni wzmocniony jest materiałem Schoeller® Keprotec®.

Marka Haglöfs doczekała się również nagrody ISPO GOLD WINNER za kurtkę softshellową Roca II Hood.

ISPO MUNICH 2013: kurtka Roca II Hood marki Haglofs (fot. 4outdoor)ISPO MUNICH 2013: kurtka Roca II Hood marki Haglofs (fot. 4outdoor)

Model ten reprezentuje hybrydowe podejście do tematu softshelli – przednia część korpusu, ramiona oraz kaptur zostały wykonane z laminatu Windstopper® połączonego z syntetyczną ociepliną – QuadFusion+ 80 g, rękawy i plecy uszyto z materiału Windstopper®. Roca II Hood ma regulowany kaptur, kompatybilny z kaskiem wspinaczkowym, dwie przednie, wysoko umieszczone kieszenie oraz zamki pod pachami.

ISPO MUNICH 2013: marka Haglofs nie rezygnuje także z kolorów w swoich modelach butów (fot. 4outdoor)ISPO MUNICH 2013: marka Haglofs nie rezygnuje także z kolorów w swoich modelach butów (fot. 4outdoor)

W pierwszej części naszej prezentacji nowości produktowych na sezon jesień-zima 2013/14 to wszystko – już wkrtóce kolejne artykuły. 

KOMENTARZE

WORDPRESS: 1