HomeRynek outdoor

Portugalska marka BERG Outdoor podbija polski rynek

Marka BERG Outdoor z początkiem 2013 roku wkroczyła odważnie na polski rynek outdoorowy, wnosząc do niego sporo portugalskiej świeżości. Dzięki BERG Outdoor polscy turyści i fani outdooru zyskali nowe możliwości w postaci doskonałych produktów za przystępną cenę. 

Turystka w centrum

Marka BERG Outdoor powstała w 2002 roku w Portugalii i jest częścią największej grupy gospodarczej w tym kraju. Obecnie produkty firmy dostępne są w Ameryce Południowej i Afryce oraz w ośmiu krajach Europy. 

Od początku w centrum zainteresowania marki znajdował się sprzęt turystyczny. Ze względu na doskonałą jakość i niskie ceny namioty wyprawowe i biwakowe oraz śpiwory szybko zyskały uznanie klientów. W krótkim czasie uruchomiono produkcję plecaków turystycznych i do codziennego użytku.

Systemy nośne plecaków oraz materiały wykorzystywane do produkcji nie odstają od światowych standardów, zapewniając wygodę i komfort także podczas długich i intensywnych wycieczek.

Własne technologie 

Produkcja odzieży własnych projektów to kolejna grupa asortymentowa, na którą postawiła portugalska marka. Autorskie systemy membranowe SKIN COVER i BODY SHIELD o parametrach wodoodporności nawet do 20 000 mm/H2O szybko znalazły swoich zwolenników.

Bogata oferta obuwia turystycznego z membraną WATERPROFF i podeszwami światowego lidera Vibram® dopełnia oferty BERG Outdooru. 

Berg Outdoor, buty OtterBerg Outdoor, buty Otter

Berg Outdoor, plecak AttakBerg Outdoor, plecak Attak

Marka zadbała także o mniej zaawansowanych turystów – z myślą o nich powstała kolekcja miejskiego obuwia, sprawdzającego się zarówno w miejskiej dżungli, jak i podczas pieszych wycieczek.

Poza szlakiem z profesjonalistami

Jednym z przełomów w historii marki było stworzenie kolekcji do trail runningu. Firma odniosła na tym polu wiele sukcesów, a bogata oferta obuwia i odzieży do biegania sprawiła, że BERG Outdoor znalazł się w kręgu zainteresowania największych sportowców. 

Carlos Alberto Gomes De Sa biegnie po zwycięstwo w Badwater Ultramarathon (fot. carlos-sa.com)Carlos Alberto Gomes De Sa biegnie po zwycięstwo w Badwater Ultramarathon (fot. carlos-sa.com)

Marka wspiera Carlosa Sa – utytułowanego ultrabiegacza portugalskiego, zdobywcy 4. miejsca na mitycznym Marathon des Sables, a kilka dni temu zwyciężył w morderczym Badwater Ultramarathon. Carlos odnosił sukcesy także w zawodach Ultra-Trail du Mount-Blanc, jest przy tym rekordzistą świata w biegu na Aconcagua. 

Carlos Alberto Gomes De SaCarlos Alberto Gomes De Sa

Nagrody branżowe

Produkty Berg Outdooru docenili zarówno fani outdooru, jak i branża. Marka zdobyła wiele nagród podczas największych targów sportowych.

W lipcu 2012 roku BERG Outdoor zdobył złotą nagrodę na OutDoor INDUSTRY AWARD 2012 we Friedrichshafen za biodegradowalny bidon BIO BOOTLE. Natomiast podczas tegorocznych targów ISPO MUNICH firma zdobyła trzy nagrody, w tym GOLD WINNER w kategorii innowacje za plecak i pas LYNX 10+5 & C2S Belt.

BERG Outdoor w Polsce

Na przestrzeni ostatnich kilku lat BERG Outdoor stał się najbardziej rozpoznawalną i cieszącą się uznaniem marką outdoorową w Portugalii. Na bazie tych sukcesów firma rozszerza swoją działalność na kolejne rynki, docierając także do Polski. Oficjalnie od grudnia 2012 roku wyłącznym dystrybutorem marki BERG Outdoor w Polsce jest firma Robinson Europe S.A. z Bielska Białej. 

Marka miała już za sobą debiut oraz udaną kontraktację podczas Targów KIELCE SPORT – ZIMA 2013. Sezon jesienno-zimowy będzie dla firmy pierwszym istotnym doświadczeniem rynkowym, a produkty BERG Outdoor pojawią się w kilkudziesięciu sklepach.

Jesteśmy zadowoleni zainteresowaniem nową marką. BERG Outdoor jest dla nas synonimem odzieży i sprzętu turystycznego o wysokiej jakości. Chcemy pokazać BERG Outdoor jako innowacyjną i modną markę – mówi Przemysław Olma, Dyrektor Działu Sportowego Robinson Europe S.A. – Marka BERG Outdoor jest wyrazista i jest w stanie doskonale wpasować się w polskie realia outdoorowych potrzeb. Największą jej zaletą jest niski poziom cenowy i doskonała jakość – zapewnia.

W najbliższym czasie marka chce przede wszystkim pracować nad swoją rozpoznawalnością. W tym celu planowane są liczne kampanie marketingowe za pośrednictwem internetu oraz prasy drukowanej. Firma ma również plany na mniejsze akcje lokalnie wspierające swoich partnerów biznesowych.

Na przełomie lipca i sierpnia firma Robinson Europe S.A. planuje pokaz kolekcji letniej BERG Outdooru, który prawdopodobnie odbędzie się w okolicach Bielska Białej. Firma zaprezentuje najnowszą kolekcję odzieży, obuwia oraz sprzętu turystycznego portugalskiej marki. 

Więcej informacji o marce na stronie: www.bergoutdoor.com

Artykuł sponosorowany

KOMENTARZE

WORDPRESS: 9
  • comment-avatar
    Anonim 11 lat ago

    Innowacyjne produkty o wysokiej jakości…. Rozumiem, że artykuł jest sponsorowany. Jednak dla mnie portal jest wartościowy, jeżeli czytając umieszczone w nim są sensowne. W przeciwnym razie marnuję swój czas, i przestaję tutaj zaglądać. Onet poszedł tą stronę, i już sam tytuł ma sugerować atrakcyjną treść. 4outdoor jeszcze nie poszedł w tą stronę, umieszcza jednak już treści, których czytanie to strata czasu. W przydku portalu o tak wąkiej tematyce, jest to dziwne. Wiec w przyszłości może sie okazać, ze nie ma sensu tutaj zaglądać.

    Np czytam, że marka odważnie weszła na rynek polski. Sprawdzam, i co widzę?
    http://www.outdoorzy.pl/276_berg-outdoor
    Sam dystrybutor ma całe 12 produktów 🙂 Cóż za odwaga!

    Czytam dalej o wysokiej jakość. Rozumiem marketingową potrzebę koloryzowania. Jednak jak 4outdoor moze to przepuścić? Czy namiot za 139 zł, buty za 169 zł czy spiwór za 99 zł mogą być wysokiej jakości? Jakich przymiotników użyć w stosunku do produktów z klasy premium (Arteryx, Patagonia czy Kletter Mussen – tą ostatnia firmę ten sam dystrybutor wprowadza na rynek polski z równie dużą odwagą co tego Berga 🙂

    Sa pewne granice przesady i koloryzowania. W tym przypadku zostały one przekroczone. Powiedzmy szczerze-jakość tych produktów jest… nawet nie na poziomie Campusa. Bardziej… Gryzzly. Wiec o klasę wyżej niż „produkty outdoorowe” w Lidlu. W tym sensie, oferta jest wyraziste, ale gdzie te innowacje? 🙂 Dla mnie wyglada to jak outdoorowe linia dla Biedronki. Też portugalskiej 🙂

    Zadna kasa nie śmierdzi. Ale chcecie nas o czymś informować czy wylacznie reklamować?

    • comment-avatar
      Anonim 11 lat ago

      wysoka jakość. Wysoka jakość może być w stosunku do ceny… Nie każdego stać na Arcteryxa

      • comment-avatar
        Anonim 11 lat ago

        Bzdura. Wysoka jakość w stosunku do ceny to wylacznie copywriterski zabieg. Jakość albo jest wysoka, albo niska. Cena jednak moze być dla jednego niska, a ta sama cena dla innego bedzie wysoka- jednak ocena jakości nie może być subiektywna.

        Można wyprodukować buty outdoorowe za 9,90 zł i twierdzić, ze jak na tą cenę, jakość jest wysoka, chociaż nie ma jej wcale.

        Wiec uczciwiej powiedzieć „jakość za 99 zł” a nie gadac bzdury o wysokiej jakości w stosunku do ceny.

        Po co mam kupować buty za 99 zł, jak w Lidlu są za 49 zł? Wysokiej jakości w stosunku do ceny 🙂

        • comment-avatar
          Anonim 10 lat ago

          Sprawdź a zobaczysz. To kup pan te buty z lidla i przyjedz pan w tatry na testy!!! Zapraszam na tygodniowy test,choć podejrzewam że nawet 1 dnień nogi Panu nie przetrzymają…

          • comment-avatar
            Anonim 9 lat ago

            Byle sie udalo. W butach Berg nawet na test nie dotrze….

    • comment-avatar
      Anonim 11 lat ago

      Ej tam, ej tam. . Marka jest nowa, może trzeba dać jej czas i wtedy oceniać.
      Polski rynek sam zweryfikuje czy miejsce dla Berga jest czy go nie ma.
      Szukałam informacji o Bergu. Może marka raczkuje, a może rozwija się szybko gdzieś tam. Tego nie wiemy, bo ilość informacji jest bardzo skromna.
      Jedno jest pewne – Sonae to gigant i mógłby wchłonąć niejedną polską markę.
      Berg – możliwe, że w pewnych obszarach zastąpi Campusa. Z tego co słyszałam, to już koniec tej marki. Wygląda na to, że oferta Berga jest spora w Portugalii. Sklepy Sport Zone – chyba ich własne – mają dużą ofertę i biją na łeb GoSporty, Intersporty i inne sieciowe sklepy sportowe, przynajmniej wyglądem.

      Co do jakości – nie wiem, nie znam. Nie posiadam. Ale tu też czas pokaże.

      Informacja na portalu nie musi być ciekawa dla Ciebie.
      Mnie zaciekawiła. Życzę powodzenia.

      • comment-avatar
        Anonim 11 lat ago

        Panie Robinson. Marka nowa? Cyt: Na przestrzeni ostatnich kilku lat BERG Outdoor stał się najbardziej rozpoznawalną i cieszącą się uznaniem marką outdoorową w Portugalii. Koniec cytatu.
        Wiec już chyba można oceniać?

        Czytaj ze zrozumieniem, do czego się odnosiłem w poście. Z pewnością nie do tego, czy post jest interesujący, czy nie jest interesujący. Przypominam, iż jest to portal branżowy, wiec powinno się pisać jak do osób które mają duże doświadczenie w branży. A nie jak do laika co się zastanawia, która membrana lepsza – Woretex czy Waterproof 🙂

    • comment-avatar
      Anonim 10 lat ago

      BERG HAWK. Kupiłem ubrałem i nawet poszedłem w „góry” nie spadła ani jedna kropla deszczu była tylko rosa na trawie i błoto ale to dla tych butów za dużo. Przemokły całkowicie a co gorsza o mało nogi się nie zaśmierdziały pomimo, że nigdy z potliwością stóp nie miałem problemów. Buty są ładnie zrobione i są wygodne jednak nie nadają się do niczego. Totalny dramat i porażka.

  • comment-avatar
    matii 7 lat ago

    Na moje nieszczęście zakupiłem buty właśnie tej firmy. Rozpadły się po 2 miesiącach i to całkowicie. Odkleiło się wszystko co tylko mogło w tych butach i na dodatek skóra popękała w taki sposób że buty nie nadają się już do jakiejkolwiek eksploatacji. Dodam że oczywiście buty zostały oddane na gwarancję która nie została uznana. Pieniądze wyrzucone w błoto. Odradzam szkoda pieniędzy.