HomeRynek outdoor

Marki SALEWA i DYNAFIT dołączyły do Fair Wear Foundation

Zarówno zrównoważony rozwój jak i odpowiedzialność społeczna odgrywają kluczową rolę w dzisiejszym społeczeństwie i przemyśle. Grupa Oberalp wraz ze swoimi markami SALEWA, DYNAFIT, Wild Country i POMOCA zamierza sprostać temu wyzwaniu i w tym roku otwiera nowy rozdział na drodze do jeszcze większej społecznej odpowiedzialności w działaniach firmy.

Specjalizująca się w sportach górskich grupa opublikowała w lipcu 2013 swoje drugie sprawozdanie dotyczące idei zrównoważonego rozwoju. Odświeżona wersja raportu nosi nazwę “Koncentracja na Jednostce” i prezentuje strukturę działań firmy oraz stanowi dokumentację wdrażania strategii CSR. Z radością informujemy również, że we wrześniu 2013 Grupa Oberalp razem ze swoimi markami SALEWA i DYNAFIT została członkiem fundacji Fair Wear Foundation (FWF).

Grupa Oberalp z siedzibą w Bolzano/Południowy Tyrol to lider na rynku artykułów sportowych. Skupia ona marki takie jak SALEWA, DYNAFIT, Wild Country i POMOCA, które łączy pasja do sportów górskich oraz polityka ochrony surowców naturalnych. Każda aktywność rozpatrywana jest z perspektywy jednostki definiowanej nie tylko jako nasza docelowa grupa wspinaczy, ale również nasi pracownicy, partnerzy i wszyscy inni biorący udział w procesie produkcyjnym. W erze globalizacji stanowi to ogromne wyzwanie.

Grupa opublikowała swoje drugie sprawozdanie CSR w lipcu 2013 roku. Działania grupy podzielone zostały w nim na pięć głównych obszarów: pracownicy, dostawcy, odpowiedzialność produktowa oraz zarządzanie środowiskiem. Odświeżona wersja raportu uzupełniona została o dotychczasowe osiągnięcia i możliwości rozwoju oraz dokładnie określone wyzwania stojące przed Grupą. Elektroniczna wersja sprawozdania dostępna jest w trzech oficjalnych językach spółki – niemieckim, włoskim i angielskim. Można ją pobrać na stronie poświęconej CSR: http://www.csr.oberalp.com/

Zrównoważony rozwój oraz odpowiedzialne korzystanie z zasobów naturalnych to dla nas nic nowego. Naszym celem, jak i drogą jest ciągłe doskonalenie. Pragniemy systematycznie ustalać strategiczny plan CSR obowiązujący na wszystkich szczeblach firmy. Priorytetem jest bowiem, by dla naszej grupy zrównoważony rozwój stał się rzeczywistością i codziennością – mówi Massimo Baratto, Prezes Grupy Oberalp. 

Grupa Oberalp dołączyła do fundacji Fair Wear 25 września br., by jeszcze intensywniej pracować nad poprawieniem warunków pracy na każdym odcinku łańcucha dostaw. Jest to kluczowy krok na drodze do skutecznego i usystematyzowanego wdrażania założeń odpowiedzialności społecznej.

Bardzo cieszymy się, że fundacja Fair Wear została naszym profesjonalnym, niezależnym partnerem, który może wspierać nas swoim wieloletnim doświadczeniem i specjalistyczną wiedzą w kwestii dostawców lokalnych. Tym samym stajemy się częścią silnego systemu wspomagającego aktywne wymiany w sektorze i jako jedni z wielu partnerów projektu możemy odegrać swoją rolę w inicjatywie FWF – pomóc w dokonaniu zmiany i poprawie warunków pracy podczas procesów produkcyjnych prowadzonych przez naszych dostawców – komentuje Ruth Oberrauch, kierownik ds. CSR w Grupie Oberalp.

Wspaniale, że SALEWA i DYNAFIT dołączyły do fundacji FWF. Obie są wiodącymi markami, które w jasny i długofalowy sposób skupiają się na idei zrównoważonego rozwoju, co znakomicie pasuje do wizji FWF dotyczącej działającego w zrównoważonego sposób sektora przemysłu konfekcyjnego – mówi koordynator procesu weryfikacyjnego FWF Kees Gootjes.

Fundacja Fair Wear to niezależna organizacja non-profit, której celem jest poprawa warunków pracy w przemyśle tekstylnym i odzieżowym na całym świecie. Obecnie inicjatywa zrzesza już ponad 90 firm. Unikalne podejście FWF zakłada i akceptuje fakt, że nie ma ubrania, które byłoby w 100% „fair“.

Nowo przystępujący członkowie fundacji zobowiązani są do podpisania “FWF Code of Labour Practices”, czyli specjalnego kodeksu zawierającego osiem punktów opracowanych na bazie założeń UN (ONZ) i ILO (MOP):

  • praca i jej rodzaj pozostają w sferze wolnego wyboru jednostki,
  • przyjmowaniu do pracy nie powinna towarzyszyć jakakolwiek dyskryminacja,
  • „nie” dla wyzyskiwania dzieci,
  • wolność związków zawodowych oraz prawo do negocjacji w sprawie umowy zbiorowej,
  • godziwe zarobki,
  • „nie” dla nadgodzin,
  • zapewnianie bezpiecznych i przyjaznych zdrowiu warunków pracy,
  • zawieranie prawnie obowiązujących umów o pracę.

Postępy, jakich dokonują członkowie fundacji w procesie wdrażania postanowień kodeksu na każdym odcinku łańcucha dostaw są szczegółowo dokumentowane i publikowane w ramach corocznego sprawozdania z działań fundacji. Grupa Oberalp również będzie zobowiązana do złożenia raportu dotyczącego współpracy z dostawcami.

Przy zaangażowaniu FWF powstaje nowa zbiorowa odpowiedzialność społeczna pomiędzy marką jako klientem a indywidualnymi producentami. Jest to nasze wyzwanie, jakie postawiliśmy przed sobą dzięki wsparciu FWF.

 Informacja prasowa Grupy Oberalp

KOMENTARZE

WORDPRESS: 1
  • comment-avatar
    Anonim 11 lat ago

    zasłona dymna. Nie poprawniej dla ekonomi dla pracowników… było by przenieść produkcję do europy?

    A zapomniałem w Europie za drogo wychodzi po pracownicy są przyzwoicie opłacani a normy wysoko ustawiają poprzeczkę bezpieczeństwa