Barometr rynku: wrzesień na plusie

Sklepy biorące udział w naszym barometrze rynku outdoor zakończyły wrzesień z pozytywnymi wynikami sprzedaży – względem września 2012 roku były one wyższe o 2,6 proc.

Wrzesień był miesiącem ciepłym, momentami deszczowym, jednak sprzyjającym aktywnościom outdoorowym. Pierwszy miesiąc jesieni zachęcał do podróży i sportów na łonie natury, co miało wpływ na wyniki sprzedaży w sklepach outdoorowych.

Wrzesień zakończyła również na plusie sieć sklepów INTERSPORT Polska. Łączne przychody netto ze sprzedaży osiągnięte we wrześniu wyniosły 15 695 tys. zł i były wyższe o 3,0 proc. w stosunku do analogicznego okresu 2012 roku (było: 15 244 tys. zł).

Narastająco od stycznia do września 2013 roku Spółka wypracowała przychody netto ze sprzedaży w wysokości 159 860 tys. zł, czyli o 8,8 proc. mniej w stosunku do analogicznego okresu 2012 roku (było: 175 260 tys. zł, w tym 13 323 tys. zł z dodatkowej sprzedaży produktów EURO).

Jak podaje GUS sprzedaż detaliczna w Polsce we wrześniu wzrosła o 3,9 proc. w porównaniu z analogicznym okresem 2012 roku, a miesiąc do miesiąca spadła o 0,9 proc. Sprzedaż detaliczna realnie wzrosła o 4,1 proc. rok do roku.

We wrześniu 2013 r. w porównaniu do sierpnia br. odnotowano za to nieznaczny spadek liczby bezrobotnych. Stopa bezrobocia utrzymała się na tym samym poziomie, natomiast w stosunku do września ub. roku zaobserwowano wzrost zarówno liczby bezrobotnych jak i stopy bezrobocia. Większa niż przed miesiącem, ale mniejsza niż przed rokiem, była liczba bezrobotnych nowo zarejestrowanych. Więcej osób niż w sierpniu br. i we wrześniu ub. roku wyrejestrowano z urzędów pracy. W końcu września 2013 r. do urzędów pracy zgłoszono mniej ofert pracy niż w poprzednim miesiącu br., ale więcej niż w analogicznym okresie ub. roku.

Liczba bezrobotnych zarejestrowanych w urzędach pracy w końcu września 2013 r. wyniosła 2083,1 tys. osób (w tym 1084,3 tys. kobiet) i była niższa niż przed miesiącem o 0,1 tys. osób. W ujęciu rocznym wzrosła o 104,1 tys. osób (w analogicznym okresie 2012 roku zanotowano wzrost o 14,3 tys. osób, tj. o 0,7 proc.).

W naszym barometrze prezentowane są wyniki sprzedaży z 15 topowych sklepów outdoorowych w Polsce:

  • 8a.pl (Gliwice)
  • Alpin Sklep (Warszawa)
  • E-Pamir.pl (2 sklepy, Kraków, Kielce)
  • Mammut (Sklep Firmowy, Katowice)
  • sieć Skalnik (5 sklepów, Wrocław)
  • Trawers (2 sklepy, Łódź)
  • TrekkerSport (Poznań)
  • Woda Góry Las (Poznań)
  • Weld – Sklep Górski (Dąbrowa Górnicza)

KOMENTARZE

WORDPRESS: 0