Dwucyfrowe wzrosty spółki Black Diamond

Firma Black Diamond Inc opublikowała swoje wstępne dane finansowe za ostatni kwartał oraz za cały rok 2013, który zakończył się 31 grudnia. W czwartym kwartale 2013 roku, sprzedaż marek Black Diamond, Gregory, Pieps i POC wzrosła o 24 proc., osiągając 60.4 mln dolarów. W 2013 roku obroty wzrosły aż o 15 proc. do 203 mln dolarów.

2013 był rokiem znaczących osiągnięć strategicznych, w tym uruchomienia odzieży marki Black Diamond, otwarcie własnej działalności dystrybucyjnej w Japonii, zintegrowania marek POC i Pieps – powiedział Peter Metcalf, prezes i dyrektor generalny Black Diamond. – Nasz 24-procentowy wzrost sprzedaży w czwartym kwartale był szeroko zakrojony, doświadczyliśmy dwucyfrowego wzrostu we wszystkich naszych markach, kategoriach i głównych regionach geograficznych.

Peter Metcalf, CEO Black Diamond Inc (fot. Black Diamond)Peter Metcalf, CEO Black Diamond Inc (fot. Black Diamond)

Firma Black Diamond ma nadzieję, że 2014 rok również przyniesie dwucyfrowe wzrosty. Jak przyznał Metcalf, firma jest doskonale przygotowana do wiosennego sezonu. W 2014 roku planowana jest dalsza ekspansja odzieży Black Diamond, POC zaprezentuje kolekcję dla miłośników kolarstwa szosowego, firma postawi także na promocję najnowszej technologii lawinowej, czyli na JetForce

Black Diamond, plecak z technologią JetForceBlack Diamond, plecak z technologią JetForce

Firma oczekuje, że w 2014 roku sprzedaż wzrośnie od 16 do 18 proc.

W 2013 roku marża brutto pozostała na stabilnym poziomie 38,2 proc. Spółka oczekuje, że marża brutto w roku obrotowym 2014 będzie się wahać od 39,5 do 40,5 proc.

Źródło: Black Diamond Inc.

KOMENTARZE

WORDPRESS: 0