HomeRynek outdoor

Aaron Feuerstein, założyciel Malden Mills (obecnie Polartec), otrzymał w tym roku tytuł OutDoor Celebrity of the Year

Podczas targów OutDoor 2014 założyciel firmy Malden Mills – Aaron Feuerstein – został nagrodzony tytułem OutDoor Celebrity of the Year 2014. Była to 9. edycja tej nagrody.

W trakcie specjalnej ceremonii David Udberg, człowiek z branży oraz rzecznik outdooru, opisał osiągnięcia Aarona Feuersteina jako: „monumentalne w skali branży outdoorowej oraz pod względem poświęcenia dla swoich ludzi”. W imieniu Aarona Feuersteina, który nie mógł przybyć z Ameryki, nagroda została odebrana przez Erica Yunga, Dyrektora ds. Sprzedaży na Europę.

Aaron FeuersteinAaron Feuerstein

Są ludzie, którzy wszystko zawdzięczają sobie, jednak są również osoby, które dorastały w naszym biznesem i pomagały go rozwijać. Aaron Feuerstein należy do tej drugiej kategorii. Aaron jest synem i bratankiem przemysłowców, którzy byli właścicielami firmy Malden Mills – od 1906 r. jednego z największych pracodawców w Lawrence (stan Massachusetts). W latach 60. XX wieku Aaron Feuerstein przejął firmę, która słynęła z produkcji wełnianych swetrów dla robotników. Zanim nastały lata 80. XX wieku zapotrzebowanie na wełniane swetry dla robotników spadło, a firma Malden Mills stanęła na krawędzi bankructwa. 

Feuerstein zdawał sobie sprawę, że czasy swetrów robotniczych dobiegają końca i w związku z tym w 1981 r. zainwestował w opracowanie technologii nowej dzianiny. Nazwał ten materiał Polarfleece i opatentował go pod nazwą Materiały Kontrolujące Mikroklimat Polartec.

W podsumowaniu XX wieku magazyn Time sporządził listę najważniejszych innowacji tego stulecia – Polartec został uznany za jedno ze 100 Najważniejszych Odkryć XX wieku wraz z suwakami, plastrami, komputerami, soczewkami kontaktowymi, pralkami, pigułkami antykoncepcyjnymi oraz klockami Lego. „Wynalezienie dzianiny Polarfleece zrewolucjonizowało sposób w jaki ubieramy się i chronimy przed zimnem” – stwierdzał artykuł.

Jednak wielkość przedsiębiorcy można w pełni ocenić dopiero kiedy czasy stają się trudne, a w 1995 r. sytuacja firmy zdecydowanie nie należała do łatwych. Wkrótce po pokaźnych inwestycjach w badania, opracowanie i wprowadzenie do produkcji polaru z utylizowanych materiałów, pożar zniszczył całą halę produkcyjną. 

Dyrektor Generalny Aaron Feuerstein, który akurat skończył 70 lat, mógł w tym momencie spokojnie przejść na emeryturę dzięki pieniądzom z odszkodowania lub, jak to było powszechnie przyjęte, przenieść produkcję do krajów rozwijających się. Jednak co by się stało z jego pracownikami? 

Feuerstein postanowił jednak odbudować fabrykę w dokładnie tym samym miejscu, co stanowiło dowód oddania swoim pracownikom i miastu. Nie zwolnił żadnego pracownika, a co więcej wciąż wypłacał im pensje podczas kiedy fabryka była odbudowywana. Mówi się, że kosztowało go to 1,5 miliona dolarów na tydzień – co daje całkowity koszt 400 milionów dolarów, z czego ubezpieczenie pokryło tylko 3/4.

Feuerstein zaczął być nazywany „Człowiekiem Malden Mills” w uznaniu zaangażowania na rzecz swoich pracowników oraz miejscowości Lawrence. On sam żył skromnie, nigdy nie trwoniąc pieniędzy na luksusy, takie jak prywatne samoloty. Nigdy nie miał szofera, gdyż wolał sam prowadzić. Feuerstein dokonał czegoś więcej niż tylko opracowanie jednej z najważniejszych dzianin w historii odzieży outdoorowej – stał się wzorem odpowiedzialnego pracodawcy. 

Aaron Feuerstein liczy obecnie 88 lat. W 2004 r. opuścił firmę. Dzisiaj Polartec oferuje ponad 300 różnych technologii, których celem jest zapewnienie użytkownikowi ciepła, suchości, a przede wszystkim wygody podczas uprawiania najróżniejszych aktywności outdoorowych. 

Aaron Feuerstein został wybrany przez międzynarodowy panel czołowych dziennikarzy oraz przedstawicieli branży outdoorowej: Arne Arens (The North Face, Szwajcaria), Laurent Belluard (Montagne, Francja), Dr. Bene Bendedikt (Alpin, Niemcy), Simon Baseley (OCC Outdoor, Wielka Brytania), Eugenio Di Maria (EDM Publications, Włochy), Horst O. Frankl (SAZ, Niemcy), Sandro Parisotto (Scarpa, Włochy), Andy Schimeck (Marmot, Niemcy), Jordi Vilagut (Diffusion Sport, Hiszpania) oraz Antje von Dewitz (Vaude, Niemcy). 

Źródło: OutDoor Show

KOMENTARZE

WORDPRESS: 0