HomeRynek outdoor

ISPO BRANDNEW 2015 – produkty przyszłości

ISPO BRANDNEW to największy na świecie konkurs dla debiutantów w branży sportowej. We współpracy z międzynarodowymi ekspertami targi ISPO wybrały 50 zwycięzców spośród 431 zgłoszeń w 8 różnych kategoriach. 50 najbardziej obiecujących produktów spośród nagrodzonych mieliśmy okazję oglądać podczas targów ISPO MUNICH, które odbyły się w dniach od 5 do 8 lutego.

To już 27. rok poszukiwań przez ISPO najbardziej ekscytujących start-upów w branży sportowej. 431 nowych marek, które działają nie dłużej niż 4 lata, zgłosiło się do konkursu w 2015 r. Niezależne jury składające się ze zwycięzców z lat poprzednich oceniało wszystkie zgłoszenia i wybrało Zwycięzcę Głównego, siedmiu zwycięzców w kategoriach: Akcesoria, Sprzęt Lato, Sprzęt Zima, Styl, Kołowce, Odzież Sportowa, Technologie Cyfrowe, jak również 41 dodatkowych finalistów. Przyznana została również Nagroda Świadomości Społecznej.

Tobias Gröber, Dyrektor Wykonawczy Business Unit Consumer Goods Exhibitions targów Messe München GmbH, stwierdził:

Duża ilość zgłoszeń do konkursu w 2015 r. pokazuje niezachwiany potencjał branży sportowej do bycia innowacyjną. Podobnie jak to było w przypadku zwycięzców z lat ubiegłych, ISPO BRANDNEW wspomaga również najświeższych zwycięzców w skutecznym wejściu na rynek. Czekamy z niecierpliwością aby przekonać się, które z nowych marek w pełni zadomowią się na rynku w najbliższych latach. 

Nagroda Główna: Onoo, Niemcy, 2014

Stylowe i funkcjonalne kurtki dla aktywnych mieszkańców miasta


Kurtki produkowane przez młodą monachijską firmę Onoo łączą w sobie materiały naturalne i techniczne. Odzież ta charakteryzuje się wyjątkowym krojem, który zapewnia maksymalną swobodę ruchu aktywnym mieszkańcom miasta. Celem Onoo jest zaoferowanie klientom wyjątkowego produktu – najlepszej jakości materiały zapewniają wyróżniający się wygląd, funkcjonalność oraz wyjątkowość w dotyku. Efektem są techniczne kurtki miejskie o nowoczesnym i nieformalnym wyglądzie, a do tego posiadające właściwości oddychające, wiatroszczelne oraz wodoodporne. Marynarka Sendling może posłużyć za dobry przykład stylu marki – została wykonana z filcowanej wełny pokrytej Teflonem. 

Nagroda w kategorii Akcesoria: HEXO+, Francja, 2014

Innowacyjne drony umożliwiające niezwykłe ujęcia filmowe

Innowacyjny dron HEXO+ to autonomiczny system lotniczy umożliwiający kręcenie wysokiej jakości materiałów filmowych – jest wysoce prawdopodobne, że radykalnie zmieni to sposób, w jaki powstają ujęcia ze sportów dynamicznych. Dzięki wykorzystaniu funkcji GPS telefonu komórkowego, sterowany automatycznie dron leci za snowboarderem lub narciarzem, co umożliwia kręcenie filmów nawet w najbardziej niedostępnych obszarach. Współzałożycielem firmy jest zawodowy snowboarder z Francji – Xavier de Le Rue. Zapierające dech w piersiach ujęcia wykonane przez drona na jego liniach freeride’owych rozwiewają wszelkie wątpliwości co do przydatności urządzenia. Nie powinno nikogo dziwić, że ten start-up, który pierwotnie miał zgromadzić 50 tysięcy dolarów na serwisie Kickstarter.com, szybko zdobył kapitał w wysokości 1,3 miliona dolarów. 

Nagroda w kategorii Sprzęt Letni: Tentsile, Anglia, 2010

Namiot / domek na drzewie dla entuzjastów outdooru


Namioty Tentsile Tree Tents można traktować jako „domki na drzewie”, które fan outdooru może zabrać ze sobą wszędzie. W zależności od warunków i terenu, namioty Tree Tents można rozbić na ziemi w tradycyjny sposób lub zawiesić pomiędzy drzewami niczym hamak. Użytkownik ma zagwarantowane bezpieczeństwo i wygodę, nawet jeśli grunt jest zalany wodą lub kamienisty lub jeśli chcemy uchronić się przed insektami i zwierzętami pełzającymi po ziemi. Przestrzenny namiot Tentsile Stingray pomieści 3 osoby. Wyposażony jest w płachtę na ziemię, wejście przednie, odpinany tropik oraz komorę, w pełni wykonaną z moskitiery, która zapewnia lepszą wentylację.

Nagroda w kategorii Sprzęt Zima: Ice Rock, Rosja, 2013

Najlżejszy czekan w swojej klasie

Wraz z wprowadzeniem modelu IDOL firma Ice Rock zaoferowała klientom ekstremalnie lekki czekan wykonany z włókna węglowego, idealnie nadający się dla narciarzy skitourowych, freeriderów, wspinaczy oraz innych sportowców outdoorowych. Siedziba firmy znajduje się w Kirowie na północy Rosji, miejscowości, która jest gospodarzem zawodów z cyklu Pucharu Świata we Wspinaczce Lodowej. Dzięki bogatemu doświadczeniu w obróbce włókien węglowych, Ice Rock udało się stworzyć stylisko o zróżnicowanej grubości ścianek. Ten czekan jest niezwykle wytrzymały, pochłania wibracje, a do tego zapobiega wyziębieniu rąk użytkownika. Zwężany profil zapobiega uszkodzeniom czekana w wyniku przeciążenia. Dziób jest wykonany ze stali, a grot − z lekkich stopów aluminium połączonych z tytanową końcówką. Waga wynosi 188 g, a zatem jest to najlżejszy czekan w swojej klasie.

Nagroda w kategorii Styl: Kraft & Ulrich, Niemcy, 2013

Stylowe przechowywanie sprzętu sportowego


Czy istnieje jakiś stylowy sposób na składowanie rowerów, desek surfingowych, deskorolek lub snowboardów w domu? Okazuje się, że tak – a jest to Harper, projekt crowdfundingowy zainicjowany przez firmę Kraft & Ulrich z siedzibą w Hamburgu. Elastyczny system zaczepów na ścianę może być wykorzystywany jako oszczędzająca przestrzeń półka lub cała szafa. Harper składa się z podstawy wykonanej ze sklejki wykończonej zawsze modną dębową okleiną. Oprócz prostych drążków mocowanych do podstawy, system wyposażony jest również w różnego rodzaju haczyki, półki metalowe, drewniane skrzynki oraz pętle z tkaniny – pozwalające różnego rodzaju sprzęt sportowy i akcesoria w sposób prosty, stylowy oraz oszczędzający przestrzeń. Ten wysokiej jakości system jest produkowany w Niemczech. Charakteryzuje się nieskończoną ilością opcji modułowych – nieodzowny element wyposażenia zarówno dla sportowców, jak i miłośników designu. 

Nagroda w kategorii Kołowce: Zehus, Włochy, 2013

Innowacyjny zestaw Pedelec


Włoska firma Zehus zaoferowała system Bike+, który zamienia zwykłe rowery w elektryczne Pedelecs. Na męczących odcinkach system Bike+ włącza się automatycznie w celu wspomożenia rowerzysty. System nie wymaga ładowania z sieci elektrycznej, gdyż odzyskuje energię podczas jazdy i przekazuje ją bezpośrednio do baterii. Silnik, baterie oraz czujniki są zintegrowane w jeden lekki moduł zamocowany na tylnym kole. Nie ma dodatkowych elementów i przewodów. System można spersonalizować i kontrolować przez Bluetooth i aplikację na smartphonie. Bike+ pasuje do wszystkich rowerów i opon w przedziale od 20 do 29 cali. 

Nagroda w kategorii Odzież Sportowa: Wearable Life Science, Niemcy, 2014

Odzież sportowa ze zintegrowaną stymulacją mięśni


Linia odzieży fitness Antelope, stworzona przez firmę Wearable Life Science, oferuje rewolucyjny, przenośny system odzieży sportowej wyposażony w zintegrowane elektrody, czujniki i jednostki monitorujące, które gwarantują maksymalną elastyczność podczas treningu. Oparta na EMS (stymulacji elektrycznej mięśni) odzież dostarcza dodatkowej stymulacji mięśniom podczas uprawiania sportu – wynikiem tego jest zwiększona efektywność treningu, poprawa postawy oraz ogólnej kondycji użytkownika. Wraz z wprowadzeniem produktów do biegania i kolarstwa, firma Wearable Life Science stała się pierwszą marką, która postawiła na integrację technologii EMS z outdoorowym wysiłkiem sportowym. Ta odzież obiecuje szybsze postępy w krótszym czasie, a do tego dostępna jest w przystępnej cenie.

Digital Award: Bragi, Niemcy, 2013

Tracker fitness do ucha


Dash to pierwszy na świecie bezprzewodowy, douszny zestaw słuchawkowy z funkcjami stereo oraz inteligentnymi rozwiązaniami. Dash spełnia również funkcję trackera fitness. Bez konieczności współpracy z jakimkolwiek innym urządzeniem, śledzi tempo, rytm, ilość kroków, uderzenia serca, spalone kalorie i ilość pochłanianego tlenu. Podczas treningu użytkownik otrzymuje w czasie rzeczywistym zwrotną informację dźwiękową. Do tego sprzęt posiada także funkcje odtwarzacza muzyki z zewnętrznego odtwarzacza mp3 (poprzez połączenie Bluetooth) lub z wykorzystaniem własnej pamięci 4 GB. Jakość dźwięku jest niesamowita, a do tego można skorzystać z funkcji izolacji od hałasu. 

Nagroda w kategorii Świadomość Społeczna:, Niemcy/Brazylia, 2013

Wsparcie sportowe dla ubogich dzieci z Brazylii


Projekt charytatywny Headição − Balls 4 Brazil został zainicjowany przez twórcę Headis, René Wegnera oraz jego zespół. Headis przypomina trochę tenis stołowy, ale gra się w niego za pomocą głowy i specjalnej piłki. Celem projektu jest zaoferowanie zajęć sportowych dzieciom oraz nastolatkom z ubogich rodzin, które zazwyczaj nie posiadają dostępu do sportu lub zajęć twórczych. W maju 2014 r. zespół odwiedził sierocińce i inne ośrodki socjalne, zbudował stoły do Headis z beczek na wodę oraz drewna, rozdał sprzęt oraz zorganizował warsztaty. Inicjatorzy chcieli pokazać, że Headição można zdziałać dużo dobrego bez wydawania milionów. Obecnie celem organizacji jest ustabilizowanie i trwałe zakorzenienie projektu w Brazylii, a następnie rozszerzenie go na inne kraje.

źródło: ISPO MUNICH

KOMENTARZE

WORDPRESS: 0