Najnowszy Magazyn 4outdoor – edycja na targi OutDoor Show 2015

Przed nami gorące targowe dni nad Jeziorem Bodeńskim, czyli targi OutDoor we Friedrichshafen. Od 15 do 18 lipca (środa–sobota)na przestrzeni 12 hal ponad 940 wystawców z 41 krajów zaprezentuje najnowsze produkty i innowacje, wyznaczając trendy na kolejny sezon. Zobaczymy także stoiska pięciu producentów z Polski. Należą do nich: Mactronic, Milo, Pajak, Saska Garden oraz Geco-Walls.

W tym roku targi nieco zmieniły swoją szatę graficzną, pojawiła się również nowa aplikacja usprawniająca wystawowe życie – „MyOutDoor”. O nowościach, zmianach oraz tradycyjnych już punktach programu OutDoor Show piszemy na kolejnych stronach magazynu. Nie zabraknie również listy przedstawicieli zagranicznych marek i dwujęzycznej prezentacji polskich wystawców.

Targi to przede wszystkim spotkania i rozmowy. O biznesie rozmawialiśmy z jednym z wystawców – Bartoszem Mockiem, wiceprezesem zarządu w firmie Mactronic.

„Jesteśmy największym w Polsce producentem i dystrybutorem oświetlenia przenośnego. Osiągnięcie takiej pozycji wymagało lat ciężkiej pracy, badań, dużego wkładu serca i zasłużenia sobie na zaufanie użytkowników. Nasi klienci zwracają uwagę na kompleksowe wsparcie, jakie im dajemy, i to dla nas największy powód do zadowolenia. W efekcie z powodzeniem konkurujemy ze światowymi producentami sprzętu outdoorowego, takimi jak Petzl, Black Diamond, Silva czy Fenix, a przy okazji pokonujemy ich warunkami handlowymi” — tak nasz rozmówca podsumowuje pozycję Mactronica na rynku. Co jeszcze wyróżnia produkty marki, jak duża jest firma i kto nią zarządza? O tym wszystkim dowiecie się z naszego wywiadu.

Drugim wywiadem, który zapewne odbije się szerokim echem, jest rozmowa z Arkadiuszem Majewskim z firmy Red Bird.

„W polskich sklepach outdoorowych należy zmienić WSZYSTKO. Czasami łącznie z właścicielem. Polskie sklepy to taki wehikuł czasu. Wszystko się wokół zmienia, a do wielu sklepów wchodzisz i… jakbyś się przeniósł 10 lat wstecz. Zacznijmy od pierwszej lekcji ekonomii. Jaki jest cel przedsiębiorstwa? Większość odpowie: zysk. Otóż nie, moi mili. Celem przedsiębiorstwa jest akumulacja zysku. A tego brakuje polskim sklepom. Kapitału. Dlaczego? Ponieważ spora część z nich nie analizuje żadnych danych! Nie wie, na czym zarabia, na czym traci. Nie wie, jakie produkty sprzedaje, dlaczego, komu i kiedy” — tak diagnozuje polski outdoorowy rynek detaliczny. I nie tylko. Z Arkadiuszem Majewskim rozmawiamy także o kondycji i problemach branży outdoorowej oraz sytuacji firmy Red Bird. Polecamy! 

Na targach OutDoor spotkamy nowości na sezon wiosna/lato 2016, a tymczasem Wojciech Kłapcia już zapoznaje naszych Czytelników z trendami dotyczącymi ultralekkich tkanin i materiałów, również hybrydowych.

„Postęp w obniżaniu wagi jest oczywiście rodzajem nadal panującej mody, która ma swoje zdroworozsądkowe ograniczenie. Mimo to większość ograniczeń spowodowanych przez braki technologiczne zazwyczaj w końcu udaje się obejść – tak jak w przypadku hybrydowych dzianin. Ciekawym zjawiskiem mogą też stać się produkty hybrydowe, a więc takie, które łącząc w sobie kilka funkcji, pozwalają nam na wyeliminowanie części ekwipunku” — pisze nasz ekspert.

W tym numerze znajdziecie także relację ze szkoleniowego weekendu z gwiazdami, czyli Arc’teryx Alpine Academy, najnowsze wieści oraz opis trendów przyszłości, które być może zmienią oblicze branży.

Spis treści 4outdoor nr 37 (4/2015, lipiec):

  • Barometr rynku: majowy wzrost sprzedaży 4
  • Polar Sport w Warszawie 4
  • 4F planuje zagraniczną ekspansję 4
  • Kolejni detaliści w European Outdoor Group 6
  • Marka Berghaus dołączyła do bluesign 6
  • Arc’teryx otwiera pierwszy w Europie własny salon marki 6
  • Makanu wyłącznym przedstawicielem marki Opinel w Polsce 6
  • Polartec świętuje – miliard butelek zostało przetworzonych na dzianiny 8
  • Polartec i Pontetorto rozstrzygają konflikt prawny i zawiązują spółkę 8 

Przed nami targi OutDoor 2015 10
Od 15 do 18 lipca (środa–sobota) we Friedrichshafen odbędą się największe europejskie targi branży outdoorowej – OutDoor 2015. Na przestrzeni 12 hal ponad 940 wystawców z 41 krajów zaprezentuje najnowsze produkty i innowacje, wyznaczając trendy na kolejny sezon. Zobaczymy także stoiska pięciu producentów z Polski.

  • Polska branża outdoor na targach OutDoor 2015 11
  • Polscy przedstawiciele marek na targach OutDoor 2015 12

Co nowego w sezonie wiosna/lato 2016? 14
Przed nami kolejny sezon z nowymi produktami, trendami i potencjalnymi przełomami. Zanim jednak wkroczymy w lato 2016, z nowościami zmierzymy się na targach OutDoor Show we Friedrichshafen. Już teraz przedstawiamy wybrane propozycje od topowych marek.

Lekko i jeszcze lżej – nowości w ultralekkich tkaninach i materiałach 18
„Każda grupa producentów tkanin, membran, ocieplin czy zamków prezentuje swoje najnowsze osiągnięcia. Obecnie najpopularniejszy wyścig to obniżanie wagi oraz zmniejszanie uciążliwości produktów dla środowiska”.
Wojciech Kłapcia

To be or not to be? Targi w działaniach public relations 22
Targi branżowe z założenia to okazja do zawierania kontraktów handlowych. Głównym celem udziału w targach jest sprzedaż. Jednak nie wolno zapominać, że obecność na takim wydarzeniu to także narzędzie komunikacji z otoczeniem, budowanie wizerunku firmy oraz produktu, i co ważne – podpatrywanie i nasłuchiwanie, „co w branży piszczy”. 
Anna Wróblewska, Agencja PROJEKT 77

Outhorn umacnia pozycję na rynku odzieży sportowej 24
Pierwsze półrocze tego roku należało do marki OUTHORN. Dedykowane sesje zdjęciowe, nowa strona internetowa, działania w mediach społecznościowych, sukces kolekcji na targach w Kielcach oraz wyjątkowe wsparcie Partnerów Handlowych – to zaledwie początek szerzej zakrojonych działań.

Arc’teryx Alpine Academy Chamonix 2015 26

Stale podnosimy sobie poprzeczkę 28
Firma rodzinna, działająca na rynku od ponad 25 lat, z ambicjami podbicia rynku nie tylko w Polsce, ale i za granicą. O obecnej kondycji firmy Mactronic i planach na przyszłość rozmawiamy z Bartoszem Mockiem, wiceprezesem zarządu.

Dzięki kryzysowi mam naprawdę fajną firmę 30
„Jaki jest cel przedsiębiorstwa? Większość odpowie: zysk. Otóż nie, moi mili. Celem przedsiębiorstwa jest akumulacja zysku. A tego brakuje polskim sklepom. Kapitału. Dlaczego?” – o kondycji i problemach branży outdoorowej oraz sytuacji firmy Red Bird rozmawiamy z Arkadiuszem Majewskim.

***

Zachęcamy do prenumeraty Magazynu 4outdoor Biznes oraz do zakupu najnowszego numeru i numerów archiwalnych w księgarni wspinanie.pl.

KOMENTARZE

WORDPRESS: 0