Mike Pfotenhauer otrzymał tytuł OutDoor Celebrity of the Year 2015

17 lipca 2015 r. targi Messe Friedrichshafen postanowiły uhonorować postać, która miała wyjątkowy wkład w przemysł outdoorowy. Podczas targów OutDoor Mike Pfotenhauer, założyciel znanego producenta plecaków – firmy Osprey, otrzymał tytuł OutDoor Celebrity of the Year 2015.

Frank Wacker (Outdoor Magazine), branżowy ekspert oraz prezenter podczas ceremonii wręczenia nagród targów Friedrichshafen, wychwalał osiągnięcia Mike’a Pfotenhauera: 

Mike jest jednym z najbardziej utalentowanych projektantów plecaków. Dzięki jego wizjonerstwu Osprey przeistoczył się z małej, elitarnej firmy w jedną z największych i najbardziej wpływowych marek plecaków na świecie – to osiągnięcie niewątpliwie robi duże wrażenie.

Mike Pfotenhauer, założyciel firmy OspreyMike Pfotenhauer, założyciel firmy Osprey

Kalifornia jest miejscem narodzin wielu marek outdoorowych, takich jak Patagonia, The North Face i Marmot. Ten stan jest również miejscem powstania wytwórcy plecaków, firmy Osprey. Marka Osprey została założona w 1974 r. i na początku składała się tylko z jednej maszyny do szycia, głowy pełnej pomysłów i pionierskiego ducha do robienia rzeczy po swojemu. Ta maszyna do szycia, pomysły i duch należały do Mike’a Pfotenhauera.

Mike właśnie skończył studia na uniwersytecie Santa Cruz, gdzie w czasie wolnym zajmował się naprawą plecaków innych osób. Zdał sobie sprawę, że większość plecaków dałoby się zrobić o wiele lepiej i dlatego zaczął szyć własne plecaki – na początku tylko dla siebie i swoich przyjaciół, jednak szybko wieści o niezwykłej jakości jego produktów zaczęły się rozchodzić. Mottem Mike’a było: „Plecak musi pasować do pleców użytkownika”. Do dziś Osprey słynie z plecaków indywidualnie dopasowanych do potrzeb użytkownika.

W 1974 r. Osprey stał się oficjalnie firmą, nazwaną na cześć rzadkiego i zagrożonego gatunku ptaka, którego Mike często podglądał jako chłopiec dorastający w Wyoming. – Większość moich konkurentów nazywała firmy własnym nazwiskiem. Nie podobało mi się to, a poza tym moje nazwisko jest trudne do wymówienia, – stwierdził Pfotenhauer.

Mike Pfotenhauer był nie tylko założycielem firmy i głównym projektantem, odpowiadał również za bezkompromisową kontrolę jakości. Każdy plecak był osobiście sprawdzany przez niego – ta praktyka szybko zyskała mu status legendy, gdyż żaden inny właściciel firmy outdoorowej nie działał w tak drobiazgowy, zaangażowany i osobisty sposób. Mike lubił również poeksperymentować. Osprey jako pierwsza firma zastosował w 1976 r. panele z oddychającej siateczki w celu zwiększenia komfortu. W 2005 r. wprowadził pierwszy pas biodrowy, który mógł być termo-formowany w celu dopasowania do indywidualnego kształtu biodra. 

Wraz ze wzrostem firmy, wzrastała również presja cenowa ze strony konkurencji. Mike zdecydował się na przeniesienie produkcji do Wietnamu. Jednak w przeciwieństwie do innych, który zdali się na outsourcing, Mike faktycznie przeprowadził się z całą rodziną do Wietnamu, tak by osobiście mógł doglądać wszystkiego i szkolić szwaczki. 

Podczas targów OutDoor 2014, Osprey zaprezentował kolejną ze swoich innowacji, która szybko zyskała u sprzedawców opinię najważniejszego pomysłu roku: AntiGravity™ 3D – zawieszony, siatkowy system pleców połączony z w pełni wentylowanym pasem biodrowym, co zapewnia zupełnie nowy poziom komfortu. Mike Pfotenhauer wciąż dotrzymuje swojego słowa. Pomimo tego, że minęło już 40 lat, plecaki Osprey wciąż spełniają normy jakości wyznaczone w 1974 r. 

Mike Pfotenhauer został wybrany przez międzynarodowe Jury składające się z dziennikarzy outdoorowych i przedstawicieli branży: David Durkan (Bergans of Norway, Norwegia), Richard Jägrund (Haglöfs, Szwecja), Susan Viscon (Recreational Equipment Inc., USA), David Laffan (Bivouac Outdoor, Nowa Zelandia), Wilfried Teller (Larca Sportartikel GmbH, Niemcy), Petra Thaller (Thaller Media, Niemcy), Natasha Bloemhard (Salt Magazine, Holandia), Augusto Rabajoli (Ferrino, Włochy) and Peter Schöffel (Schöffel, Niemcy).

KOMENTARZE

WORDPRESS: 0